Izvješće o provedenome matematičkom Danu škole
Autor: Ivona Turda, 9. 12. 2019.
Mini projekt Matematičko modeliranje u poljoprivredi: Poljoprivredna kultura jabuka se realizirao tijekom druge polovine listopada i prve polovine mjeseca studenoga. U realizaciji su sudjelovali učenici dodatne nastave matematike prvih i drugih razreda i zainteresirani učenici iz trećih i četvrtih razreda za dodatni rad iz matematike i voćarstva te učenici zadruge Agro. Klikom na "više" pročitajte opširniji izvještaj o projektu.
U projekt su bile uključene četiri tematske skupine učenika koje su pod vodstvom mentorica, profesorica matematike Anite Karaban, Zrinke Vidaković, Sonje Nikolić i Ivone Puljić, matematički modelirale zadatke u voćarstvu Sadnja jabuke , Berba jabuka, Skladištenje jabuka i Prodaja jabuka odnosno Distribucija jabuka u suradnji s učeničkom zadrugom Agro, pod vodstvom mentorice profesorice Mirjane Butorac i profesorice voćarstva Ivuše Špoljarec, koja je usmjeravala praktični dio zadataka, koordinirala rad matematičara te pomagali pri izradi plakata i makete voćnjaka.
Oblici i metode rada koje smo koristili pri izradi projekta su zadavanje problema za individualno rješavanje i timski rad, istraživanje zadanih sadržaja te sinteza i analiza u grupi (3 učenika za plakat) i izradu makete voćnjaka ( zbog štrajka 2 profesorice)i grafički prikaz voćnjaka ( 3 učenika), primjena u numeričkim zadacima te učenje kroz otkrivanje( ostali učenici).
Planirana prezentacija učeničkih radova je pomaknuta s 29.11.2019. na 5.12. 2019.
U mini radionicama s tematskim predznakom su sudjelovali u holu škole 5. i 6. sat učenici iz svih razreda , odabrani po kriteriju da žele znati više o voćarstvu i žele dodatno vježbati matematiku.
slika 1. Sadnja jabučnjaka
Slika 2. Berba jabuka
Slika 3. Skladištenje jabuka
Slika 4. Distribucija jabuka i istraživanje tržišta u Slavoniji
Na kraju radionica učenici su odigrali i kviz kahoot Jabuka čime su provjeri što su u radionicama naučili o vezi jabuke i matematike.
slika 5.Priprema sadnica za sadnju
slika 6.Matematičko voćarski plan sadnje nije moguć bez primjene mehanizacije
slika 7. Voćnjak je posađen
slika 8. Plakat sadnja jabuke
slika 9. Školski voćnjak u mjerilu 1: 250 s sortama jabuka po redovima
Napravljeni materijali moći će se koristiti u nastavi voćarstva i kao problemski zadaci u nastavi matematike.
Ishodi koje suučenici ostvarili; povezali su matematičku domenu s konkretnim zadatkom u poljoprivredi; modeliranje pomoću brojeva –sadnja,uporaba postotka, pojam funkcije- berba, modeliranje pomoću geometrije, uporaba postotka-skladištenje, modeliranje pomoću brojeva -distribucija poljoprivredne kulture jabuke te uporaba postotka -analiza prodaje pojedinih sorti jabuke.
Nastavni oblik koji je primijenjen u radu je difrencirana nastava; rad u grupi.
Jednako važan ishod je da su učenici strukovne škole dodatno vježbali matematike na zanimljiv i koristan način što će svakako imati za posljedicu smanjenje predrasude učenika o matematici .
organizatorica Anita Karaban, prof.savjetnik
Ukupno: 794455
Ovaj mjesec: 9939
Ovaj tjedan: 796
Danas: 146
« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |