Računalni tehničar za strojarstvo
Ovaj put Vam donosimo prilog o računalnim tehničarima za strojarstvo. U galerijama Strojari su slike iz njihovog obrazovanja, a u prilogu opis školovanja. Pogledajte!
Računalni tehničar za strojarstvo: odgojno obrazovni program se sastoji od općeobrazovnog dijela i stručnog dijela. Cilj je stjecanje znanja, vještina i navika koje će omogućiti obavljanje poslova u zanimanju RAČUNALNI TEHNIČAR U STROJARSTVU.
Zadaci: Današnji strojevi i postojenja su složeni, automatizirani sustavi i osim stojarskog dijela uz opremljenost senzorima i izvršnim elementima, upravljani su računalom. Stoga pristup projektiranju i oblikovanju, rukovanju i korištenju te nadzoru i održavanju zahtijeva interdisciplinarnost:
Usvojiti spoznaju o važnosti organizacije rada koja može odgovoriti prilagodnoj, konkurentnoj i pouzdanoj strojarskoj proizvodnji s osiguranjem roka i kvalitete.
Spoznati važnost korištenja raznih izvora i oblika energije i njihove pretvorbe te racionalnog korištenja.
Spoznati važnost rada na siguran način, primijenjujući pravila zaštite na radu u očuvanju zdravlja i okoline.
Razviti sposobnost komunikacije sa suradnicima, korisnicima usluga i društvom u cjelini.
Osposobiti se za daljnje unapređenje, samoobrazovanje i cjeloživotno obrazovanje.
Znati i umjeti koristiti stručnu literaturu
1. Ovladati temeljnim strojarskim znanjima o strojnim dijelovima, sklopovima i strojevima:
Upoznati sastav, svojstva i označavanje materijala prema standardu.
Osposobiti učenike za pravilan izbor i primjenu materijala u konstrukcijama i alatima.
Razviti svijest o utjecaju tehničkih materijala na okolinu i potrebu rješavanja problema.
Znati izraditi jednostavne skice strojarskih dijelova i sklopova, čitati shemu, radionički i sklopni crtež.
Osposobiti učenika za grafičko komuniciranje u strojarstvu.
Znati vrste mjerila i uređaja, pravilan izbor i uporabu.
Spoznati karakteristične postupke obrade materijala i procese sastavljanja sklapanjem strojnih dijelova.
Upoznati postupke ručne, strojne i toplinske obrade te postupke spajanja i obradu plastičnom deformacijom.
Usvojiti znanja o vrsti strojnih dijelova, svojstvima i funkciji u sklopovima.
Steći znanja o vrstama opterećenja, naprezanjima i dimenzioniranju strojnih dijelova, sklopova i strojeva.
Razviti osjećaj za točnost, urednost i sustavnost u konstruiranju, izradi, ugradnji i održavanju dijelova strojeva i sklopova.
Znati projektirati tehnološki proces.
Usvojiti vrste alata i naprava, način rada i primjenu za dobivanje izradaka bez skidanja strugotine.
Znati proračunati i konstruirati alate i naprave za razne namjene.
Upoznati stvaranje hidraulične energije i stlačenog zraka te prijenos medija.
Usvojiti značenje, postupke i provođenje kontrole kvalitete.
Znati hidraulične i pneumatske izvršne, regulacijske i upravljačke elemente s njihovim simbolima, funkcijom i načinom rada.
Ovladati projektiranjem pneumatskih i hidrauličnih shema i slaganjem na didaktičkim pločama.
Znati temelje termodinačke pretvorbe toplinske energije u mehanički rad.
Ovladati osnovnim proračunima i konstrukcijama toplinskih strojeva, uređaja i postrojenja.
Usvojiti vrste hidrauličnih strojeva i načine rada.
Usvojiti temeljne proračune i konstrukcije hidrauličnih i pneumatskih strojeva i uređaja.
2. Ovladati temeljnim znanjima iz elektrotehnike, računalstva i automatske regulacije i upravljanja:
Spoznati građu, mogućnosti računala i područja primjene.
Razviti naviku svrsishodnog služenja izvorima informacija korištenjem računala.
Osposobiti učenika za samostalno služenje računalom u obradi tekstova, tablica, baza podataka i prezentacija.
Znati pripremiti i raščlaniti jednostavnije probleme iz područja strojarstva, do razine pogodne za izradu programa.
Znati sastaviti jednostavni program u jeziku Pascal, Visual Basic.
Usvojiti temeljna znanja zakonitosti u elektrotehnici.
Znati svojstva, označavanje i primjenu elektroničkih elemenata.
Upoznati strukturu, način rada i primjenu električnih strojeva kao pogonskih strojeva u strojarstvu.
Upoznati pojmove i osnovne principe u regulaciji i upravljanju.
Znati projektirati blok sheme jednostavnih regulacijskih sustava i jednostavne sheme upravljanja.
Osposobljavanje za samostalnu realizaciju shema upravljanja korištenjem električnih i pneumatskih elemenata.
Upoznati upravljanje pomoću programabilnih uređaja.
3. Ovladati primjenom računala u području strojarstva
Spoznati i oblikovati strojne dijelove i sklopove na računalu.
Biti sposoban analizirati i optimizirati proizvod na računalu prije njegove materijalizacije.
Biti sposoban simulirati budući strojni dio, sklop ili stroj s utjecajem svojstava i funkcijom koje posjeduje kao objekt na računalu.
Znati projektirati i konstruirati alate i naprave na računalu.
Znati strukturu i načine rada numerički upravljanih strojeva.
Upoznati načine, mogućnosti, svrhu i zahtjeve pri povezivanju NU strojeva u obradne sustave.
Upoznati strukturu, načine i zahtjeve u automatiziranim linijama za sastavljanje.
Znati izraditi tehnologiju složenog izratka za NU stroj na upravljačkoj napravi.
Izraditi strojni dio na NUAS.
Usvojiti temeljna znanja za operativni rad na automatiziranoj opremi i sustavima.
Usvojiti temeljna znanja za nadzor pri vođenju procesa u proizvodnim pogonima.
Upoznati procese održavanja vođenih računalom.
Trajanje obrazovanja: 4 godine.
Uvjeti za upis: završena osnovna škola, propisani broj bodova. Značajni predmeti za bodovanje su: hrvatski jezik, strani jezik, matematika, fizika, tehnička kultura, uspjeh u 7. i 8. razredu.
Nastavni plan:
Hrvatski jezik: 3 sata tjedno sve četiri godine.
Strani jezik: 2 sata tjedno sve četiri godine.
Povijest: 2 sata tjedno na prve dvije godine.
Vjeronauk / Etika: 1 sat tjedno na sve četiri godine.
Zemljopis: 2 sata tjedno na prvoj i 1 sat tjedno na drugoj godini.
Politika i gospodarstvo: 2 sata tjedno na četvrtoj godini.
Tjelesna i zdravstvena kultura: 2 sata tjedno na sve četiri godine.
Matematika: 4 sata tjedno sve četiri godine.
Fizika: 2 sata tjedno na prve tri godine.
Kemija: 2 sata tjedno na prvoj godini.
Računalstvo: 2 sata tjedno na prve dvijegodine.
Tehničko crtanje: 2 sata tjedno na prve dvije godine.
Tehnička mehanika: 2 sata tjedno na prve tri godine.
Tehnički materijali: 2 sata tjedno na prvoj i 1 sat tjedno na drugoj godini.
Tehnol. obr. i sastavlj.: 2 sata tjedno na prve dvije godine.
Elementi strojeva: 3 sata tjedno na drugoj godini.
Strojarske konstrukcije: 2 sata tjedno na trećoj i četvrtoj godini.
Termodinamika: 2 sata tjedno na trećoj godini.
Topl. strojevi i uređaji: 2 sata tjedno na četvrtoj godini.
Hidraul. i pneumatika: 2 sata tjedno na trećoj godini.
Hidr. i pn. str. i uređaji: 2 sata tjedno na četvrtoj godini.
Rač. upr. num. strojevi: 1 sat tjedno na trećoj i četvrtoj godini.
Alati i naprave: 2 sata tjedno na trećoj godini.
Kontrola kvalitete: 1 sat tjedno na četvrtoj godini.
Elektrotehnika: 3 sata tjedno na trećoj godini.
Upravljanje i regulacija: 2 sata tjedno na trećoj godini.
Vođenje proizvodnih procesa računalom: 2 sata tjedno na četvrtoj godini.
Praktična nastava: 2 sata tjednona prvoj i trećoj, tri sata tjedno na drugoj te 7 sati tjedno na četvrtoj godini.
Izborni dio (strukov. pred.) se izvode prema uvjetima škole i interesima učenika: 1 sat tjedno na četvrtoj godini.
« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |