Međuškolska projektna suradnja strukovnih škola
Autor: Nada Ratković, 13. 11. 2020.
U sklopu obilježavanja Europskog tjedna vještina stečenih strukovnim obrazovanjem i osposobljavanjem 2020. predstavljen je međuškolski projekt „E učenik za zeleniju budućnost“, projekt međuškolske suradnje triju strukovnih škola iz Splitsko-dalmatinske županije: Ekonomske i upravne škole Split, Komercijalno-trgovačke škole Split i Srednje strukovne škole bana Josipa Jelačića Sinj. Projekt se temelji na nastavnim temama stručnih predmeta srednje strukovne škole. Cilj projektnih aktivnosti je suradnja učenika s vršnjacima iz srodnih strukovnih škola i razvoj svijesti o održivom razvoju uz jačanje digitalne i strukovne kompetencije. Zbog posebnih mjera povodom epidemije COVID-19 nije bilo moguće realizirati stručne posjete u živo, isti su se realizirali online u Europskom tjednu vještina pomoću aplikacije za audio i video komunikaciju MS Teams. Nastavnice i učenici škola sudionica projekta, predstavili su međuškolski projekt i projektne aktivnosti.
Nakon prošlogodišnjih uspješno reliziranih međuškolskih projekata srodnih strukovnih škola iz Splitsko-dalmatinske županije, zajednička suradnja učenika i nastavnika se nastavlja. Sve projektne aktivnosti se nalaze u Školskim kurikulumima škola. Riječ je o projektu "E-učenik za zeleniju budućnost", čije su projektne aktivnosti započele u rujnu na početku školske godine 2020./2021. Projekt se temelji na nastavnim temama stručnih predmeta srednje strukovne škole: Društveno odgovorno poslovanje, Strukovne vježbe, Komunikacijsko-prezentacijske vježbe, Računovodstvo.
Cilj projektnih aktivnosti je suradnja učenika s vršnjacima iz srodnih strukovnih škola i razvoj svijesti o održivom razvoju uz jačanje digitalne i strukovne kompetencije. Projektni zadatak se realizira u I. obrazovnom razdoblju u školskoj godini 2020./21. tijekom mjeseca rujna, listopada i studenog i nastavlja se dalje u II. obrazovnom razdoblju.
U sklopu obilježavanja EVSW 2020. predstavljen je projekt međuškolske suradnje triju strukovnih škola iz Splitsko-dalmatinske županije: Ekonomske i upravne škole Split, Komercijalno-trgovačke škole Split i Srednje strukovne škole bana Josipa Jelačića Sinj.
Nositelji projekta:
1. Ekonomska i upravna školu Split: nastavnica Ivana Ćikeš, prof. savjetnik i učenici 3.b i 3.d razreda zanimanja ekonomist,
2. Komercijalno-trgovačku škola Split : nastavnica Jasenka Rašetina, prof. savjetnik i učenici 3.c razreda zanimanja komercijalist,
3. Srednja strukovna škola bana Josipa Jelačića Sinj: nastavnica Nada Ratković, prof. mentor, i učenici 2.a razreda zanimanja ekonomist i 2.b. razreda zanimanja komercijalist. Učenicima je pomogao i učenik Luciano Vučković iz 4.a razreda, zanimanja ekonomist.
Projektne aktivnosti se realiziraju na način da učenici pretražuju informacije na mrežnim stranicama i u stručnoj literaturi te ih uspoređuju s izvornom stvarnosti – u Splitu posjećuju park šumu Marjan, a u Sinju sudjeluju u akciji izvlačenja grana i čišćenja Gradskog parka.
Zbog posebnih mjera povodom epidemije COVID-19 nije bilo moguće realizirati stručne posjete u živo, isti su se realizirali online u Europskom tjednu vještina pomoću aplikacije za audio i video komunikaciju MS Teams.
Logo projekta: KTŠS, EUŠS, SSŠBJJ
Online aktivnosšću u sklopu Europskog tjedna vještina stečenih strukovnim obrazovanjem i osposobljavanjem predstavljen je projekt "E-učenik za zeleniju budućnost" i projektne aktivnosti u specifičnim uvjetima "u novom normalnom", a to su učenici postigli rješavajući različite projektne zadatke. Navedeni zadaci su uključivali projektni rad, suradnički rad, igrifikaciju, istraživački rad, izradu anketa, plakata, brošura, stripova, umni mapa, videa, prezentacija i kvizova. Učenički interaktivni radovi su izrađeni koristeći razne web 2.0 alate: Powtoon, Canva, Prezi, Popplet, Piktochart, Glogster, MS Powerpoint i druge izrađeni su učenički interaktivni, inovativni i kreativni učenički radovi. Svi učenički radovi predstavljeni su na digitalnim pločama Padleta, kao i načini kako učenici razvijaju nove kompetencije. Svaka škola sudionica projekta je predstavila radove na virtualnoj ploči Padlet.
Online predstavljanje projekta i projektnih aktivnosti
Predstavljanje projekta međuškolske suradnje:
E-učenik za zeleniju budućnost
Padlet ploča SSŠBJJ https://bit.ly/36FTKpk
Video izrađen u Canvi: https://bit.ly/3lvjc7c
Učenički radovi, Srednja strukovna škola bana Josipa Jelačića Sinj
U projektu i projektnim zadacima iz naše škole, sudjelovali su učenici 2.a razreda, zanimanja ekonomist i učenici 2.b razreda zanimanja komercijalist i učenik 4.a razreda, Luciano Vučković, zanimanja ekonomist kao stručna podrška mlađim kolegama. Projektne aktivnosti mentorirala je nastavnica Nada Ratković, prof. mentor.
Učenici 2.a razreda, zanimanje ekonomist
Učenici 2.b razreda, zanimanje komercijalist
Predavač: Nada Ratković, prof.mentor
Srednja strukovna škola bana Josipa Jelačića Sinj
Učenici 3.c razreda, smjer komercijalist
Predavač: Jasenka Rašetina, prof. savjetnik
Komercijalno-trgovačka škole Split
Učenički radovi, Komercijalno-trgovačka škola Split
Padlet ploča:https://bit.ly/38L87M4
Učenici 3. b i 3.d razreda, zanimanja ekonomist
Predavač: Ivana Čikeš, prof. savjetnik
Ekonomska i upravna škola Split
Padlet ploča: https://bit.ly/2KbEFo7
Učenički radovi, Ekonomska i upravna škola Split
U projektu i projektnim zadacima iz Ekonomske i upravne škole Split, sudjelovali su učenici 3.b i 3.d razreda, zanimanja ekonomist: A. Armanda, E. Čulin, K. Putnik i M. Pralija Projektne aktivnosti mentorirala je nastavnica Ivana Čikeš, prof. savjetnik.
Radom na projektu, učenici razvijaju nove kompetencije u dva smjera: kritičko mišljenje o održivom razvoju i digitalne kompetencije.
Naćin praćenja, provjera ishoda, ostvarenost odgojno-obrazovnih ishoda, očekivanja i ishoda međupredmetnih tema su u prilogu.
Odgojno obrazovni ishodi: raspraviti o održivom razvoju kao okviru za gospodarski i socijalni napredak, navesti primjere društveno odgovornog ponašanja s ciljem održivog razvoja, objasniti važnosti park šume Marjan za grad Split i okolicu, grafički prikazati podatke o utjecaju potkornjaka na park šumu Marjan, kritički raspraviti posljedice neodgovarajuće brige o park šumi Marjan, opisati iskustvo sječe, kresanja i izvlačenja grana i čišćenja u Gradskom parku u Sinju, protumačiti utjecaj eko-sustava na zdravlje ljudi, biljnog i životinjskog svijeta, aktivno sudjelovati u aktivnostima projektnog tima
Očekivanja međupredmetnih tema:
1.MPT Građanski odgoj i obrazovanje: A.5.1. Aktivno sudjeluje u zaštiti i promicanju ljudskih prava. C.5.3. Promiče kvalitetu života u zajednici.
2.MPT Uporaba informacijske i komunikacijske tehnologije: A.5.4. Učenik kritički prosuđuje utjecaj tehnologije na zdravlje i okoliš. C.5.2. Učenik samostalno i samoinicijativno provodi složeno pretraživanje informacija u digitalnome okružju. D.5.3. Učenik samostalno ili u suradnji s kolegama predočava, stvara i dijeli nove ideje i uratke s pomoću IKT-a.
3.MPT Osobni i socijalni razvoj: B.5.1. Uviđa posljedice svojih i tuđih stavova/postupaka/izbora. C.5.3. Ponaša se društveno odgovorno
4.MPT Poduzetništvo: B.5.3. Prepoznaje važnost odgovornoga poduzetništva za rast i razvoj pojedinca i zajednice.
5. MPT Održivi razvoj: A.5.1. Kritički promišlja o povezanosti vlastitoga načina života s utjecajem na okoliš i ljude. B.5.1. Kritički promišlja o utjecaju našega djelovanja na Zemlju i čovječanstvo. B.5.3. Sudjeluje u aktivnostima u školi i izvan škole za opće dobro. C.5.2. Predlaže načine unapređenja osobne i opće dobrobiti.
6.MPT Zdravlje: B.5.1.B Odabire ponašanje sukladno pravilima i normama zajednice.
Načini vrednovanja:
- izrada računalne prezentacije
- izrada plakata za školski pano
- izrada videa
- izrada izvješća za školski list i web stranicu Škole
- izrada stručnih članaka
Način praćenja i provjera ishoda:
Vrednovanje za učenje: praćenje rada i napretka učenika i timova, praćenjem njihova rada u online okruženju i putem e-portfolia izrađenog u MS One Note.
Vrednovanje kao učenje: vršnjačko vrednovanje rezultata rada učenika itimova, samovrednovanje.
Vrednovanje naučenog: vrednovanje učeničkih radova, audio, video i/ili ppt, prezentacija.
Učenici osmišljavaju aktivnosti i koriste se inovativnim i kreativnim oblicima djelovanja s ciljem održivosti. U svom radu koriste informacijko-komunikacijsku tehnologiju, kritički odabiru odgovarajuću digitalnu tehnologiju, samostalno provode složeno pretraživanje informacija u digitalnome okružju i odgovorno upravljaju prikupljenim informacijama. Uspješno surađuju s drugim učenicima u različitim situacijama, ostvaruju dobru komunikaciju i spremni su zatražiti i ponuditi pomoć.
Inovativni obrazovni trendovi, suvremene pedagoške metode i implementacija IKT-a, danas su karakteristični za koncept suvremene škole koja učenika stavlja u aktivan odnos prema sadržaju učenja i koja potiče samostalnost i odgovornost za učenje. Na ovaj način kroz primjere dobre prakse projektne nastave, uspjeva se pratiti i provjeriti ostvarivanje zadanih odgojno-obrazovnih ishoda i očekivanja međupredmetnih tema, koristeći inovativne metode poučavanja, provodeći vrednovanja ishoda nastavnih predmeta. Učenici razvijaju kreativnost, maštu, radoznalost, međusobnu komunikaciju, suradnju i odgovornost.
Navedenim aktivnostima u specifičnim uvjetima pronađen je balans između digitalnog i primjenjivo zelenih aktivnosti u "novom normalnom".
Poveznica na škole partnera:
1. Ekonomska i upravna škola Split
http://ss-ekonomskaiupravna-st.skole.hr/?news_hk=1&news_id=920&mshow=290#mod_news
2. Komercijalno-trgovačka škola
http://ss-kom-trg-st.skole.hr/?news_hk=1&news_id=1235&mshow=290#mod_news
Autor: Nada Ratković
Međuškolska projektna suradnja strukovnih škola
Autor: Nada Ratković, 13. 11. 2020.
U sklopu obilježavanja Europskog tjedna vještina stečenih strukovnim obrazovanjem i osposobljavanjem 2020. predstavljen je međuškolski projekt „E učenik za zeleniju budućnost“, projekt međuškolske suradnje triju strukovnih škola iz Splitsko-dalmatinske županije: Ekonomske i upravne škole Split, Komercijalno-trgovačke škole Split i Srednje strukovne škole bana Josipa Jelačića Sinj. Projekt se temelji na nastavnim temama stručnih predmeta srednje strukovne škole. Cilj projektnih aktivnosti je suradnja učenika s vršnjacima iz srodnih strukovnih škola i razvoj svijesti o održivom razvoju uz jačanje digitalne i strukovne kompetencije. Zbog posebnih mjera povodom epidemije COVID-19 nije bilo moguće realizirati stručne posjete u živo, isti su se realizirali online u Europskom tjednu vještina pomoću aplikacije za audio i video komunikaciju MS Teams. Nastavnice i učenici škola sudionica projekta, predstavili su međuškolski projekt i projektne aktivnosti.
Nakon prošlogodišnjih uspješno reliziranih međuškolskih projekata srodnih strukovnih škola iz Splitsko-dalmatinske županije, zajednička suradnja učenika i nastavnika se nastavlja. Sve projektne aktivnosti se nalaze u Školskim kurikulumima škola. Riječ je o projektu "E-učenik za zeleniju budućnost", čije su projektne aktivnosti započele u rujnu na početku školske godine 2020./2021. Projekt se temelji na nastavnim temama stručnih predmeta srednje strukovne škole: Društveno odgovorno poslovanje, Strukovne vježbe, Komunikacijsko-prezentacijske vježbe, Računovodstvo.
Cilj projektnih aktivnosti je suradnja učenika s vršnjacima iz srodnih strukovnih škola i razvoj svijesti o održivom razvoju uz jačanje digitalne i strukovne kompetencije. Projektni zadatak se realizira u I. obrazovnom razdoblju u školskoj godini 2020./21. tijekom mjeseca rujna, listopada i studenog i nastavlja se dalje u II. obrazovnom razdoblju.
U sklopu obilježavanja EVSW 2020. predstavljen je projekt međuškolske suradnje triju strukovnih škola iz Splitsko-dalmatinske županije: Ekonomske i upravne škole Split, Komercijalno-trgovačke škole Split i Srednje strukovne škole bana Josipa Jelačića Sinj.
Nositelji projekta:
1. Ekonomska i upravna školu Split: nastavnica Ivana Ćikeš, prof. savjetnik i učenici 3.b i 3.d razreda zanimanja ekonomist,
2. Komercijalno-trgovačku škola Split : nastavnica Jasenka Rašetina, prof. savjetnik i učenici 3.c razreda zanimanja komercijalist,
3. Srednja strukovna škola bana Josipa Jelačića Sinj: nastavnica Nada Ratković, prof. mentor, i učenici 2.a razreda zanimanja ekonomist i 2.b. razreda zanimanja komercijalist. Učenicima je pomogao i učenik Luciano Vučković iz 4.a razreda, zanimanja ekonomist.
Projektne aktivnosti se realiziraju na način da učenici pretražuju informacije na mrežnim stranicama i u stručnoj literaturi te ih uspoređuju s izvornom stvarnosti – u Splitu posjećuju park šumu Marjan, a u Sinju sudjeluju u akciji izvlačenja grana i čišćenja Gradskog parka.
Zbog posebnih mjera povodom epidemije COVID-19 nije bilo moguće realizirati stručne posjete u živo, isti su se realizirali online u Europskom tjednu vještina pomoću aplikacije za audio i video komunikaciju MS Teams.
Logo projekta: KTŠS, EUŠS, SSŠBJJ
Online aktivnosšću u sklopu Europskog tjedna vještina stečenih strukovnim obrazovanjem i osposobljavanjem predstavljen je projekt "E-učenik za zeleniju budućnost" i projektne aktivnosti u specifičnim uvjetima "u novom normalnom", a to su učenici postigli rješavajući različite projektne zadatke. Navedeni zadaci su uključivali projektni rad, suradnički rad, igrifikaciju, istraživački rad, izradu anketa, plakata, brošura, stripova, umni mapa, videa, prezentacija i kvizova. Učenički interaktivni radovi su izrađeni koristeći razne web 2.0 alate: Powtoon, Canva, Prezi, Popplet, Piktochart, Glogster, MS Powerpoint i druge izrađeni su učenički interaktivni, inovativni i kreativni učenički radovi. Svi učenički radovi predstavljeni su na digitalnim pločama Padleta, kao i načini kako učenici razvijaju nove kompetencije. Svaka škola sudionica projekta je predstavila radove na virtualnoj ploči Padlet.
Online predstavljanje projekta i projektnih aktivnosti
Predstavljanje projekta međuškolske suradnje:
E-učenik za zeleniju budućnost
Padlet ploča SSŠBJJ https://bit.ly/36FTKpk
Video izrađen u Canvi: https://bit.ly/3lvjc7c
Učenički radovi, Srednja strukovna škola bana Josipa Jelačića Sinj
U projektu i projektnim zadacima iz naše škole, sudjelovali su učenici 2.a razreda, zanimanja ekonomist i učenici 2.b razreda zanimanja komercijalist i učenik 4.a razreda, Luciano Vučković, zanimanja ekonomist kao stručna podrška mlađim kolegama. Projektne aktivnosti mentorirala je nastavnica Nada Ratković, prof. mentor.
Učenici 2.a razreda, zanimanje ekonomist
Učenici 2.b razreda, zanimanje komercijalist
Predavač: Nada Ratković, prof.mentor
Srednja strukovna škola bana Josipa Jelačića Sinj
Učenici 3.c razreda, smjer komercijalist
Predavač: Jasenka Rašetina, prof. savjetnik
Komercijalno-trgovačka škole Split
Učenički radovi, Komercijalno-trgovačka škola Split
Padlet ploča:https://bit.ly/38L87M4
Učenici 3. b i 3.d razreda, zanimanja ekonomist
Predavač: Ivana Čikeš, prof. savjetnik
Ekonomska i upravna škola Split
Padlet ploča: https://bit.ly/2KbEFo7
Učenički radovi, Ekonomska i upravna škola Split
U projektu i projektnim zadacima iz Ekonomske i upravne škole Split, sudjelovali su učenici 3.b i 3.d razreda, zanimanja ekonomist: A. Armanda, E. Čulin, K. Putnik i M. Pralija Projektne aktivnosti mentorirala je nastavnica Ivana Čikeš, prof. savjetnik.
Radom na projektu, učenici razvijaju nove kompetencije u dva smjera: kritičko mišljenje o održivom razvoju i digitalne kompetencije.
Naćin praćenja, provjera ishoda, ostvarenost odgojno-obrazovnih ishoda, očekivanja i ishoda međupredmetnih tema su u prilogu.
Odgojno obrazovni ishodi: raspraviti o održivom razvoju kao okviru za gospodarski i socijalni napredak, navesti primjere društveno odgovornog ponašanja s ciljem održivog razvoja, objasniti važnosti park šume Marjan za grad Split i okolicu, grafički prikazati podatke o utjecaju potkornjaka na park šumu Marjan, kritički raspraviti posljedice neodgovarajuće brige o park šumi Marjan, opisati iskustvo sječe, kresanja i izvlačenja grana i čišćenja u Gradskom parku u Sinju, protumačiti utjecaj eko-sustava na zdravlje ljudi, biljnog i životinjskog svijeta, aktivno sudjelovati u aktivnostima projektnog tima
Očekivanja međupredmetnih tema:
1.MPT Građanski odgoj i obrazovanje: A.5.1. Aktivno sudjeluje u zaštiti i promicanju ljudskih prava. C.5.3. Promiče kvalitetu života u zajednici.
2.MPT Uporaba informacijske i komunikacijske tehnologije: A.5.4. Učenik kritički prosuđuje utjecaj tehnologije na zdravlje i okoliš. C.5.2. Učenik samostalno i samoinicijativno provodi složeno pretraživanje informacija u digitalnome okružju. D.5.3. Učenik samostalno ili u suradnji s kolegama predočava, stvara i dijeli nove ideje i uratke s pomoću IKT-a.
3.MPT Osobni i socijalni razvoj: B.5.1. Uviđa posljedice svojih i tuđih stavova/postupaka/izbora. C.5.3. Ponaša se društveno odgovorno
4.MPT Poduzetništvo: B.5.3. Prepoznaje važnost odgovornoga poduzetništva za rast i razvoj pojedinca i zajednice.
5. MPT Održivi razvoj: A.5.1. Kritički promišlja o povezanosti vlastitoga načina života s utjecajem na okoliš i ljude. B.5.1. Kritički promišlja o utjecaju našega djelovanja na Zemlju i čovječanstvo. B.5.3. Sudjeluje u aktivnostima u školi i izvan škole za opće dobro. C.5.2. Predlaže načine unapređenja osobne i opće dobrobiti.
6.MPT Zdravlje: B.5.1.B Odabire ponašanje sukladno pravilima i normama zajednice.
Načini vrednovanja:
- izrada računalne prezentacije
- izrada plakata za školski pano
- izrada videa
- izrada izvješća za školski list i web stranicu Škole
- izrada stručnih članaka
Način praćenja i provjera ishoda:
Vrednovanje za učenje: praćenje rada i napretka učenika i timova, praćenjem njihova rada u online okruženju i putem e-portfolia izrađenog u MS One Note.
Vrednovanje kao učenje: vršnjačko vrednovanje rezultata rada učenika itimova, samovrednovanje.
Vrednovanje naučenog: vrednovanje učeničkih radova, audio, video i/ili ppt, prezentacija.
Učenici osmišljavaju aktivnosti i koriste se inovativnim i kreativnim oblicima djelovanja s ciljem održivosti. U svom radu koriste informacijko-komunikacijsku tehnologiju, kritički odabiru odgovarajuću digitalnu tehnologiju, samostalno provode složeno pretraživanje informacija u digitalnome okružju i odgovorno upravljaju prikupljenim informacijama. Uspješno surađuju s drugim učenicima u različitim situacijama, ostvaruju dobru komunikaciju i spremni su zatražiti i ponuditi pomoć.
Inovativni obrazovni trendovi, suvremene pedagoške metode i implementacija IKT-a, danas su karakteristični za koncept suvremene škole koja učenika stavlja u aktivan odnos prema sadržaju učenja i koja potiče samostalnost i odgovornost za učenje. Na ovaj način kroz primjere dobre prakse projektne nastave, uspjeva se pratiti i provjeriti ostvarivanje zadanih odgojno-obrazovnih ishoda i očekivanja međupredmetnih tema, koristeći inovativne metode poučavanja, provodeći vrednovanja ishoda nastavnih predmeta. Učenici razvijaju kreativnost, maštu, radoznalost, međusobnu komunikaciju, suradnju i odgovornost.
Navedenim aktivnostima u specifičnim uvjetima pronađen je balans između digitalnog i primjenjivo zelenih aktivnosti u "novom normalnom".
Poveznica na škole partnera:
1. Ekonomska i upravna škola Split
http://ss-ekonomskaiupravna-st.skole.hr/?news_hk=1&news_id=920&mshow=290#mod_news
2. Komercijalno-trgovačka škola
http://ss-kom-trg-st.skole.hr/?news_hk=1&news_id=1235&mshow=290#mod_news
Autor: Nada Ratković
Profesionalno usmjeravanje
učenika završnih razreda
srednjih škola
https://e-usmjeravanie.hzz.hr/Predanketa
« Listopad 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
Objašnjenje rang lista.PDF
Preporuke za rješavanje matematike.PDF
KORISNI LINKOVI I MI... |
> MINISTARSTVO ZNANOST... |
> MINISTARSTVO GOSPODA... |
> Nacionalni centar za... |
> Agencija za strukovn... |
Dnevni tisak i portali |