U sklopu teme Život (ni)je najbolja škola? koja je dio godišnjeg izvedbenog kurikuluma nastavnog predmeta Hrvatski jezik za 3. a i 3. b razred Srednje škole Konjščina, učenici su sa svojim nastavnicama Martom Hajster i Dijanom Pintarić odradili istoimeni projektni zadatak.
Tijekom projektnog zadatka učenici su istraživali, analizirali i smišljali ideje za koncepte odgoja i obrazovanja u prošlosti (19. i 20. st.) i sadašnjosti (21. st.) te o njima kritički promišljali.
Prošlost je oživljena čitanjem hrvatskih književnih djela iz 19. i 20. stoljeća – Posljednjih Stipančića Vjenceslava Novaka, Prijana Lovre Augusta Šenoe i Bijega Milutina Cihlara Nehajeva te ulomcima iz djela U registraturi Ante Kovačića i Đuka Begović Ivana Kozarca.
Nadalje, s obzirom na to u kakvim se okolnostima svijet našao u dvadesetim godinama 21. stoljeća, sadašnjost je proanalizirana anketom o nastavi na daljinu koju su ispunila 583 učenika iz sedam srednjih škola iz pet županija. Rezultati ankete dostupni su klikom na sliku:
Osim toga, hrvatski je obrazovni sustav uspoređen s obrazovnim sustavima tridesetak zemalja svijeta pri čemu su naglašene njegove manjkavosti i iznesene ideje za boljitak utemeljene na primjerima dobre prakse iz razvijenijih zemalja.
U okviru teme, učenici su u cijelosti pročitali djela Posljednji Stipančići Vjenceslava Novaka, Prijan Lovro Augusta Šenoe i Bijeg Milutina Cihlara Nehajeva te nekoliko referentnih ulomaka iz djela U registraturi Ante Kovačića i Đuka Begović Ivana Kozarca. Naglasak je stavljen na likove Jurja i Lucije Stipančić, Lovre, Đure Andrijaševića, Ivice Kičmanovića i Đuke Begovića, a na temelju pročitanog, učenici su na satu povezivali književne tekstove, uspoređivali likove prema njihovu odgoju, obrazovanju, životnim prilikama, ciljevima i ostvarenjima, povezivali primjere iz djela s aktualnim situacijama te iznosili svoje stavove o pravima djeteta, ženskim i općeljudskim pravima, nepotizmu i (ne)jednakosti šansi. Na kraju su učenici 3. a razreda svoje zaključke povezali u raspravljački esej pod naslovom Odgoj i obrazovanje u malograđanskoj sredini 19. i 20. st., a učenici 3. b razreda u raspravljački esej naslova Likovi intelektualaca 19. i 20. st.
Presjek učeničkih radova i viđenje obrazovanja iz perspektive književnih likova i naših učenika možete vidjeti klikom na sliku:
Klikajte kružiće, mapu, žaruljicu, zabavite se i naučite nešto novo :)
« Listopad 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |