3. DANI MEDIJSKE PISMENOSTI ONLINE i EUROPSKI TJEDAN MEDIJSKE PISMENOSTI
Autor: Nada Ratković, 5. 4. 2020.
Preuzeto sa portala:https://www.medijskapismenost.hr/dani-medijske-pismenosti-2020/
Treći Dani medijske pismenosti i Europski tjedan medijske pismenosti održali su se u virtualnom okruženju, online od 30. ožujka do 5. travnja, a dio aktivnosti uživo održat će se u predstojećim mjesecima u skladu s aktualnom situacijom i mjerama za zaštitu od koronavirusa kada to bude moguće, ili će se i one organizirati online.
Povodom javnog događaja 3. Dana medijske pismenosti 2020, dana 5. ožujka prof. Nada Ratković prijavila je događaj putem prijavnog obrazca za našu školu pod nazivom Zelena pismenost u razdoblju od 30.03. do 05. travnja te će se ujedno u istom tjednu obilježiti i Europski tjedan medijske pismenosti koji se poklapa s ovogodišnjim danima,
https://www.medijskapismenost.hr/dani-medijske-pismenosti-2020-raspored-dogadanja/,
Prijavljeni događaj:
Zbog novonastale situacije sa pandemijom COVIDA-19 virusa, učenici diljem svijeta i kod nas u školi pohađaju nastavu online u virtualnim učionicama, tako da ovu aktivnost nije bilo moguće odraditi sa učenicima u školi. Međutim, Dani medijske pismenosti su obilježeni u virtualnim učionicama u Google Classroomu i to preko Zoom platforme.
Aktivnosti su učenici odradili online zajedno sa svim ostalim aktivnostima u sklopu obilježavanja međunarodnih događanja online za vrijeme trajanja nastave na daljinu. Sudjelovali su učenici 1.a, 1.g, 2.a, 3.a, 3.b., 4.a,
Moto događanja
Što bolje razumijemo medije, to ih bolje i kvalitetnije možemo koristiti.
Opis događanja:
Kako je 2020. godina Klimatskih promjena i zaštite okoliše, učenici su obilježavanje Dana medijske pismenosti online, korelirali s aktivnostima u sklopu projekta „Zelenije sutra“, zato je događaj i nazvan Zelena pismenost
Kako bi kod svih sudionika događanja te na lokalnoj razini podigli svijest o važnosti medijske pismenosti, klimatskih promjena i zaštite okoliša cijeli tjedan su se održavala predavanja i radionice u virtualnim učionicama. Održano je šest predavanja i radionica u virtualnim učionicama sa učenicima 1.a, 1.g., 2.a, 3.a, 3.b i 4.a, na temu Zelena pismenost preko platforme Zoom. Učenici su tjedan dana prije obilježavanja dobili zadatak da naprave logo na temu Zelena pismenost. Nakon što su u raznim digitalnim alatima izradili loga uslijedilo je glasovanja svih učenika. Izabran je logo dolje na slici.
U događanju Zelena pismenost sudjelovalo je 140 učenika u dobi od 15 do 19 godina, koji su se educirali o načinu prepoznavanja lažne vijesti i postupcima zaštite od utjecaja mnogobrojnih neprovjerenih informacija i dezinformacija. U ovim teškim vremenima koji prate pandemiju corona virusa, učenici su potaknuti na kritičko mišljenje o važnosti medijske pismenosti. Cilj aktivnosti je osposoblti učenike za samostalno pronalaženje relevantnih i vjerodostojnih informacija. Učenici su u virtualnim učionicama odigrali Kviz znanja o medijskoj pismenosti.
Rezultati kviza:. 70% učenika zna prepoznati lažnu vijest. 65% učenika provjeri vijest prije nego je podijeli. 75% učenika paze jedni na druge i na društvenim mrežama. 90% učenika je svjesno da su iskustva u virtualnom svijetu stvarna i da je prije dijeljenja vijesti potrebno prvo provjeriti i tek onda dijeliti.
U predavanja su uključene medijske teme u sklopu međupredmetnih tema, kojima se kod učenika potiče kritičko vrednovanje različitih medijskih sadržaja. Posebno se ističu: istraživanje, stvaralaštvo i inovativnost u digitalnome okružju, prekomjerno provođenje vremena uz medije, elektroničko nasilje, vrednovanje informacija o zdravlju i zdravstvenim temama na internetu, vrednovanje informacija iz različitih izvora, važnost informiranja i uloga medija u informiranju, utjecaj medija i društvenih mreža na donošenje odluka mladih.
Učenici su pogledali video: https://youtu.be/MZq4jWMkiz8 te je krenula zajednička debata učenika.
Zaključak: Projekt Dani medijske pismenosti se ove godine poklapio s Europskim tjednom medijske psimenosti, a cilj obilježavanja je osvijestiti javnost o važnosti medijske pismenosti, osnažiti sve dionike za kritičko promišljanje medijskih sadržaja i pružiti podršku učenicima i nastavnicima razvojem edukacijskih materijala za medijsko obrazovanje. Dani medijske pismenosti ujedno su platforma za suradnju različitih dionika i organizaciju događanja s ciljem promicanja medijske pismenosti. Svi organizatori i dalje mogu prijaviti svoj (online) događaj, kako bi se zabilježio, a plakate Dana medijske pismenosti i tiskane publikacije će se dobiti kad ustanove opet počnu normalno raditi.
Preuzeto: https://www.medijskapismenost.hr/infografika-medijska-pismenost-u-doba-koronavirusa/
Na portalu
https://www.medijskapismenost.hr/dani-medijske-pismenosti-2020/ dostupno je za preuzimanje 16 obrazovnih materijala pripremljenih u sklopu 1. i 2. Dana medijske pismenosti, a dodajemo i nove. Na temelju tih materijala, koj su do sada su preuzeti ukupno više od 120 tisuća puta, mogu se organizirati i online radionice, odnosno satovi medijske pismenosti za djecu vrtićke, osnovnoškolske i srednjoškolske dobi, a dostupni su i materijali namijenjeni roditeljima i skrbnicima.
Vještine medijske pismenosti u ovim kriznim trenutcima osobito su važne, jer nam mogu pomoći da se zaštitimo od utjecaja brojnih neprovjerenih informacija i dezinformacija koje prate pandemiju koronavirusa, a koje postaju viralne na društvenim mrežama ili se proslijeđuju putem aplikacija za dopisivanje. Uz to, problem je i senzacionalistički pristup nekih medija u izvještavanju o širenju koronavirusa, što je također važno prepoznati i zadržati kritički odmak.
Budući da će mnoga djeca i mladi, kao i odrasli, u ovom razdoblju provoditi čak i više vremena nego inače uz pametne telefone i računala, odnosno uz različite sadržaje na internetu, društvenim mrežama i platformama za razmjenu videozapisa, kao i komunicirajući putem aplikacija za dopisivanje, važno je pažnju posvetiti sigurnom i odgovornom korištenju interneta.
Preuzeto: https://www.medijskapismenost.hr/razlozi-zbog-kojih-trebamo-razgovarati-o-iskustvima-na-internetu/
Mnogi sadržaji na portalu medijskapismenost.hr, uključujući obrazovne materijale za preuzimanje, posvećeni su tim, kao i mnogim drugim temama, koje će pomoći svima u nošenju s brojnim aktualnim izazovima.
MEDIJSKA PISMENOST-ABECEDA 21.STOLJEĆA
3. DANI MEDIJSKE PISMENOSTI ONLINE i EUROPSKI TJEDAN MEDIJSKE PISMENOSTI
Autor: Nada Ratković, 5. 4. 2020.
Preuzeto sa portala:https://www.medijskapismenost.hr/dani-medijske-pismenosti-2020/
Treći Dani medijske pismenosti i Europski tjedan medijske pismenosti održali su se u virtualnom okruženju, online od 30. ožujka do 5. travnja, a dio aktivnosti uživo održat će se u predstojećim mjesecima u skladu s aktualnom situacijom i mjerama za zaštitu od koronavirusa kada to bude moguće, ili će se i one organizirati online.
Povodom javnog događaja 3. Dana medijske pismenosti 2020, dana 5. ožujka prof. Nada Ratković prijavila je događaj putem prijavnog obrazca za našu školu pod nazivom Zelena pismenost u razdoblju od 30.03. do 05. travnja te će se ujedno u istom tjednu obilježiti i Europski tjedan medijske pismenosti koji se poklapa s ovogodišnjim danima,
https://www.medijskapismenost.hr/dani-medijske-pismenosti-2020-raspored-dogadanja/,
Prijavljeni događaj:
Zbog novonastale situacije sa pandemijom COVIDA-19 virusa, učenici diljem svijeta i kod nas u školi pohađaju nastavu online u virtualnim učionicama, tako da ovu aktivnost nije bilo moguće odraditi sa učenicima u školi. Međutim, Dani medijske pismenosti su obilježeni u virtualnim učionicama u Google Classroomu i to preko Zoom platforme.
Aktivnosti su učenici odradili online zajedno sa svim ostalim aktivnostima u sklopu obilježavanja međunarodnih događanja online za vrijeme trajanja nastave na daljinu. Sudjelovali su učenici 1.a, 1.g, 2.a, 3.a, 3.b., 4.a,
Moto događanja
Što bolje razumijemo medije, to ih bolje i kvalitetnije možemo koristiti.
Opis događanja:
Kako je 2020. godina Klimatskih promjena i zaštite okoliše, učenici su obilježavanje Dana medijske pismenosti online, korelirali s aktivnostima u sklopu projekta „Zelenije sutra“, zato je događaj i nazvan Zelena pismenost
Kako bi kod svih sudionika događanja te na lokalnoj razini podigli svijest o važnosti medijske pismenosti, klimatskih promjena i zaštite okoliša cijeli tjedan su se održavala predavanja i radionice u virtualnim učionicama. Održano je šest predavanja i radionica u virtualnim učionicama sa učenicima 1.a, 1.g., 2.a, 3.a, 3.b i 4.a, na temu Zelena pismenost preko platforme Zoom. Učenici su tjedan dana prije obilježavanja dobili zadatak da naprave logo na temu Zelena pismenost. Nakon što su u raznim digitalnim alatima izradili loga uslijedilo je glasovanja svih učenika. Izabran je logo dolje na slici.
U događanju Zelena pismenost sudjelovalo je 140 učenika u dobi od 15 do 19 godina, koji su se educirali o načinu prepoznavanja lažne vijesti i postupcima zaštite od utjecaja mnogobrojnih neprovjerenih informacija i dezinformacija. U ovim teškim vremenima koji prate pandemiju corona virusa, učenici su potaknuti na kritičko mišljenje o važnosti medijske pismenosti. Cilj aktivnosti je osposoblti učenike za samostalno pronalaženje relevantnih i vjerodostojnih informacija. Učenici su u virtualnim učionicama odigrali Kviz znanja o medijskoj pismenosti.
Rezultati kviza:. 70% učenika zna prepoznati lažnu vijest. 65% učenika provjeri vijest prije nego je podijeli. 75% učenika paze jedni na druge i na društvenim mrežama. 90% učenika je svjesno da su iskustva u virtualnom svijetu stvarna i da je prije dijeljenja vijesti potrebno prvo provjeriti i tek onda dijeliti.
U predavanja su uključene medijske teme u sklopu međupredmetnih tema, kojima se kod učenika potiče kritičko vrednovanje različitih medijskih sadržaja. Posebno se ističu: istraživanje, stvaralaštvo i inovativnost u digitalnome okružju, prekomjerno provođenje vremena uz medije, elektroničko nasilje, vrednovanje informacija o zdravlju i zdravstvenim temama na internetu, vrednovanje informacija iz različitih izvora, važnost informiranja i uloga medija u informiranju, utjecaj medija i društvenih mreža na donošenje odluka mladih.
Učenici su pogledali video: https://youtu.be/MZq4jWMkiz8 te je krenula zajednička debata učenika.
Zaključak: Projekt Dani medijske pismenosti se ove godine poklapio s Europskim tjednom medijske psimenosti, a cilj obilježavanja je osvijestiti javnost o važnosti medijske pismenosti, osnažiti sve dionike za kritičko promišljanje medijskih sadržaja i pružiti podršku učenicima i nastavnicima razvojem edukacijskih materijala za medijsko obrazovanje. Dani medijske pismenosti ujedno su platforma za suradnju različitih dionika i organizaciju događanja s ciljem promicanja medijske pismenosti. Svi organizatori i dalje mogu prijaviti svoj (online) događaj, kako bi se zabilježio, a plakate Dana medijske pismenosti i tiskane publikacije će se dobiti kad ustanove opet počnu normalno raditi.
Preuzeto: https://www.medijskapismenost.hr/infografika-medijska-pismenost-u-doba-koronavirusa/
Na portalu
https://www.medijskapismenost.hr/dani-medijske-pismenosti-2020/ dostupno je za preuzimanje 16 obrazovnih materijala pripremljenih u sklopu 1. i 2. Dana medijske pismenosti, a dodajemo i nove. Na temelju tih materijala, koj su do sada su preuzeti ukupno više od 120 tisuća puta, mogu se organizirati i online radionice, odnosno satovi medijske pismenosti za djecu vrtićke, osnovnoškolske i srednjoškolske dobi, a dostupni su i materijali namijenjeni roditeljima i skrbnicima.
Vještine medijske pismenosti u ovim kriznim trenutcima osobito su važne, jer nam mogu pomoći da se zaštitimo od utjecaja brojnih neprovjerenih informacija i dezinformacija koje prate pandemiju koronavirusa, a koje postaju viralne na društvenim mrežama ili se proslijeđuju putem aplikacija za dopisivanje. Uz to, problem je i senzacionalistički pristup nekih medija u izvještavanju o širenju koronavirusa, što je također važno prepoznati i zadržati kritički odmak.
Budući da će mnoga djeca i mladi, kao i odrasli, u ovom razdoblju provoditi čak i više vremena nego inače uz pametne telefone i računala, odnosno uz različite sadržaje na internetu, društvenim mrežama i platformama za razmjenu videozapisa, kao i komunicirajući putem aplikacija za dopisivanje, važno je pažnju posvetiti sigurnom i odgovornom korištenju interneta.
Preuzeto: https://www.medijskapismenost.hr/razlozi-zbog-kojih-trebamo-razgovarati-o-iskustvima-na-internetu/
Mnogi sadržaji na portalu medijskapismenost.hr, uključujući obrazovne materijale za preuzimanje, posvećeni su tim, kao i mnogim drugim temama, koje će pomoći svima u nošenju s brojnim aktualnim izazovima.
MEDIJSKA PISMENOST-ABECEDA 21.STOLJEĆA
Profesionalno usmjeravanje
učenika završnih razreda
srednjih škola
https://e-usmjeravanie.hzz.hr/Predanketa
« Listopad 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
Objašnjenje rang lista.PDF
Preporuke za rješavanje matematike.PDF
KORISNI LINKOVI I MI... |
> MINISTARSTVO ZNANOST... |
> MINISTARSTVO GOSPODA... |
> Nacionalni centar za... |
> Agencija za strukovn... |
Dnevni tisak i portali |