Projekt: CI- „NAŠE UŽANCE“ – 2021/21.
Naša škola sudjeluje u projektu pod nazivom „Iz poljičkog armeruna".
Projekt pod nazivom „Iz poljičkog armeruna“ namijenjen je darovitim učenicima u sektoru tekstila i kože, koji imaju izraženi umjetnički i kreativan dar, sa ciljem poticanja izgradnje osobnog, kulturnog i zavičajnog identiteta.
Učenici će kroz istraživački rad stvarati originalne sadržaja, koje će realizirali od ideje do gotovih modnih odjevnih kombinacija, kao i prezentiranje projekata u obliku izložbe ili revije prikazane u javnosti. Projekt je vezan za običaje i kulturu odijevanja na području Poljica od Poljičke republike do danas.
U projektu sudjeluje dvadeset učenika koji će uz pomoć svojih nastavnika Renate Lončar, Marice Bartulović, psihologinje Snježane Nell i knjižničarke Jelene Pezelj realizirati ovaj projekt kroz ovu školsku godinu.
NOSITELJ PROJEKTA:
Tanja Jovanović
Učenici su istraživali putem interneta, razgovora s mještanima u svojim mjestima i raznim kulturnim umjetničkim udrugama. Snimali su odjevne predmete, zapisivali bitne riječi i podatke od samog načina izrade tkanina do gotovih odjevnih predmeta.
Neki učenici su pokazali veliki interes za istraživanje narodne nošnje pa su snimili i video zapise koji će im pomoći za slijedeće aktivnosti.
Pogledajte videa kako biste vidjeli što su saznali:
Muška poljička nošnja: Antea Šaškor
Dječja poljička nošnja: Marija Škero
Donja Poljica: Laura Božiković
Ženska poljička nošnja: Petra Bubalo
Nakon istraživačkog rad o kulturnoj nematerijalnoj baštini Poljica, učenici su izradili umne mape pomoću digitalnog alata „coggle“. Kreiranjem umne mape učenici prikazuju proces istraživanja, koji se odnosio na raznolikosti muške i ženske narodne nošnje na području donjih, srednjih i gornjhi Poljica.
Učenici su pokazali veliki interes za istraživački rad i stjecanje novih znanja, te na kreativni i zanimljiv način pomoću slika, izvornih riječi tj. naziva odjeće, boja i sl. prikazali rezultate svog istraživačkog rada.
U dokumentu ispod možete pogledati umne mape koje su učenici izradili.
Dana 3.12.2021. održane su prezentacije u knjižnici naše škole prema rasporedu:
1. Uvodni dio
2. „ Povijest Poljičke Republike“- predavač, psihologinja Snježana Nell
3. „ Narodna nošnja na području Poljica“- predavač, Tanja Jovanović, nositeljica projekta
4. Prezentacija Gorana Mikasa iz Vele Njive, Gornja Poljica –veliki ljubitelj kulturne baštine na području Poljica, sakupljač drevnih napjeva i legendi, glazbenik
Nositeljica projekta pozdravila je sve prisutne, te upoznala učenike s ciljem današnjeg druženja. Projekt je vezan za običaje i kulturu odijevanja na području Poljica od Poljičke Republike do danas.
Cilj ovog druženja je da učenici pored svog istraživačkog rada o nematerijalnoj kulturnoj baštini na području Poljica dobiju dodatne informacije koje im mogu poslužiti prilikom izrade inspiracijskih mapa kao i opće kulture ( od geografskog položaja, ustavnog prava, biranja Velikog kneza, različitost u odijevanju između pojedinih dijelova Poljica).
Psihologinja Snježana Nell učenicima je prezentirala povijest Poljičke Republike, Poljički Statut, te ih potakla na promišljanje i važnost Poljičke Republike kroz povijest pa sve do danas.
Nositeljica projekta učenicima je prezentirala dijelove muške i ženske narodne nošnje na području donjih i srednjih Poljica, te im ukazala na razlike nošnji ovisno o mjestu iz kojeg dolaze, od kojih je tkanina izrađena narodna nošnja, kako se proizvodila i bojala tkanina, sa ciljem da uočavaju razliku između originale i narodne nošnje koja je nastala nakon što su nestali stari izvorni krojevi.
Gost ovog okupljanja je bio Goran Mikas iz Gornjih Poljica, veliki ljubitelj narodnih običaja, narodne nošnje, mitologije i zaljubljenik u poljička glazbala. Prezentirao je izvornu narodnu nošnju Gornjih Poljica, vizualno pokazao mušku nošnju koja je stara 140 god. i žensku narodnu nošnju koja je stara oko 120. god. Također je prezentirao i četiri glazbala ( diplice, dvojnic, diple i gusle).
Kako bi učenicima još više dočarao način odijevanja i običaja u Gornjim Poljicima odsvirao je izvorne pjesme na četiri različita muzička glazbala koji se sviraju na području Poljica. Možete ih poslušati klikom na poveznicu: Stara poljička glazbala
Na kraju su učenici imali kviz, gdje su svojim točnim odgovorima pokazali veliku zainteresiranost za predavanje i novim usvojenim znanjem.
Učenik Ivano Šimić odgovorio je točno na postavljena pitanja te dobio poklon od Gorana Mikasa, muzičko glazbalo koje sam izrađuje.
Naš projekt "Iz poljičkog armeruna" nastavili smo 4.12.2021. izletom gdje su naši učenici zajedno sa nastavnicima proveli zanimljivo vrijeme na području Poljica. Na izletu su nam se pridružili članovi udruge „DRUŠTVO POLJIČANA SV. JURE PRIKO“ koji su nas proveli kroz Poljica od rijeke Žrnovnice na zapadu do rijeke Cetine na istoku. Posjetili smo i POVIJESNI MUZEJ U GATIMA, obišli spomenik GLAGOLJAŠA i na kraju posjetili crkvu Sv. Jure na brdu Gracu.
Krenuli smo iz mjesta Podstrane preko Žrnovnice u smjeru Gata.
U Gatima nas je dočekao veliki knez Petar Rodić, koji nam je zaželio dobrodošlicu i poželio nam ugodan boravak u daljnjem razgledavanju Srednjih Poljica. Velikom knezu pridružili su se i ostali članovi Poljičkog stola koji su zbog naših učenika svi bili odjeveni u svečanu odoru Povijesne postrojbe, s ciljem da naši učenici mogu bolje vidjeti detalje kroja i ukrašavanja pojedinih dijelova odjeće.
Zajedno smo pošli u Povijesni muzej gdje nam je gđa. Nikolina Radmilo Pivčević detaljno opisala i pokazala sadržaje muzeja. Nakon obilaska muzeja domaćini su nam pripremili mali domjenak gdje nam je gđa. Mira otkrila tajne spremanja poljičkog specijaliteta soparnika.
Pored spomenika POPI GLAGOLJAŠA saznali smo puno o glagoljašima i njihovom značenju na području Poljica.
Na kraju smo stigli na brdo Gradac gdje je smještena crkva sv. Jure, mjesto gdje se bira veliki knez, uz laganu šetnju i prelijepu panoramu dobili smo puno zanimljivih informacija o načinu biranja velikog kneza i njegove uloge kroz vladavinu od jedne godine kao i detaljnije informacije o Poljičkom statutu.
Nakon zajedničke fotografije vratili smo se u Donja Poljica.
Učenici 2g,i 3g razreda - smjer krojač, te učenici iz 1f,2f, i 3f razreda – smjer modni tehničar sudionici projekta su dobili zadatak izraditi inspiracijske mape na temelju istraživanja koja su prethodno proveli.
Opis zadatka:
- stvoriti mapu kako bi ostavili najbolji dojam o svojoj ideji,
- uredno izrezati i zalijepiti pronađene fotografije i materijale vezane za temu,
- pronaći uzorke tkanina ( boje, vrste tkanina po sirovinskom sastavu, kao i pozamanteriju za ukrašavanje gotovih modnih kombinacija)
- dodati fotografije modnih dodataka
- prva strana, lice mape treba sadržavati naziv projekta “ Iz poljičkog armeruna“, naziv teme, ime, prezime i razred
- naličje mape i ostale stranice učenici oblikuju prema vlastitoj kreativnosti i inspiraciji
- inspiracijska mapa mora imati minimalno jednu modnu kombinaciju.
RUBLIKA Z A VREDNOVANJE INSPIRACIJSKE MAPE |
|||
SASTAVNICA |
RAZINE OSTVARENOSTI KRITERIJA |
||
7 do 10 kamenčića |
4 do 7 kamenčića |
do 4 kamenčića |
|
LIKOVNOST INSPIRACIJSKE MAPE |
Inspiracijska mapa ima više od tri stranice. Primijenjeno je više kombiniranih tehnika. |
Inspiracijska mapa sastoji se od tri stranice. Primijenjeno je do dvije likovne tehnike. |
Inspiracijska mapa sastoji se od dvije stranice. Primijenjena samo jedna likovna tehnika. |
KREATIVNOST INSPIRACIJSKE MAPE |
Sadržaj inspiracijske mape prema temi je u potpunosti ostvaren i točan. Zbog sličica koje su dio inspiracije inspiracijska mapa je vrlo zanimljiva. Modni crtež prepoznatljiv prema zadanoj temi. |
Sadržaj inspiracijske mape nije u potpunosti ostvaren. Sličice u inspiracijskoj mapi djelomično odgovaraju zadanoj temi. Modni crtež treba malo doraditi kako bi odgovarao zadanoj temi. |
Inspiracijska mapa je vrlo jednostavna, bez kreativnog rada. Modni crtež ne odgovara zadanoj temi, potrebna je velika dorada. |
UREDNOST INSPIRACIJSKE MAPE |
Zbog izgleda slova, količine teksta i slika inspiracijska mapa izgleda uredno i pregledno. |
Inspiracijska mapa nije dovoljno pregledna. Sadržaj mape je djelomično uredno izrezan i zalijepljen. |
Sadržaji inspiracijske mape izgledaju nepregledno i neuredno. |
Kod vrednovanja naučenog može se primijeniti sljedeća bodovna skala: |
7 do 10 kamenčića – prvo mjesto 4 do 7 kamenčića – drugo mjesto do 4 kamenčića – treće mjesto učenici koji nisu izradili inspiracijsku mapu ne vrednuju se |
22.12.2021. je svaki razred birao svog maloga Kneza, tako da su izabrali najbolju inspiracijsku mapu. Odabrane inspiracijske mape učenici su prezentirali ostalim razredima, te bacanjem kamenčića na najbolju i najkreativniju inspiracijsku mapu birali su VELIKOG KNEZA. Inspiracijska mapa koja je dobila najviše kamenčića osvojila je prvo mjesto. Veliki knez dobiva ulogu nadzora i kontrole nad svim daljnjim aktivnostima od osmišljavanja modne kolekcije do izrade i same prezentacije u javnosti.Učenici su izradili vrlo zanimljive i kreativne inspiracijske mape, koje su prezentirali ostalim učenicima.
Prvo mjesto s najviše kamenčića osvojila je učenica Magdalena Gudić - 3.f
Drugo mjesto osvojila je učenica Mia Čarija - 1.f
Treće mjesto osvojila je učenica Dora Miljak - 2.g
Za veljaču je bila predviđena aktivnost izrade rječnika izvornih riječi Poljica i to riječi koje se odnose na odjeću i obuću. Na rječniku su radile učenica Martina Jadrić (3. f) i knjižničarka Jelena Pezelj Galešić.
Pri izradi su se koristile istraživačkim radom te pronašle potrebne izvore u Gradskoj knjižnici Marka Marulića, te digitalnim alatima za oblikovanje rječnika. Fotografije je osigurala nastavnica Tanja Jovanović, voditeljica projekta.
Izrada modne kolekcije započela je nakon detaljne razrade i dopune Inspiracijske mape učenice Magdalena Gudić - 3f. zanimanje Modni tehničar, pod nazivom „Poljička nevista“.
Modna kolekcija osmišljena je na način da kroz istraživački rad, stečeno znanje o narodnoj nošnji Poljica i njezinim običajima bude inspiracija za stvaranje i izradu nove inovativne modne kolekcije koja će biti namijenjena za svečanu prigodu tj. prošnju nevise u Poljičkom kraju.
IZRADA KOLEKCIJE- prema tehničkim crtežima iz inspiracijske mape „Poljička nevista“
Tehnološki plan izrade kolekcije:
- odabir tkanina (tkanine visokog sjaja, odabrane boje prema svečanoj nošnji gornjih Poljica)
- pozamanterije ( zlatne metalne čipke, gajtani, ukrasne vrpce, dugmad, spone, zlatni metalni gajtan)
- izrada i modeliranje krojeva za žensku i mušku odjeću (bazirani na izvorne krojeve narodne nošnje)
- tehnološki plan operacija rada kroz krojenje, šivanje i doradu ( šest ženskih modela i jedan muški)
- izrada modnih dodataka ( torbice, nakit i veo)
U izradi kolekcije sudjelovali su učenici smjer krojač ( Laura Božiković 1g, Giselli Kapor 1g, Miljak Dora 2g, Marija Čudina2g i Denis Budiša 3g) i smjer modni tehničar( Mara Škero 2f, Magdalena Gudić 3f) uz mentoriranje njihovih nastavnica Renate Lončar i Marice Bartulović.
Cijeli procesi izrade kolekcije vodila je učenica Magdalena Gudić i voditeljica projekta Tanja Jovanović.
Izrada krojnih slika
Strojno spajanje krojnih dijelova
Ručni rad ( našivanje pozamanterije)
Izrada modnih dodataka ( torbice, nakit i veo )
Dorada gotovih odjevnih predmeta
Projekt: CI- „NAŠE UŽANCE“ – 2021/21.
Naziv projekta: „Iz poljičkog armeruna"
Projekt koji je započeo u desetom mjesecu 2021. god. došao je do završnog dijela, bio je namijenjen učenicima iz sektora tekstila, mode i kože Obrtničke škole, koji su htjeli naučiti nešto više o kulturnoj nematerijalnoj baštini Poljica.
Kroz niz aktivnosti ( predavanja, prezentacija, izleta u Gata i posjet muzeju) učenici su upoznati sa geografskim i strateškim položaj Poljica od njezinog nastajanja sve do danas. Istraživački rad (na terenu snimanje fotografija izvornih odjevnih predmeta i razgovora s mještanima) pomogao je učenicima da se upoznaju sa dijelovima narodne nošnje koja se razlikuje prema podijeli unutar Poljica. Cilj ovog projekta je bio da učenici osmisle modnu kolekciju inspiriranom narodnom nošnjom, te da na taj način njeguju i sačuvaju identitet kulturne nematerijalne baštine Poljica, te je spriječe od zaborava. Znanje im može poslužiti i kao ideja za ulazak u poslovni svijet.
Učenici su stečeno znanje i vještine pokazali kroz izradu umnih i inspiracijskih mapa, te izradu modne kolekcije „ Poljička nevista“, gdje su učenici svojim radom izradili krojeve, krojne slike, izradili odjevne predmeta i modne dodatke kako bi kolekcija dobila notu kreativnog inovativnog izričaja. U cijelom procesu izrade odjevne predmete su obogatili prikladnom pozamanterijom ( metalnom zlatnom čipkom, gajtanima, botunima i ručno vezenom srmom) kako bi modna kolekcija dobila svečani izgled naglašavajući bogatstvo Poljičkog kraja.
Uz učenike bili su i njihovi nastavnici koji su ih poticali i bodrili u realizaciji projekta.
Voditelj projekta: Tanja Jovanović
Izgled kolekcije „Poljička nevista“ možete pogledati:
Izrada kolekcije POLJIČKA NEVISTA – kopija.pptx
https://www.emaze.com/@ALRFFWTOO/modna-kolekcija
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |