6. KONGRES HUMS-a OPATIJA
Autor: Vesna Suvala, 28. 6. 2017.
U okviru 6. Kongresa HUMS-a, u Opatiji, održan je zajednički 6. simpozij Društva nastavnika zdravstvene njege i 3. simpozij Društva za povijest sestrinstva. Središnje su teme simpozija bile: Nastavni proces u 21. stoljeću – prilika za promjenu i Proučavamo povijest da bismo razumjeli sadašnjost i odgovorno kreirali budućnost. Tijekom simpozija, održana u dva dijela, prikazano je 13 usmenih priopćenja, jedna poster-prezentacija i predstavljena knjiga autorice Stane Lovrić „I opet bih bila sestra – svjedok jednog vremena”.
Nastavnici su naše škole aktivno sudjelovali predstavivši dva predavanja: „Samoprocjena kompetencija mentora zdravstvene njege - neizostavan dio vrjednovanja kvalitete kliničke nastave” (Robert Lovrić, Nada Prlić, Jasenka Vujanić Ljiljana Grdić) i „Suvremeni pristup u nastavi Zdravstvene njege opće” (Maja Rakin, Maja Carević, Viktorija Ežbegović) te jednu poster-prezentacija na simpoziju Pedijatrijskog društva - „Shaken baby syndrome (SBS) – Sindrom trešenog djeteta” (Mirjana Kralj Vasilj, Sanja Dravinski). Također, na Simpoziju su nastavnika aktivno sudjelovali kolegice i kolege iz Zagreba, Koprivnice, Šibenika, Varaždina, Bedekovčine, Zadra, Đakova, Pule i drugih hrvatskih gradova. Skupu je nazočilo 40 sudionika. Službeni dio simpozija započeo je plenarnim predavanjem doc. dr. sc. Nade Prlić o ključnim kompetencijama medicinskih sestara edukatora koje 2016. godine propisuje Svjetska zdravstvena organizacija. U nastavku prvog dijela simpozija govorilo se o kompetencijama srednjoškolskih i visokoškolskih nastavnika, potom o planiranju, izvođenju i vrjednovanju nastavnog procesa te učeničkim/studentskim procjenama kvalitete nastave, kliničkih vježbi i škola/studija u cjelini. Naglasak je stavljen na važnost provođenja istraživanja u segmentu razredne i kliničke nastave kao i postupaka vrjednovanja i samovrjednovanja kompetencija nastavnika i mentora. U nastavku simpozija prikazani su različiti suvremeni oblici i metode u nastavnom procesu usmjereni razvoju pojedinaca i timova te usporedni prikaz obrazovanja medicinskih sestara u Republici Hrvatskoj i Velikoj Britaniji. Drugi dio simpozija obilježila su vrlo zanimljiva i kvalitetna predavanja iz područja povijesti hrvatskog sestrinstva. Prikazana je prikupljena građa o povijesti sestrinstva Zadra i Đakovštine te arhivska građa koja svjedoči o kontinuitetu rada HUMS-a gotovo 90 godina. Osvrnulo se i na rad Silvane Canciani i predočeni su izvori koji svjedoče o osnivanju Sekcije pedijatrijskih sestara 1979. godine. Na kraju je simpozija dr. sc. Robert Lovrić, predsjednik Društva nastavnika zdravstvene njege iznio glavne zaključke simpozija:
- osnažiti suradnju srednjoškolskih i visokoškolskih nastavnika kroz aktivnosti Društva nastavnika zdravstvene njege,
- ustrajati na primjeni suvremenih oblika i metoda u nastavnom procesu,
- inzistirati na postupcima vrjednovanja i samovrjednovanja nastavnog procesa, kompetencija nastavnika/mentora i kvalitete nastave,
- poticati istraživanja i objavljivanja radova u indeksiranim stručnim/znanstvenim sestrinskim časopisima kao i postupke pisanja udžbenika/knjiga namijenjenih obrazovanju medicinskih sestara na svim razinama,
- poticati nastavnike zdravstvene njege na stalno stručno/znanstveno usavršavanje,
- promicati ulogu nastavnika i mentora zdravstvene njege kao ključnog čimbenika u procesu stjecanja profesionalnih i individualnih kompetencija medicinskih sestara na svim razinama obrazovanja,
- poticati istraživanja i publiciranja radova u indeksiranim stručnim/znanstvenim sestrinskim časopisima s tematikom iz povijesti hrvatskog sestrinstva,
- pružiti podršku u pisanju monografija stručnih društava HUMS-a i njegovih podružnica.
« Kolovoz 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |