Igračka vjetrova
Pati bez suze, živi bez psovke,
i budi mirno nesretan.
Tašte su suze, a jadikovke
ublažit neće gorki san.
Podaj se pjanom vjetru života,
pa nek te vije bilo kud;
pusti ko listak nek te mota
u ludi polet vihor lud.
Leti ko lišće što vir ga vije,
za let si, dušo stvorena;
za zemlju nije, za pokoj nije
cvijet što nema korijena.
Tin Ujević
Euroscola – Strasbourg 2020.
Dana 6., 7. i 8. veljače učenici trećih i četvrtih razreda naše škole sudjelovali su na simulaciji rada Europskog parlamenta u Strasbourgu, odnosno u programu Euroscola. Euroscola je redoviti godišnji program Europskog parlamenta u kojem učenici viših razreda srednjih škola iz svih država članica Europske unije na praktičan način uče o europskim pitanjima. Učenici iz Hrvatske u programu sudjeluju od hrvatskog članstva u Europskoj uniji 2013. godine, a 2020. godine Hrvatsku su predstavljali baš učenici naše škole.
Putovanje prema Strasbourgu krenulo je 5. veljače kasno u noć. Prvo stajalište bio je grad Ulm u Njemačkoj gdje smo imali razgled grada uz pratnju vodiča.
Nakon razgleda grada nastavili smo svoj put prema Strasbourgu gdje smo i sretno stigli u popodnevnim satima. Nakon kraćeg odmora i smještaja u hotel uputili smo se u razgled grada te na večeru.
Drugi dan, 7. veljače, bio je dan zbog kojeg smo i došli u Strasbourg, a to je dan programa Euroscole. Ispred Europskog parlamenta došli smo u jutarnjim satima te smo nakon detaljne kontrole svakog od nas ušli u zgradu parlamenta. U ovom je programu sudjelovalo ukupno 21 od 28 članica Europske unije. Naši su učenici trebali na engleskom, njemačkom ili francuskom jeziku surađivati s oko 500 učenika i nastavnika iz cijele Europe.
Nešto kasnije dobili smo sve upute za rad u grupama te smo krenuli u veliku dvoranu na otvaranje programa. Prvo se svaka država članica predstavila, a kasnije smo imali mogli probati kako izgleda glasanje u parlamentu. Našu je školu vrlo uspješno predstavila učenica 3. b razreda Tea Tolimir.
Podijelili smo se u grupe prema temama koje smo ranije pripremili a o kojima smo raspravljali u manjim dvoranama i donosili prijedloge što bismo mogli promijeniti ili unaprijediti. Nakon kraćeg zasjedanja u grupama, vratili smo se na veliko zasjedanje gdje je svaku grupu predstavljao jedan njezin član te su izneseni finalni prijedlozi za unaprjeđenje rada Europske unije i Europskog parlamenta. Neke od tema o kojima se raspravljalo su: okoliš i održivi razvoj, zapošljavanje mladih, budućnost Europske unije, migracije i integracija… Nakon toga uslijedila je igra Eurogame u kojoj su se naši učenici ponovno iskazali kao vrlo uspješni. Tom je igrom završen dan u Europskom parlamentu.
Dana 8. veljače na putu prema Hrvatskoj stali smo u Münchenu i razgledali grad.
Učenici koji su sudjelovali u programu su: Borna Lončarević, Izabela Šporčić, Chiara Todorov, Tea Tolimir, Nadja Vučić, Bruna Križanić, Luna Tomac, Nika Kovačević, Ivana Rimac, Marta Birač, Rebecca Bjelanović. Lucia Plantak, Matej Troha, Ema Gutrung, Klara Dolenčić, Matea Došlović, Vinka Matković, Mia Krakan, Nika Šljubura, Lucija Stipurinac, Iva Lenart, Jelena Lončar, Ivan Pranjić i Filip Hrmo.
Naši su učenici imali jedinstvenu priliku sudjelovati u ovom programu zahvaljujući Miji Krakan, učenici 4. razreda. Svima nama ovo je bilo jedno nezaboravno iskustvo, koje ćemo vjerujem, pamtiti cijeli život. Nitko se od nas više nikada neće na istom mjestu naći sa ljudima iz 21 zemlje, toliko jezika i toliko različitosti, ideja i znanja. Zahvaljujemo se našim profesoricama prof. Blaženki Žmegač i prof. Branki Pelin što su nam omogućile ovo iskustvo, uvele nas u rad Europske unije i parlamenta te nam na najbolji mogući način pokazale kako je promjena itekako moguća, a kreće od svakog od nas.
Chiara Todorov, 3. b
« Travanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |