Dan sigurnijeg interneta
O Internetu i suvremenim informatičkim dostignućima posljednjih se godina govori više nego o svim ostalim medijima. Broj korisnika iz godine u godinu raste, a internetski sadržaji sve su bogatiji i raznolikiji. Sve je više novih stranica o različitim temama, a razvijaju se i mogućnosti komunikacije među korisnicima.
Internet postaje sve privlačniji djeci i mladima zbog niza mogućnosti koje pruža.
Za mnogu djecu i mlade Internet i mobitel su pozitivni, produktivni i kreativni mediji u razvoju vlastitog identiteta. Između ostalog, informatička komunikacijska tehnologija podupire njihovu socijalizaciju i omogućava im osjećaj povezanosti s vršnjacima. Virtualna komunikacija je za djecu i mlade primaran način međusobne komunikacije.
Međutim, iako tehnologija ima mnoge prednosti i unaprjeđuje kvalitetu života na brojnim poljima, ako se ne koristi na primjeren način, poštujući pravila komunikacije i vodeći računa o sigurnosti i zaštiti svih uključenih, može imati i negativne posljedice. Jedna od tih posljedica je i elektroničko nasilje.
Djeca i tinejdžeri često nisu svjesni rizika i opasnosti interneta te je na nama odraslima da ih upoznamo s njima.
U skladu s time u našoj školi obilježili smo Dan sigurnijeg interneta 8.veljače 2022. godine. prigodnim predavanjima i radionicama na temu „Digitalni svijet- opasnosti?“.
Kroz predavanja i radionice učenici su upoznati s opasnostima na internetu, važnosti čuvanja osobnih podataka te mogućnostima zaštite na internetu, ali i internet bontonu. Pogledali su i nekoliko kratkih video tutorijala koji govore o opasnostima na internetu. Također, upoznati su s vrstama elektroničkog nasilja, ali i smjernicama kako reagirati u takvim situacijama i kome se mogu obratiti za pomoć. U suradnji sa školskom psihologinjom Draganom Jozić učenici su izradili prigodne plakate, s osnovnim informacijama o opasnostima u digitalnom okruženju i savjetima kako ih izbjeći.
Ono što je uočeno kao problem je niska razina svijesti o opasnostima koje vrebaju na internetu i njihovim posljedicama. Također, učenici nedovoljno prepoznaju vrste nasilja, ali i omalovažavaju nasilje u digitalnom svijetu smatrajući da je ono manje opasno jer se događa „negdje drugdje“. Uviđa se i nedostatak uvida da je digitalni zapis nešto što ostaje trajno, uvijek dostupno i ima svoje posljedice.
Osviještena je potreba za intenzivnijim i posvećenijim bavljenjem ovom problematikom unutar škole, s ciljem unaprjeđenja kvalitete komunikacije i odgovornog ponašanja u digitalnom svijetu.
U nastavku se nalaze poveznice na materijale koji mogu biti od pomoći učenicima, roditeljima i nastavnicima:
- videouradak, koji se može pronaći na HAKOM-ovu Youtube kanalu, o zaštiti djece od neprimjerenih sadržaja ili ponašanja na internetu - dostupan na poveznici: https://www.hakom.hr/default.aspx?id=10107;
- aplikacija Kalkulator privatnosti na kojoj se učenici mogu informirati i potaknuti na razmišljanje o problemima sigurnosti i privatnosti na internetu - dostupna na poveznici: http://privatnost.hakom.hr/index.php;
- brošura s praktičnim i korisnim savjetima o opasnostima i sigurnosti na internetu, zaštiti privatnosti i osobnih podataka, načinu ponašanja i odgovornoj uporabi društvenih mreža, a dio je HAKOM-ova programa informiranja djece i roditelja koji se od 2016. provodi u suradnji s Ministarstvom znanosti i obrazovanja - dostupna na poveznici: https://www.hakom.hr/UserDocsImages/2020/dokumenti/HAKOM-ova%20bro%C5%A1ura%20-%20Kako%20se%20za%C5%A1tititi%20u%20svijetu%20interneta%20i%20mobilnih%20telefona.pdf;
- stranica Sigurniji na internetu/Sini.hr, pripremljena u suradnji s Centrom za sigurniji internet - dostupna na poveznici: https://sini.hr/.
« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |