Literature without borders, eTwinning projekt, šk. god. 2023./2024.
Literature without borders naziv je eTwinning projekta koji je odobrila Nacionalna agencija za projekte u Hrvatskoj, 31. kolovoza 2024. pod brojem #140975. Projekt je pokrenut u suvodstvu s Georgiana Alina Balan, nastavnicom iz Liceul Tehnologic „Toma Socolescu" Ploiesti, Ploiesti iz Rumunjske. Službeni jezik projekta je engleski jezik u svrhu jednostavne komunikacije sedam uključenih sudionika iz različitih država, Hrvatske (2), Turske (2), Rumunjske (1), Češke (1) i Moldavije (1).
Alta Pavin Banović, koordinatorica, Medicinska škola Osijek, Osijek, Hrvatska - Georgiana Alina Balan, sukoordinatorica, Liceul Tehnologic „Toma Socolescu“ Ploiesti, Ploiesti, Romania
U projekt su se uključili nastavnici koji su vodili projekt u svojoj školskoj ustanovi:
- Anamarija Brzica, II. gimnazija Split, Split, Hrvatska
- Aliona Taranu, IP Liceul Teoretic „Matei Basarab“, Basarabeasca, Republika Moldavija
- Meryem Oruk, Beglica Anadolu Lisesi Etimesgut, Turska
- Leyla Cinici, Ankara Etimesgut Beglica Anadolu Lisesi, Etimesgut, Turska
- Iveta Nesadova, Gymnazium Jihlava, Jihlava, Češka
Tematski sadržaj projekta planiran je prema interdisciplinarnom nastavnom području s kurikulima međupredmetnih tema s naglaskom na uporabu informacijsko-komunikacijskih tehnologija, audiovizualnih medija radi razvoja digitalne pismenosti i digitalnih kompetencija uz neizostavan razvoj čitateljske pismenosti. Projekt je planiran za sudjelovanje učenika srednjih škola starosti od 14 do 18 godina.
Sažetak projekta
Književnost bez granica glavna je tema projekta u kojem nastavnici voditelji projekta odlučuju koja će književna djela učenici čitati i na temelju kojih će književna djela učenici učiti, sudjelovati u ispunjavanju upitnika, radionicama, sastancima na daljinu, predstavljanju radova korištenjem različitih informacijskih i komunikacijskih digitalnih alata za obradu fotografija, plakata, videa, sudjelovanje u online kvizu znanja, Kahoot kvizu na temelju sadržaja pročitanog književnog djela s naglaskom na autora(e), prevoditelja, ilustratora. Cilj je projekta zajednički rezultat rada izradom knjige sa sadržajem ključnih elemenata iz književnosti koji su prezentirani tijekom projekta. Digitalna knjiga se planirala izraditi u digitalnom alatu za izradu knjige Storyjumper. Rezultati učeničkih radova se objavljuju na mrežnim stranicama škola na dostupnim društvenim mrežama koje koriste škole.
Cilj
Književnost bez granica naziv je projekta u kojem su učenici samostalno i naglas čitali odabrano književno djelo, a na temelju pročitanog sadržaja književnog djela učenici su učili kako čitati, interpretirati i analizirati književna djela, sudjelovali u ispunjavanju upitnika, radionicama, susretima na daljinu, predstavljali svoje radove u obliku fotografija, plakata, videa, sudjelovali u online kvizu znanja, Kahoot kvizu koji je napravljen prema sadržaju pročitanih književnih djela s naglaskom na autora(e), prevoditelja, ilustratora, a ukupan rezultat radova planiran je objavom u zajedničkoj digitalnoj knjizi Storyjumper. Promocija projekta je planirala objavom sadržaja na školskim stranicama i društvenim mrežama koje koriste škole. Cilj je projekta razviti samostalnost učenika tijekom učenja, koja se temelji na čitanju i pročitanom tekstu, prema kojoj samostalno oblikuju nova znanja na kreativan način koristeći informacijsko-komunikacijske tehnologije, društvene mreže i mrežne stranice na kojima objavljuju svoje radove, vodeći se načelom sigurnosti, poštivanja autorskih prava, a učenik samostalno komunicira s učenicima partnerima u sigurnom digitalnom okruženju korištenjem videokonferencijskih alata prilikom prezentiranja svojih istraživanja i samostalnih radova kao i dijeljenje ideja korištenjem dostupnih, licenciranih, informacijskih i komunikacijskih tehnologija.
Tijek projekta
Suradnja s nastavnicima planirana od rujna 2023. do svibnja 2024. je realizirana kada su učenici aktivno sudjelovali prezentirajući svoje radove, na sastancima na daljinu, radionicama, ispunjavanjem upitnika, sudjelovanjem u književnom kvizu u Kahootu. Tijek projekta planiran je u rujnu i objavljen na stranicama na TwinSpace gdje su svi sudionici projekta imali uvid u sadržaje projekta raspoređen prema mjesecima i koje su realizirali s učenicima kada su osobno planirali te su svoje rezultate objavili na stranici kada su pripremili sadržaje.
Rezultati projekta u Medicinskoj školi Osijek
Rujan:
- učenici su se predstavili svojim avatarom izrađenim u digitalnom alatu za izradu avatara, po svom izvoru, uz kratak opis osobnih interesa i hobija na padletu
- Učenici 1.dt razreda pripremili su dva video uratka kojim su predstavili svoju domovinu, a objavili su na školskom YouTub kanalu
Croatia in eTwinning project, pripremila Dejana Borocki: https://youtu.be/SNvB5NsWGlY
Presentation town Osijek, Croatia, pripremile Ema Ivanković i Dora Vidović: https://youtu.be/7svmdw0c69I
- nastavnici su se predstavili svojim avatarom na padletu Let's introduce ourselves
- učenici su tijekom rujna i listopada sudjelovali u izradi logo projekta te su sliku loga objavili na padletu Project logo, a zatim su sudjelovali u odabiru najboljeg loga od sedam ponuđenih loga svake škole sudionika projekta koji su bili dostupni u Google Formsu https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfjF2B8rLE7-1TauPJEQV7ICx9tu6iDh5R666hsUUxFjGObqw/viewform?usp=pp_url
- učenici su tijekom rujna i listopada promovirali knjige koje preporučuju za čitanje svojim kolegama učenicima sudionicima projekta
- učenici su na stranici Izabrana knjiga predstavili knjigu koju su odlučili čitati tijekom projekta, a učenici prvog razreda strukovnog programa dentalni tehničar/tehničarka prezentirali svoj izbor knjige Mali princ u obliku digitalnih straničnika, postera i prezentacije u digitalnom alatu issuu koji je dostupan https://issuu.com/alta.pavin/docs/_itamo_maloga_princa_etw_lwb_2023.2024
Listopad
- učenici su fotografirali na temu Književnost bez granica, napravili odabir i pripremili fotografije za izložbu u fizičkom i/ili virtualnom prostoru, a na stranici October učenici Medicinske škole Osijek objavili su svoju izložbu u digitalnom alatu issuu dostupan https://issuu.com/alta.pavin/docs/the_little_prince_in_nature
Studeni
- učenici su izabrali koje književno djelo i kojeg književnika žele čitati, domaćeg ili stranog pisca koje su prezentirali, a učenici Medicinske škole Osijek svoj rad su objavili u videozapisu koji je dostupan https://youtu.be/MQqrgQweJNo
Prosinac
- učenici su izradili digitalne straničnike i plakate prema odabranom književnom djelu koristeći već izrađene fotografije u digitalnom alatu Canva ili drugom alatu po svom slobodnom izboru, a učenici Medicinske škole Osijek u izradili digitalne straničnike i plakate kako vide Maloga princa koji svima želi sretnu Novu godinu
Siječanj
- učenici su snimili video zapise kojima promoviraju čitanje Maloga Princa te su odabrali nekoliko odlomaka iz književnog djela i objavili nekoliko video zapisa na školskoj društvenoj mreži YouTube
- Antonija Koprivanac - https://youtu.be/bBuiHa0eELU
- Una Panišić -https://youtu.be/HqI5ZvwCpjM
- Lana Bajić - https://youtu.be/TNFXk1LYV9Y
- Svjetski dan čitanja na glas 7.2.2024. - https://youtu.be/o0KyLCsNvCA
Veljača:
- učenici su izradili kviz znanja o pročitanim književnim djelima Mali Princ i Fahrenheit 451 koristeći digitalni alat za izradu kvizova, Kahoot
- učenici su sudjelovali u Kahoot kvizu Fahrenheit 451 s učenicima iz Moldavije 26. veljače 2024., a u Kahoot kvizu Mali Princ s učenicima iz Turske 29. veljače 2024. koristeći video konferenciji alat zoom.us.
- Kahoot The Little Prince - https://create.kahoot.it/share/etwinning-the-little-prince/506391b3-ce18-4b41-a415-6b4e83ba718c
- Kahoot Fahrenheit 451 - https://create.kahoot.it/share/etwinning-kahoot-fahrenheit-451/9e2ebedd-b58d-464c-8473-587e67292360
Fotografirala Alta Pavin Banović, voditeljica projekta, izradila snimke zaslona
Ožujak
- učenici su pripremili pohvalnice za sve sudionike kviza znanja u digitalnom alatu Canva
- učenici su pripremili i uredili digitalnu knjigu u digitalnom alatu Storyjumper u koju su ugradili svoje prethodno izrađene radove: fotografije, plakate, videa, straničnike i sl.
- Knjiga Literature without borders zajednički je rezultata rada svih sudionika te je objavljena za javnost
https://www.storyjumper.com/book/read/169990501
Travanj
- učenici su sve svoje radove objavili na mrežnoj stranici škole i društvenim mrežama škole You Tube i Facebooku školske knjižnice
Svibanj
- učenici su anonimno ispunili upitnik u Google Formsu koji je analizirala koordinatorica projekta i objavila rezultate u dokumentu
Očekivani rezultati su realizirani
Učenički kreativni radovi su objavljeni na TwinSpaceu, na školskoj mrežnoj stranici, društvenim mrežama i digitalnoj interaktivnoj knjizi Literature Without Borders u alatu Storyjumper.com. Održana su četiri susreta učenika iz Hrvatske, Turske i Rumunjske od čega su dva susreta promocija književnika i književnih djela, a dva su susreta sudjelovanje u kvizu znanja u Kahoot kvizu prema pročitanim djelima The Litlle Prince i Fahrenheit 451. Održana su dva susreta s nastavnicima, voditeljima projekta, radi upoznavanja s temom i ciljevima projekta, te radi uvida u tijek realizacije projekta. Redovita komunikacija nastavnici je realizirana elektroničkom poštom.
Aktivni sudionici projekta su učenici prvog razreda strukovnog programa dentalni tehničar: Lana Bajić, Emanuel Bijelić, Dejana Borocki, Iva Bošnjak, Ena Bunjevac, Hana Čalić, Marin Čolić, Petra Drenjančević, Milica Đurđić, Antonia Foro, Anja Grabovac, Ema Ivanković, Lorena Klaić, Petar Knežević, Lana Kocur, Antonija Koprivanac, Lucija Liović, Marko Lovričić, Karla Marinović, Helena Martić, Una Panišić, Lana Pušeljić, Maria Rekechynska, Matej Seligman, Lana Simić, Tamara Starčević, Nina Tadić, Dora Vidović
Fotografirala: Marijana Kaurin Šimenić, mag. bibl. (17. lipnja 2024.)
« Srpanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |