« Kolovoz 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
3Dfindit je vizualna tražilica koja pretražuje milijarde 3D CAD & BIM modela iz tisuća kataloga proizvođača za strojarstvo i elektrotehniku.
Platforma omogućuje pretraživanje i preuzimanje besplatnih digitalnih inženjerskih podataka koje pružaju proizvođači diljem svijeta.
3Dfindit skraćuje vrijeme pretraživanja i povećava učinkovitost u inženjeringu i izgradnji s intuitivnim funkcijama pretraživanja.
Iskustvo s prakse u Sevilli
Računalci i energetičari u strukovnim školama učili o novim tehnologijama, a nastavnici “škicali” rad španjolskih kolega.
Učenici i nastavnici imali su vremena i za obilazak kulturnih znamenitosti, a obvezan je bio i posjet nogometnom stadionu. “Mnogima je od njih to bilo i prvo putovanje avionom, pa je uzbuđenje bilo na visokoj razini. Zadovoljni smo i partnerom EuroMindom koji je organizirao smještaj – učenici su imali pun pansion u hostelu, javni prijevoz i kulturne izlete u prekrasni povijesni grad Cadiz. Imali su i tečaj španjolskog jezika, za što su dobili certifikat, ali i neke druge certifikate za sudjelovanje u praksi”, kaže profesor Kovačević.
Ostatak u nastavku.
Nakon dva nezaboravna tjedna na stručnoj praksi u sunčanoj Sevilli, učenici i nastavnici Strojarske tehničke škole vratili su se s novim znanjima i vještinama, koja će od sada primjenjivati u redovnoj i praktičnoj nastavi. Zahvaljujući Erasmus+ projektu "Nove vještine za budućnost“, u Španjolsku je zajedno s nastavnicima koji su u projektu sudjelovali putovalo dvadeset dvoje učenika trećih i četvrtih razreda zanimanja računalni tehničar za strojarstvo i tehničar za energetiku.
Učenici su odradili čak 60 sati prakse u dvjema srodnim španjolskim školama - Salesiano Santísima Trinidad te IES Politécnico školi. Naučili su neke nove stvari u programiranju, sastavljali su solarne panele i pametnu kuću, a usavršili su i jezične kompetencije. Sve će im to uvelike koristiti.
- Naučili smo puno toga što će nam biti korisno za budućnost i poslove koje ćemo raditi. Učili smo o solarnim pločama, gdje se primjenjuju i kako, i to na primjerima, istraživali smo isplati li se to i u kojim dijelovima Hrvatske. Na praksi je s nama bio španjolski mentor, a sve se odvijalo na engleskom jeziku. Uz to, imali smo i tečaj španjolskoga – govori Deni Pavičić, učenik trećega razreda smjera tehničar za energetiku, zadovoljan što je dobio takvu priliku. A naučenim su zadovoljni i računalni tehničari za strojarstvo.
- Na praksi smo proširivali znanje o CNC tehnologijama, i u teoriji, odnosno programu, ali i na samome stroju. Naučili smo programirati u CAD/CAM tehnologiji i izraditi izradak na CNC stroju. Upravo taj dio s programiranjem sada nastavljamo raditi u školi. Učili smo i španjolski, ali i neku stručnu terminologiju na engleskom koja će nam biti potrebna – kaže maturant Dominik Županić. Učenici su primijetili i razlike u našim i španjolskim školama.
- Španjolske su škole podosta drukčije. Osim što su mnogo veće nego u nas, kako su Španjolci veliki vjernici, katolici, u velikoj su mjeri i škole vezane uz vjeru, pa ćete tako u školama naići na puno vjerskih obilježja. Međutim, što se tiče opremljenosti, nije ništa bolje nego u nas. Čak mi u našoj školi imamo neke bolje i modernije CNC strojeve – ističe Dominik.
A učili su i nastavnici, točnije četvero nastavnika strojarskih predmeta u dvjema je školama čitav tjedan učilo kroz tzv. job shadowing, što znači da su promatrali rad španjolskih kolega u školama.
- Gledali smo kako oni rade, kakvu opremu imaju i koje cjeline obrađuju u području CNC tehnologija i obnovljivih izvora energije - kaže voditelj projekta Danijel Kovačević, dipl. ing., kojemu je to drugi samostalni projekt mobilnosti, a već priprema i novi. Profesor primjećuje razlike u školskim sustavima.
- Kada usporedimo hrvatski školski sustav obrazovanja sa španjolskim, možemo reći da oni imaju puno više praktične nastave. Upravo je to glavna razlika, i to je njihova najveća prednost. U nas u Strojarskoj tehničkoj školi općenito sva zanimanja imaju puno manji broj sati prakse, za razliku od španjolskih učenika, koji imaju najmanje tri dana praktične nastave u tjednu. Također, u Španjolskoj, vršnjaci naših učenika koji su bili na mobilnosti, u toj su dobi u tzv. višoj stručnoj školi, gdje zapravo nemaju opće predmete, a srednju školu završavaju već sa 16 godina i opredjeljuju se za daljnje školovanje – kaže profesor Kovačević.
Cijeli je projekt iznosom od 57.260 eura financirala Europska unija, a odobrila Agencija za mobilnost i programe EU-a, iz čega su pokriveni svi troškovi pripreme, prijevoza, smještaja, organizacije praktične nastave i povratka. Učenicima su iz tih sredstava kupljena i radna odijela i obuća te je napraviljen tisak na njima s logom projekta, škole i logom Erasmus+ projekta, koji su osmislili sudionici mobilnosti.
Izvor: Glas Slavonije. URL: http://www.glas-slavonije.hr/388642/3/Ucenici-iz-Osijeka-na-praksi-u-Sevilli (28.1.2019.)
Ostale fotografije potražite na Facebook stranicama projekta Nove vještine za budućnost - CNC i Nove vještine za budućnost - Solar House
Učenici i roditelji mogu ispisati potvrde o statusu učeničkog školovanja iz sustava e-dnevnik.
Pristup e-dnevniku, a više o usluzi e-potvrde putem e-dnevnika OVDJE.
Potvrde o školovanju učenika se mogu koristiti za različite svrhe kao što su ostvarivanje prava na učenički prijevoz, dječji doplatak, stipendiranje i druge.
Generirana potvrda je u PDF formatu, sadrži elektronički pečat i nakon što je učenik ili roditelj preuzmu na računalo ili mobilni uređaj mogu je slati elektroničkom poštom ili ispisati, ovisno o potrebama.