CLIL je metoda koja učenicima omogućava učenje različitih predmeta kroz medij stranog jezika tj. bazira se na učenju sadržaja različitih nastavnih predmeta na stranom jeziku. Sama skraćenica CLIL dolazi od: C – Content (sadržaj), L – Language (jezik), I – Integrated (integrirano), L – Learning (učenje), ili u našem slobodnom prijevodu integrirano učenje sadržaja i jezika.
Taj program je baziran na iskustvu svjetskih edukativnih centara koji su istraživali stupanj postignuća u učenju sadržaja različitih nastavnih predmeta prezentiranih na stranom jeziku i stupanj postignuća u praktičnoj primjeni tog stranog jezika. Zaključak je da se ta dva elementa međusobno podržavaju i da se poboljšava proces učenja kako stranog jezika, tako i sadržaja iz prirodnih i društvenih znanosti, umjetnosti, tehnike itd.
U našoj školi se CLIL program provodi od 2020./2021. godine kao spoj njemačkog jezika i robotike.
SŠK sudjeluje od šk. god. 2020./21. u natjecanju u CLILiG-robotici na njemačkom jeziku: Kroatische CLILiG-Robotik-Meisterschaft.
O kakvom je natjecanju riječ?
CLILiG je skraćenica iz engleskog jezika za Content and Language Integrated Learning (in German). U tom se modelu nastave jedan nastavni sadržaj (Content) prenosi na materinskom i stranom jeziku. Postoje mnoge izvedenice i prilagodbe ali uvijek se radi o dvojezičnoj nastavi u kojoj se obrađuje jedan nastavni sadržaj.
U natjecanju Kroatische CLILiG-Robotik-Meisterschaft se nastavni sadržaj iz predmeta Robotika povezuje s nastavom stranog jezika (njemački). Format natjecanja je uvijek isti još od šk. god. 2018./19. kada je ono održano po prvi put.
Propozicije zahtijevaju jedan natjecateljski tim koji se sastoji od dvije skupine učenika, jedna iz osnovne a druga iz srednje škole. U svakoj skupini je po šestero učenika i dvoje nastavnika, nastavnik za robotiku i nastavnik njemačkog jezika. Naš partner je OŠ Vladimir Bosnar Stubičke Toplice.
Svaka skupina svoje natjecateljske materijale sastavlja neovisna jedna o drugoj ali ih predaje kao jednu cjelinu a dostavljeni materijali se zatim zajednički boduju.
Svake godine je zadan jedan problem, odnosno pitanje, npr.: Kakvu će ulogu imati roboti 2050. godine ili Kakvu ulogu može igrati robot u vremenu krize? ili pak Kako roboti mogu doprinijeti zaštiti klime?
Učenici odgovaraju na postavljeno pitanje sastavljajući kratku priču na njemačkom jeziku pri čemu je izbor vrste teksta slobodan. Zatim se izrađuje video-prikaz kratke priče, također na njemačkom jeziku. To može biti rap, novinska konferencija, talk show i sl.
U nastavi Robotike učenici istovremeno sastavljaju jednog ili više robota (LEGO MINDSTORM) i potom ih programiraju na način da robot izvršava upravo one aktivnosti koje su opisane u kratkoj priči. Npr. robot u budućnosti igra ulogu turističkog vodiča ili pomaže unesrećenima u slučaju asteroidne kiše koja pada na Zemlju ili pak asistira u samoodrživim govedarskim farmama… Robotska izvedba se tada snima i opisuje kratkim tekstom.
Ovaj oblik vannastavne aktivnosti prilično je zanimljiv našim učenicima. Pruža im mogućnost da istražuju i samostalno nauče nešto novo i drugačije, da budu kreativni a nerijetko i da nekim vještinama i znanjima pouče i svoje nastavnike.
« Lipanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |