Izvješće o obilježavanju Dana broja π .
Autor: Tomislav Jozinović, 18. 3. 2018.
3/14 godine 2018. je obilježen dan broja π .
Sl.1. Za Dan broja π pano su uredile kreativne i vrijedne učenice: Ivana Draganić, Matea Perić, Nikolina Babić i Lucija Pepelko (3e)
Sl.2.veliku pozornost učenika i nastavnika je privukao broj π od drveta koji je napravio Igor Strukar( 1a)
Sl.3. Broj π od drveta i hamera okružuju pjesmeo Broju π, lenta vremena na kojoj su zapisane godine od koje su pod vodstvom prof Savić su pjesme o razmišljanja o broju pi u matematici i fizici
Poezija na temu broja π
Najbolje pjesme o broju π je odabrala i uredila prof.Savić.( slike 4. I 5)


Cvjećari i broj π
Ove godine , prvi puta učenici smjera cvjećar sudjeluju u obilježavanju Dana broja π .Pod vodstvom prof.Čondić, učenici su napravili prekrasan, cvjetni broj π .

Sl.6. Broj π, napisan rukom cvjećara: Patrik Cvetković, Katarina Stojković i Damir Jurišić( 1f)

Sl.7. Patrik i Damir (1f)
RADIONICE:

Sl.8. 3/14 ,godine 2018. u holu škole
ZADATAK 1. PROMJER- i pi“
Opis zadatka:
Učenici odabiru dva ili više premeta koji imaju jednu od stranica krug.
Vrpcom mjere opsege krugova različitih promjera .
Odsijeku vrpce duljine opsega i lijepe ih na pod .
Ravnalom ili metrom mjere ,promjere krugova, na odabranim predmetima i nanose ih na vrpcu najveći mogući broj puta.
Uočavaju da nije moguće na vrpcu to jest duljinu opsega nanijeti cijeli broj promjera već za svaki krug se nanese tri promjera i uvijek ostane još jedan dio.
Tako smo „promjerili“ broj Pi.

Sl.9. Prvo se mora odabrati predmet.

Sl.10. Drugo, vrpcom izmjeriti opseg nekoliko predmeta. ( Vladimir Ivanić 2h)

sl.11. Treće, vrpce se lijepe na pod ( Tola I Živković 2h )
Sl.12. Četvrto,prebrojati koliko promjera, svakog predmeta, sadrži opseg predmeta,izmjeren vrpcom.( Ivan Šmigoc 2h)
Sl.13. bez obzira koliki je opseg predmeta tj.duljina vrpce – uvijek stane 3 promjera i još nešto =>PROMJER-ILI SMO PI
ZADATAK 2.
KVADRATURA KRUGA
Konstruiraj (ravnalom i šestarom) kvadrat površine jednake površini kruga .
Nagradni fond:
1.Nobelova nagrada
2.Puno , puno novaca
3.Čast i slava
Sl.14.neriješeni matematički problem još iz Antičkoga doba je privukao pozornost učenika

sl.15. „Sad ćemo mi to riješiti.“ Luka Pranjković i Dragutin Gradečak (3a)

Sl.16. “Blizu“ Nobelove nagrade je rješenje koje je konstruirao Mateo Marević (1h).
ZADATAK 3.
Eksperimentalno određivanje broja :

1.BACANJE ŠIBICA
Pribor: prazan list papira A3 i kutija šibica
Opis: s visine 40-tak centimetara bacite šibice i prebrojite koliko šibica siječe neki od pravaca
(radi veće točnosti bacanje ponovite više puta što više to bolje!!!)
FORMULA:

Zaključak:

sl.17.morate ponovno baciti

sl. 18.prebrojati šibice koje sijeku paralelne pravce

Sl.19. nakon nekoliko pokušaja, u formulu su uvršteni podaci i eksperimentalno smo odredili 3.14
Zahvaljujem svim učenicima koji su sudjelovali u obilježavanju Dana broja π te svojim trudom, kreativnošću i znanjem učinili upravo taj dan jedinstvenim.
Ipak, nadam se da iako su učenici računali, mjerili, razmišljali i učili da su se i dobro zabavili .
A.Karaban,prof.
Ukupno: 794455
Ovaj mjesec: 9939
Ovaj tjedan: 796
Danas: 146
| « Prosinac 2024 » | ||||||
| Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
| 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
| 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
| 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
| 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
| 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
| 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |







