POSJET MATURANATA HRVATSKOM NARODNOM KAZALIŠTU U ŠIBENIKU
Učenici četvrtih razreda Srednje strukovne škole kralja Zvonimira, u pratnji prof. hrvatskoga jezika Ivane Labrović i knjižničarke Martine Vujnović, posjetili su 31.1.2022. Hrvatsko narodno kazalište u Šibeniku te pogledali predstavu Gospoda Glembajevi Miroslava Krleže u izvedbi Gradskog kazališta Gavella iz Zagreba.
Drama Gospoda Glembajevi dio je nastavnog plana i programa, a odgojno-obrazovni ciljevi posjeta kazalištu su: njegovanje ljubavi prema kazališnoj umjetnosti, razvijanje sposobnosti kritičkog osvrta, povezivanje različitih grana umjetnosti (književnosti i scenske umjetnosti), uspoređivanje književnog predloška i scenskog djela, , upoznavanje s obilježjima kazališne umjetnosti i scenske izvedbe, poticanje promišljanja o općeljudskoj problematici u književnim djelima, promicanje kulturnih vrijednosti.
Iako je drama vrlo kompleksna( govori o društvenoj nepravdi, zlouporabi bogatstva, razuzdanosti, degenerativnosti, potrazi za vlastitim identitetom…) i izvedba traje puna tri sata, nije bilo učeničkog negodovanja. Naprotiv, svi su pomno pratili radnju kroz vrhunska uprizorenja poznatih hrvatskih glumaca (Amara Bukvića, Bojane Gregorić Vejzović, Darka Stazića, Dijane Vidušin, Darka Milasa, Ozrena Grabarića, Svena Medvešeka, Hrvoja Klobučara) te su ih na kraju predstave nagradili gromoglasnim pljeskom, osobito glavnog glumca Amara Bukvića (u ulozi Leonea).
Treba naglasiti da su učenici dramu obradili na nastavi hrvatskoga jezika i kao lektiru te im je bilo lakše pratiti radnju na sceni.
Drama Gospoda Glembajevi ispitno je djelo (esej) na Državnoj maturi pa bi ovaj kulturni izlet u HNK Šibenik učenicima mogao biti od velike važnosti.
Kako su učenici doživjeli izvedbu drame na sceni napisali su u kritičkom osvrtu.
« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |