3. DANI MEDIJSKE PISMENOSTI ONLINE i EUROPSKI TJEDAN MEDIJSKE PISMENOSTI
Autor: Nada Ratković, 5. 4. 2020.


Preuzeto sa portala:https://www.medijskapismenost.hr/dani-medijske-pismenosti-2020/
Treći Dani medijske pismenosti i Europski tjedan medijske pismenosti održali su se u virtualnom okruženju, online od 30. ožujka do 5. travnja, a dio aktivnosti uživo održat će se u predstojećim mjesecima u skladu s aktualnom situacijom i mjerama za zaštitu od koronavirusa kada to bude moguće, ili će se i one organizirati online.
.png)
Povodom javnog događaja 3. Dana medijske pismenosti 2020, dana 5. ožujka prof. Nada Ratković prijavila je događaj putem prijavnog obrazca za našu školu pod nazivom Zelena pismenost u razdoblju od 30.03. do 05. travnja te će se ujedno u istom tjednu obilježiti i Europski tjedan medijske pismenosti koji se poklapa s ovogodišnjim danima,
https://www.medijskapismenost.hr/dani-medijske-pismenosti-2020-raspored-dogadanja/,
Prijavljeni događaj:

Zbog novonastale situacije sa pandemijom COVIDA-19 virusa, učenici diljem svijeta i kod nas u školi pohađaju nastavu online u virtualnim učionicama, tako da ovu aktivnost nije bilo moguće odraditi sa učenicima u školi. Međutim, Dani medijske pismenosti su obilježeni u virtualnim učionicama u Google Classroomu i to preko Zoom platforme.
Aktivnosti su učenici odradili online zajedno sa svim ostalim aktivnostima u sklopu obilježavanja međunarodnih događanja online za vrijeme trajanja nastave na daljinu. Sudjelovali su učenici 1.a, 1.g, 2.a, 3.a, 3.b., 4.a,
Moto događanja
Što bolje razumijemo medije, to ih bolje i kvalitetnije možemo koristiti.
Opis događanja:
Kako je 2020. godina Klimatskih promjena i zaštite okoliše, učenici su obilježavanje Dana medijske pismenosti online, korelirali s aktivnostima u sklopu projekta „Zelenije sutra“, zato je događaj i nazvan Zelena pismenost
Kako bi kod svih sudionika događanja te na lokalnoj razini podigli svijest o važnosti medijske pismenosti, klimatskih promjena i zaštite okoliša cijeli tjedan su se održavala predavanja i radionice u virtualnim učionicama. Održano je šest predavanja i radionica u virtualnim učionicama sa učenicima 1.a, 1.g., 2.a, 3.a, 3.b i 4.a, na temu Zelena pismenost preko platforme Zoom. Učenici su tjedan dana prije obilježavanja dobili zadatak da naprave logo na temu Zelena pismenost. Nakon što su u raznim digitalnim alatima izradili loga uslijedilo je glasovanja svih učenika. Izabran je logo dolje na slici.

U događanju Zelena pismenost sudjelovalo je 140 učenika u dobi od 15 do 19 godina, koji su se educirali o načinu prepoznavanja lažne vijesti i postupcima zaštite od utjecaja mnogobrojnih neprovjerenih informacija i dezinformacija. U ovim teškim vremenima koji prate pandemiju corona virusa, učenici su potaknuti na kritičko mišljenje o važnosti medijske pismenosti. Cilj aktivnosti je osposoblti učenike za samostalno pronalaženje relevantnih i vjerodostojnih informacija. Učenici su u virtualnim učionicama odigrali Kviz znanja o medijskoj pismenosti.
Rezultati kviza:. 70% učenika zna prepoznati lažnu vijest. 65% učenika provjeri vijest prije nego je podijeli. 75% učenika paze jedni na druge i na društvenim mrežama. 90% učenika je svjesno da su iskustva u virtualnom svijetu stvarna i da je prije dijeljenja vijesti potrebno prvo provjeriti i tek onda dijeliti.
U predavanja su uključene medijske teme u sklopu međupredmetnih tema, kojima se kod učenika potiče kritičko vrednovanje različitih medijskih sadržaja. Posebno se ističu: istraživanje, stvaralaštvo i inovativnost u digitalnome okružju, prekomjerno provođenje vremena uz medije, elektroničko nasilje, vrednovanje informacija o zdravlju i zdravstvenim temama na internetu, vrednovanje informacija iz različitih izvora, važnost informiranja i uloga medija u informiranju, utjecaj medija i društvenih mreža na donošenje odluka mladih.
Učenici su pogledali video: https://youtu.be/MZq4jWMkiz8 te je krenula zajednička debata učenika.
Zaključak: Projekt Dani medijske pismenosti se ove godine poklapio s Europskim tjednom medijske psimenosti, a cilj obilježavanja je osvijestiti javnost o važnosti medijske pismenosti, osnažiti sve dionike za kritičko promišljanje medijskih sadržaja i pružiti podršku učenicima i nastavnicima razvojem edukacijskih materijala za medijsko obrazovanje. Dani medijske pismenosti ujedno su platforma za suradnju različitih dionika i organizaciju događanja s ciljem promicanja medijske pismenosti. Svi organizatori i dalje mogu prijaviti svoj (online) događaj, kako bi se zabilježio, a plakate Dana medijske pismenosti i tiskane publikacije će se dobiti kad ustanove opet počnu normalno raditi.

Preuzeto: https://www.medijskapismenost.hr/infografika-medijska-pismenost-u-doba-koronavirusa/
Na portalu
https://www.medijskapismenost.hr/dani-medijske-pismenosti-2020/ dostupno je za preuzimanje 16 obrazovnih materijala pripremljenih u sklopu 1. i 2. Dana medijske pismenosti, a dodajemo i nove. Na temelju tih materijala, koj su do sada su preuzeti ukupno više od 120 tisuća puta, mogu se organizirati i online radionice, odnosno satovi medijske pismenosti za djecu vrtićke, osnovnoškolske i srednjoškolske dobi, a dostupni su i materijali namijenjeni roditeljima i skrbnicima.
Vještine medijske pismenosti u ovim kriznim trenutcima osobito su važne, jer nam mogu pomoći da se zaštitimo od utjecaja brojnih neprovjerenih informacija i dezinformacija koje prate pandemiju koronavirusa, a koje postaju viralne na društvenim mrežama ili se proslijeđuju putem aplikacija za dopisivanje. Uz to, problem je i senzacionalistički pristup nekih medija u izvještavanju o širenju koronavirusa, što je također važno prepoznati i zadržati kritički odmak.
Budući da će mnoga djeca i mladi, kao i odrasli, u ovom razdoblju provoditi čak i više vremena nego inače uz pametne telefone i računala, odnosno uz različite sadržaje na internetu, društvenim mrežama i platformama za razmjenu videozapisa, kao i komunicirajući putem aplikacija za dopisivanje, važno je pažnju posvetiti sigurnom i odgovornom korištenju interneta.

Preuzeto: https://www.medijskapismenost.hr/razlozi-zbog-kojih-trebamo-razgovarati-o-iskustvima-na-internetu/
Mnogi sadržaji na portalu medijskapismenost.hr, uključujući obrazovne materijale za preuzimanje, posvećeni su tim, kao i mnogim drugim temama, koje će pomoći svima u nošenju s brojnim aktualnim izazovima.

MEDIJSKA PISMENOST-ABECEDA 21.STOLJEĆA
3. DANI MEDIJSKE PISMENOSTI ONLINE i EUROPSKI TJEDAN MEDIJSKE PISMENOSTI
Autor: Nada Ratković, 5. 4. 2020.


Preuzeto sa portala:https://www.medijskapismenost.hr/dani-medijske-pismenosti-2020/
Treći Dani medijske pismenosti i Europski tjedan medijske pismenosti održali su se u virtualnom okruženju, online od 30. ožujka do 5. travnja, a dio aktivnosti uživo održat će se u predstojećim mjesecima u skladu s aktualnom situacijom i mjerama za zaštitu od koronavirusa kada to bude moguće, ili će se i one organizirati online.
.png)
Povodom javnog događaja 3. Dana medijske pismenosti 2020, dana 5. ožujka prof. Nada Ratković prijavila je događaj putem prijavnog obrazca za našu školu pod nazivom Zelena pismenost u razdoblju od 30.03. do 05. travnja te će se ujedno u istom tjednu obilježiti i Europski tjedan medijske pismenosti koji se poklapa s ovogodišnjim danima,
https://www.medijskapismenost.hr/dani-medijske-pismenosti-2020-raspored-dogadanja/,
Prijavljeni događaj:

Zbog novonastale situacije sa pandemijom COVIDA-19 virusa, učenici diljem svijeta i kod nas u školi pohađaju nastavu online u virtualnim učionicama, tako da ovu aktivnost nije bilo moguće odraditi sa učenicima u školi. Međutim, Dani medijske pismenosti su obilježeni u virtualnim učionicama u Google Classroomu i to preko Zoom platforme.
Aktivnosti su učenici odradili online zajedno sa svim ostalim aktivnostima u sklopu obilježavanja međunarodnih događanja online za vrijeme trajanja nastave na daljinu. Sudjelovali su učenici 1.a, 1.g, 2.a, 3.a, 3.b., 4.a,
Moto događanja
Što bolje razumijemo medije, to ih bolje i kvalitetnije možemo koristiti.
Opis događanja:
Kako je 2020. godina Klimatskih promjena i zaštite okoliše, učenici su obilježavanje Dana medijske pismenosti online, korelirali s aktivnostima u sklopu projekta „Zelenije sutra“, zato je događaj i nazvan Zelena pismenost
Kako bi kod svih sudionika događanja te na lokalnoj razini podigli svijest o važnosti medijske pismenosti, klimatskih promjena i zaštite okoliša cijeli tjedan su se održavala predavanja i radionice u virtualnim učionicama. Održano je šest predavanja i radionica u virtualnim učionicama sa učenicima 1.a, 1.g., 2.a, 3.a, 3.b i 4.a, na temu Zelena pismenost preko platforme Zoom. Učenici su tjedan dana prije obilježavanja dobili zadatak da naprave logo na temu Zelena pismenost. Nakon što su u raznim digitalnim alatima izradili loga uslijedilo je glasovanja svih učenika. Izabran je logo dolje na slici.

U događanju Zelena pismenost sudjelovalo je 140 učenika u dobi od 15 do 19 godina, koji su se educirali o načinu prepoznavanja lažne vijesti i postupcima zaštite od utjecaja mnogobrojnih neprovjerenih informacija i dezinformacija. U ovim teškim vremenima koji prate pandemiju corona virusa, učenici su potaknuti na kritičko mišljenje o važnosti medijske pismenosti. Cilj aktivnosti je osposoblti učenike za samostalno pronalaženje relevantnih i vjerodostojnih informacija. Učenici su u virtualnim učionicama odigrali Kviz znanja o medijskoj pismenosti.
Rezultati kviza:. 70% učenika zna prepoznati lažnu vijest. 65% učenika provjeri vijest prije nego je podijeli. 75% učenika paze jedni na druge i na društvenim mrežama. 90% učenika je svjesno da su iskustva u virtualnom svijetu stvarna i da je prije dijeljenja vijesti potrebno prvo provjeriti i tek onda dijeliti.
U predavanja su uključene medijske teme u sklopu međupredmetnih tema, kojima se kod učenika potiče kritičko vrednovanje različitih medijskih sadržaja. Posebno se ističu: istraživanje, stvaralaštvo i inovativnost u digitalnome okružju, prekomjerno provođenje vremena uz medije, elektroničko nasilje, vrednovanje informacija o zdravlju i zdravstvenim temama na internetu, vrednovanje informacija iz različitih izvora, važnost informiranja i uloga medija u informiranju, utjecaj medija i društvenih mreža na donošenje odluka mladih.
Učenici su pogledali video: https://youtu.be/MZq4jWMkiz8 te je krenula zajednička debata učenika.
Zaključak: Projekt Dani medijske pismenosti se ove godine poklapio s Europskim tjednom medijske psimenosti, a cilj obilježavanja je osvijestiti javnost o važnosti medijske pismenosti, osnažiti sve dionike za kritičko promišljanje medijskih sadržaja i pružiti podršku učenicima i nastavnicima razvojem edukacijskih materijala za medijsko obrazovanje. Dani medijske pismenosti ujedno su platforma za suradnju različitih dionika i organizaciju događanja s ciljem promicanja medijske pismenosti. Svi organizatori i dalje mogu prijaviti svoj (online) događaj, kako bi se zabilježio, a plakate Dana medijske pismenosti i tiskane publikacije će se dobiti kad ustanove opet počnu normalno raditi.

Preuzeto: https://www.medijskapismenost.hr/infografika-medijska-pismenost-u-doba-koronavirusa/
Na portalu
https://www.medijskapismenost.hr/dani-medijske-pismenosti-2020/ dostupno je za preuzimanje 16 obrazovnih materijala pripremljenih u sklopu 1. i 2. Dana medijske pismenosti, a dodajemo i nove. Na temelju tih materijala, koj su do sada su preuzeti ukupno više od 120 tisuća puta, mogu se organizirati i online radionice, odnosno satovi medijske pismenosti za djecu vrtićke, osnovnoškolske i srednjoškolske dobi, a dostupni su i materijali namijenjeni roditeljima i skrbnicima.
Vještine medijske pismenosti u ovim kriznim trenutcima osobito su važne, jer nam mogu pomoći da se zaštitimo od utjecaja brojnih neprovjerenih informacija i dezinformacija koje prate pandemiju koronavirusa, a koje postaju viralne na društvenim mrežama ili se proslijeđuju putem aplikacija za dopisivanje. Uz to, problem je i senzacionalistički pristup nekih medija u izvještavanju o širenju koronavirusa, što je također važno prepoznati i zadržati kritički odmak.
Budući da će mnoga djeca i mladi, kao i odrasli, u ovom razdoblju provoditi čak i više vremena nego inače uz pametne telefone i računala, odnosno uz različite sadržaje na internetu, društvenim mrežama i platformama za razmjenu videozapisa, kao i komunicirajući putem aplikacija za dopisivanje, važno je pažnju posvetiti sigurnom i odgovornom korištenju interneta.

Preuzeto: https://www.medijskapismenost.hr/razlozi-zbog-kojih-trebamo-razgovarati-o-iskustvima-na-internetu/
Mnogi sadržaji na portalu medijskapismenost.hr, uključujući obrazovne materijale za preuzimanje, posvećeni su tim, kao i mnogim drugim temama, koje će pomoći svima u nošenju s brojnim aktualnim izazovima.

MEDIJSKA PISMENOST-ABECEDA 21.STOLJEĆA

Profesionalno usmjeravanje
učenika završnih razreda
srednjih škola
https://e-usmjeravanie.hzz.hr/Predanketa
| « Listopad 2024 » | ||||||
| Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
| 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
| 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
| 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
| 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
| 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
| 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
Objašnjenje rang lista.PDF
Preporuke za rješavanje matematike.PDF
| KORISNI LINKOVI I MI... |
| > MINISTARSTVO ZNANOST... |
| > MINISTARSTVO GOSPODA... |
| > Nacionalni centar za... |
| > Agencija za strukovn... |
| Dnevni tisak i portali |




.png)
















