preskoči na sadržaj

Srednja strukovna škola bana Josipa Jelačića Sinj

 > Naslovnica
Vijesti

3. DANI MEDIJSKE PISMENOSTI ONLINE i EUROPSKI TJEDAN MEDIJSKE PISMENOSTI

Autor: Nada Ratković, 5. 4. 2020.

Preuzeto sa portala:https://www.medijskapismenost.hr/dani-medijske-pismenosti-2020/ 

Treći Dani medijske pismenosti i Europski tjedan medijske pismenosti održali su se u virtualnom okruženju, online od 30. ožujka do 5. travnjaa dio aktivnosti uživo održat će se u predstojećim mjesecima u skladu s aktualnom situacijom i mjerama za zaštitu od koronavirusa kada to bude moguće, ili će se i one organizirati online.

Povodom javnog događaja 3. Dana medijske pismenosti 2020, dana  5. ožujka prof. Nada Ratković prijavila je događaj putem prijavnog obrazca za našu školu pod nazivom Zelena pismenost  u razdoblju od 30.03. do 05. travnja te će se ujedno u istom tjednu obilježiti i Europski tjedan medijske pismenosti koji se poklapa s ovogodišnjim danima,

https://www.medijskapismenost.hr/dani-medijske-pismenosti-2020-raspored-dogadanja/,

Prijavljeni događaj:

Zbog novonastale situacije sa pandemijom COVIDA-19 virusa, učenici diljem svijeta i kod nas u školi pohađaju nastavu online u virtualnim učionicama, tako da ovu aktivnost nije bilo moguće odraditi sa učenicima u školi. Međutim, Dani medijske pismenosti su obilježeni u virtualnim učionicama u Google Classroomu i to preko Zoom platforme.

Aktivnosti su učenici odradili online zajedno sa svim ostalim aktivnostima u sklopu obilježavanja međunarodnih događanja online za vrijeme trajanja nastave na daljinu. Sudjelovali su učenici 1.a, 1.g, 2.a, 3.a, 3.b., 4.a,  

Moto događanja  

Što bolje razumijemo medije, to ih bolje i kvalitetnije možemo koristiti.

Opis događanja:

Kako je 2020. godina Klimatskih promjena i zaštite okoliše, učenici su obilježavanje Dana medijske pismenosti online, korelirali s aktivnostima u sklopu projekta „Zelenije sutra“, zato je događaj i nazvan Zelena pismenost 

Kako bi kod svih sudionika događanja te na lokalnoj razini podigli svijest o važnosti medijske pismenosti, klimatskih promjena i zaštite okoliša cijeli tjedan su se održavala predavanja i radionice u virtualnim učionicama. Održano je šest  predavanja i radionica u virtualnim učionicama sa učenicima 1.a, 1.g., 2.a, 3.a, 3.b i 4.a, na temu Zelena pismenost preko platforme Zoom.  Učenici su tjedan dana prije obilježavanja  dobili  zadatak  da naprave logo na temu Zelena pismenost. Nakon što su u raznim digitalnim alatima izradili loga uslijedilo je glasovanja svih učenika. Izabran je logo dolje na slici.

U događanju Zelena pismenost sudjelovalo je 140 učenika u dobi od 15 do 19 godina, koji su se educirali o načinu prepoznavanja lažne vijesti i postupcima zaštite od utjecaja mnogobrojnih neprovjerenih informacija i dezinformacija. U ovim teškim vremenima koji prate pandemiju corona virusa, učenici su potaknuti na kritičko mišljenje o važnosti medijske pismenosti. Cilj aktivnosti je osposoblti učenike za samostalno pronalaženje relevantnih i vjerodostojnih informacija. Učenici su u virtualnim učionicama odigrali Kviz znanja o medijskoj pismenosti. 

Rezultati kviza:. 70% učenika zna prepoznati lažnu vijest. 65% učenika provjeri vijest prije nego je podijeli. 75% učenika paze jedni na druge i na društvenim mrežama. 90% učenika je svjesno da su iskustva u virtualnom svijetu stvarna i da je prije dijeljenja vijesti potrebno prvo provjeriti i tek onda dijeliti.

U predavanja su uključene medijske teme u sklopu međupredmetnih tema, kojima se kod učenika potiče kritičko vrednovanje različitih medijskih sadržaja. Posebno se ističu: istraživanje, stvaralaštvo i inovativnost u digitalnome okružju, prekomjerno provođenje vremena uz medije, elektroničko nasilje, vrednovanje informacija o zdravlju i zdravstvenim temama na internetu, vrednovanje informacija iz različitih izvora, važnost informiranja i uloga medija u informiranju, utjecaj medija i društvenih mreža na donošenje odluka mladih.

Učenici su pogledali video: https://youtu.be/MZq4jWMkiz8  te je krenula zajednička debata učenika.

Zaključak: Projekt Dani medijske pismenosti se ove godine poklapio s Europskim tjednom medijske psimenosti, a cilj obilježavanja je osvijestiti javnost o važnosti medijske pismenosti, osnažiti sve dionike za kritičko promišljanje medijskih sadržaja i pružiti podršku učenicima i nastavnicima razvojem edukacijskih materijala za medijsko obrazovanje. Dani medijske pismenosti ujedno su platforma za suradnju različitih dionika i organizaciju događanja s ciljem promicanja medijske pismenosti. Svi organizatori  i dalje mogu prijaviti svoj (online) događaj, kako bi se zabilježio, a plakate Dana medijske pismenosti i tiskane publikacije će se dobiti kad ustanove opet počnu normalno raditi.

Preuzeto: https://www.medijskapismenost.hr/infografika-medijska-pismenost-u-doba-koronavirusa/

Na portalu 

https://www.medijskapismenost.hr/dani-medijske-pismenosti-2020/ dostupno je za preuzimanje 16 obrazovnih materijala pripremljenih u sklopu 1. i 2. Dana medijske pismenosti, a dodajemo i nove. Na temelju tih materijala, koj su do sada su preuzeti ukupno više od 120 tisuća puta, mogu se organizirati i online radionice, odnosno satovi medijske pismenosti za djecu vrtićke, osnovnoškolske i srednjoškolske dobi, a dostupni su i materijali namijenjeni roditeljima i skrbnicima.

Vještine medijske pismenosti u ovim kriznim trenutcima osobito su važne, jer nam mogu pomoći da se zaštitimo od utjecaja brojnih neprovjerenih informacija i dezinformacija koje prate pandemiju koronavirusa, a koje postaju viralne na društvenim mrežama ili se proslijeđuju putem aplikacija za dopisivanje. Uz to, problem je i senzacionalistički pristup nekih medija u izvještavanju o širenju koronavirusa, što je također važno prepoznati i zadržati kritički odmak.

Budući da će mnoga djeca i mladi, kao i odrasli, u ovom razdoblju provoditi čak i više vremena nego inače uz pametne telefone i računala, odnosno uz različite sadržaje na internetu, društvenim mrežama i platformama za razmjenu videozapisa, kao i komunicirajući putem aplikacija za dopisivanje, važno je pažnju posvetiti sigurnom i odgovornom korištenju interneta.

Preuzeto: https://www.medijskapismenost.hr/razlozi-zbog-kojih-trebamo-razgovarati-o-iskustvima-na-internetu/

Mnogi sadržaji na portalu medijskapismenost.hr, uključujući obrazovne materijale za preuzimanje, posvećeni su tim, kao i mnogim drugim temama, koje će pomoći svima u nošenju s brojnim aktualnim izazovima.

MEDIJSKA PISMENOST-ABECEDA 21.STOLJEĆA


Priloženi dokumenti:
Ideoloski_izazov.pdf (340.33 KB)


Vijesti

3. DANI MEDIJSKE PISMENOSTI ONLINE i EUROPSKI TJEDAN MEDIJSKE PISMENOSTI

Autor: Nada Ratković, 5. 4. 2020.

Preuzeto sa portala:https://www.medijskapismenost.hr/dani-medijske-pismenosti-2020/ 

Treći Dani medijske pismenosti i Europski tjedan medijske pismenosti održali su se u virtualnom okruženju, online od 30. ožujka do 5. travnjaa dio aktivnosti uživo održat će se u predstojećim mjesecima u skladu s aktualnom situacijom i mjerama za zaštitu od koronavirusa kada to bude moguće, ili će se i one organizirati online.

Povodom javnog događaja 3. Dana medijske pismenosti 2020, dana  5. ožujka prof. Nada Ratković prijavila je događaj putem prijavnog obrazca za našu školu pod nazivom Zelena pismenost  u razdoblju od 30.03. do 05. travnja te će se ujedno u istom tjednu obilježiti i Europski tjedan medijske pismenosti koji se poklapa s ovogodišnjim danima,

https://www.medijskapismenost.hr/dani-medijske-pismenosti-2020-raspored-dogadanja/,

Prijavljeni događaj:

Zbog novonastale situacije sa pandemijom COVIDA-19 virusa, učenici diljem svijeta i kod nas u školi pohađaju nastavu online u virtualnim učionicama, tako da ovu aktivnost nije bilo moguće odraditi sa učenicima u školi. Međutim, Dani medijske pismenosti su obilježeni u virtualnim učionicama u Google Classroomu i to preko Zoom platforme.

Aktivnosti su učenici odradili online zajedno sa svim ostalim aktivnostima u sklopu obilježavanja međunarodnih događanja online za vrijeme trajanja nastave na daljinu. Sudjelovali su učenici 1.a, 1.g, 2.a, 3.a, 3.b., 4.a,  

Moto događanja  

Što bolje razumijemo medije, to ih bolje i kvalitetnije možemo koristiti.

Opis događanja:

Kako je 2020. godina Klimatskih promjena i zaštite okoliše, učenici su obilježavanje Dana medijske pismenosti online, korelirali s aktivnostima u sklopu projekta „Zelenije sutra“, zato je događaj i nazvan Zelena pismenost 

Kako bi kod svih sudionika događanja te na lokalnoj razini podigli svijest o važnosti medijske pismenosti, klimatskih promjena i zaštite okoliša cijeli tjedan su se održavala predavanja i radionice u virtualnim učionicama. Održano je šest  predavanja i radionica u virtualnim učionicama sa učenicima 1.a, 1.g., 2.a, 3.a, 3.b i 4.a, na temu Zelena pismenost preko platforme Zoom.  Učenici su tjedan dana prije obilježavanja  dobili  zadatak  da naprave logo na temu Zelena pismenost. Nakon što su u raznim digitalnim alatima izradili loga uslijedilo je glasovanja svih učenika. Izabran je logo dolje na slici.

U događanju Zelena pismenost sudjelovalo je 140 učenika u dobi od 15 do 19 godina, koji su se educirali o načinu prepoznavanja lažne vijesti i postupcima zaštite od utjecaja mnogobrojnih neprovjerenih informacija i dezinformacija. U ovim teškim vremenima koji prate pandemiju corona virusa, učenici su potaknuti na kritičko mišljenje o važnosti medijske pismenosti. Cilj aktivnosti je osposoblti učenike za samostalno pronalaženje relevantnih i vjerodostojnih informacija. Učenici su u virtualnim učionicama odigrali Kviz znanja o medijskoj pismenosti. 

Rezultati kviza:. 70% učenika zna prepoznati lažnu vijest. 65% učenika provjeri vijest prije nego je podijeli. 75% učenika paze jedni na druge i na društvenim mrežama. 90% učenika je svjesno da su iskustva u virtualnom svijetu stvarna i da je prije dijeljenja vijesti potrebno prvo provjeriti i tek onda dijeliti.

U predavanja su uključene medijske teme u sklopu međupredmetnih tema, kojima se kod učenika potiče kritičko vrednovanje različitih medijskih sadržaja. Posebno se ističu: istraživanje, stvaralaštvo i inovativnost u digitalnome okružju, prekomjerno provođenje vremena uz medije, elektroničko nasilje, vrednovanje informacija o zdravlju i zdravstvenim temama na internetu, vrednovanje informacija iz različitih izvora, važnost informiranja i uloga medija u informiranju, utjecaj medija i društvenih mreža na donošenje odluka mladih.

Učenici su pogledali video: https://youtu.be/MZq4jWMkiz8  te je krenula zajednička debata učenika.

Zaključak: Projekt Dani medijske pismenosti se ove godine poklapio s Europskim tjednom medijske psimenosti, a cilj obilježavanja je osvijestiti javnost o važnosti medijske pismenosti, osnažiti sve dionike za kritičko promišljanje medijskih sadržaja i pružiti podršku učenicima i nastavnicima razvojem edukacijskih materijala za medijsko obrazovanje. Dani medijske pismenosti ujedno su platforma za suradnju različitih dionika i organizaciju događanja s ciljem promicanja medijske pismenosti. Svi organizatori  i dalje mogu prijaviti svoj (online) događaj, kako bi se zabilježio, a plakate Dana medijske pismenosti i tiskane publikacije će se dobiti kad ustanove opet počnu normalno raditi.

Preuzeto: https://www.medijskapismenost.hr/infografika-medijska-pismenost-u-doba-koronavirusa/

Na portalu 

https://www.medijskapismenost.hr/dani-medijske-pismenosti-2020/ dostupno je za preuzimanje 16 obrazovnih materijala pripremljenih u sklopu 1. i 2. Dana medijske pismenosti, a dodajemo i nove. Na temelju tih materijala, koj su do sada su preuzeti ukupno više od 120 tisuća puta, mogu se organizirati i online radionice, odnosno satovi medijske pismenosti za djecu vrtićke, osnovnoškolske i srednjoškolske dobi, a dostupni su i materijali namijenjeni roditeljima i skrbnicima.

Vještine medijske pismenosti u ovim kriznim trenutcima osobito su važne, jer nam mogu pomoći da se zaštitimo od utjecaja brojnih neprovjerenih informacija i dezinformacija koje prate pandemiju koronavirusa, a koje postaju viralne na društvenim mrežama ili se proslijeđuju putem aplikacija za dopisivanje. Uz to, problem je i senzacionalistički pristup nekih medija u izvještavanju o širenju koronavirusa, što je također važno prepoznati i zadržati kritički odmak.

Budući da će mnoga djeca i mladi, kao i odrasli, u ovom razdoblju provoditi čak i više vremena nego inače uz pametne telefone i računala, odnosno uz različite sadržaje na internetu, društvenim mrežama i platformama za razmjenu videozapisa, kao i komunicirajući putem aplikacija za dopisivanje, važno je pažnju posvetiti sigurnom i odgovornom korištenju interneta.

Preuzeto: https://www.medijskapismenost.hr/razlozi-zbog-kojih-trebamo-razgovarati-o-iskustvima-na-internetu/

Mnogi sadržaji na portalu medijskapismenost.hr, uključujući obrazovne materijale za preuzimanje, posvećeni su tim, kao i mnogim drugim temama, koje će pomoći svima u nošenju s brojnim aktualnim izazovima.

MEDIJSKA PISMENOST-ABECEDA 21.STOLJEĆA


Priloženi dokumenti:
Ideoloski_izazov.pdf (340.33 KB)


Popis udžbenika 2024/2025
 

 

Profesionalno usmjeravanje

  učenika završnih razreda

          srednjih škola

https://e-usmjeravanje.hzz.hr

https://e-usmjeravanie.hzz.hr/Predanketa

Google tražilica

    

UPISI
Uplatnica za duplikat razredne svjedodžbe
Uplatnica za duplikat završne svjedodžbe
 

 

IZDAVANJE POTVRDA

POTVRDA

Upute su dolje u priloženom dokumentu.

 

 

Tražilica
Oglasna ploča
dokumenti DM
Oracle Academy

Kalendar
« Listopad 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
Prikazani događaji

Arhiva dokumenata
Pitanja i odgovori
 Naslov: FAQ

  • Naj 10 pitanja

  • Nedavna pitanja

  • Arhiva pitanja
Forum
Korisni linkovi
CMS za škole logo
Srednja strukovna škola bana Josipa Jelačića Sinj / Dinka Šimunovića 14, HR-21230 Sinj / ss-strukovna-banajosipajelacica-sinj.skole.hr / ured@ss-strukovna-banajosipajelacica-sinj.skole.hr
preskoči na navigaciju