« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Na temelju članka 58. st.1. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi i Statuta UŠLS, a nakon davanja jednoglasne suglasnosti Nastavničkog vijeća UŠLS na predloženi tekst od 22. prosinca 2008. g., Školski odbor Umjetničke škole Luke Sorkočevića na sjednici održanoj dana 20. ožujka 2009. godine donosi slijedeći:
ETIČKI KODEKS UŠLS
Na temelju članka 58. st.1. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi i Statuta UŠLS, a nakon davanja jednoglasne suglasnosti Nastavničkog vijeća UŠLS na predloženi tekst od 22. prosinca 2008. g., Školski odbor Umjetničke škole Luke Sorkočevića na sjednici održanoj dana 20. ožujka 2009. godine donosi slijedeći:
ETIČKI KODEKS
UMJETNIČKE ŠKOLE LUKE SORKOČEVIĆA DUBROVNIK
I Opće odredbe
Predmet Etičkoga kodeksa
Članak 1.
(1) Ovim se Etičkim kodeksom određuju načelni preduvjeti koji omogućuju uređivanje međuljudskih odnosa radnika i svih stalnih ili povremenih korisnika profesionalnih usluga škole.
(2) Ti načelni preduvjeti čine skup osnovnih vrednota koje se nezaobilazno poštuju. To su: sloboda, odgovornost, dostojanstvo, pravednost, dobronamjernost.
(3) Nezaobilazno poštivanje osnovnih vrednota slijedi iz osobnoga, unutrašnjega
imperativa mjerodavnoga za svaku osobu, a nije tek izvanjski propis. Zato je vrlo
važno poticati etičko ponašanje kod učenika i roditelja, suradnika i kolega jer je izbor
i opredjeljenje za njega stvar slobode, a ne prisile, discipline i nužnosti.
(4) Kodeks je podložan dopunama u skladu s profesionalnim radnim, odgojnim i
obrazovnim potrebama škole.
Svrha Etičkoga kodeksa
Članak 2.
Svrha je Etičkoga kodeksa upozoriti na činjenicu da su odgoj i samoodgoj kao
usklađivanje i poticanje na usklađivanje sa spomenutim načelnim vrednotama iz Članka 1. permanentni zadatak svakoga sudionika u obrazovno-odgojnom procesu, a i svakoga zaposlenika škole kako u školskome, tako i u vanškolskome životnome okružju.
Članak 3.
Pojam sudionika u odgojno-obrazovnome procesu obuhvaća osim radnika škole i učenike i roditelje i sve moguće korisnike usluga škole.
Članak 4.
Svi sudionici u obrazovno-odgojnom procesu dužni su se pridržavati načelnih uputa ovoga Etičkoga kodeksa.
II Temeljna načela Etičkoga kodeksa
Načelo slobode
Članak 5.
Etički kodeks pretpostavlja da je ponašanje sudionika u obrazovno-odgojnome procesu normirano Statutom škole i zakonima Republike Hrvatske pa se ne odnosi na vanjska pravila obavezna ponašanja nego na slobodan izbor takva ophođenja koje ne ugrožava slobodu drugih.
Načelo odgovornosti
Članak 6.
Etička odgovornost pretpostavlja poštivanje kriterija stručnosti i njezina usavršavanja i rabljenje onih odgojnih sredstava koji su odgovarajući posebnosti umjetničke struke bilo glazbene, bilo slikarske, bilo baletne. No svako verbalno ili emocionalno opterećivanje učenika ili kolega ili roditelja ili ma kojega neposrednoga ili posrednoga sudionika u obrazovno-odgojnome procesu zbog nestručnosti ili lošijih rezultata u tom se smislu smatra neodgovornim i neodgovarajućim.
Načelo dostojanstva
Članak 7.
Verbalno i emocionalno opterećenje odgoja i obrazovanja spomenuto u članku 6. ovoga Kodeksa iz temelja ugrožava dostojanstvo osobe svakoga sudionika u radu škole, ali i dostojanstvo umjetničke struke koja slovi kao najslobodnija glede robovanja pukoj korisnosti. Zato budimo svi skupa dostojni i pristojni kako spram uzvišenosti umjetničke struke, tako i spram neprocjenjive ljepote koju nam ona otvara.
Načelo pravednosti
Članak 8.
Načelo pravednosti isključuje svaku diskriminaciju, zlostavljanje, svako zlorabljenje
položaja u odgojno-obrazovnome procesu. No zbog posebnosti umjetničke struke i
individualnoga načina predavanja, ovo načelo se ne shvaća bukvalno kao preduvjet načela jednakosti nego kao poticaj za dodatni angažman bilo spram manje nadarenih, bilo spram više nadarenih učenika.
Načelo dobronamjernosti
Članak 9.
Kako je "put u pakao popločan dobrim namjerama i željama" ovo načelo je najbolje
primjenjivati VIA NEGATIONIS: otklanjati prepreke i smetnje uspješnome radu uz stalnu konzultaciju suradnika, kolega, roditelja i pedagoga. Tzv. pozitivna diskriminacija ili forsiranje može biti jednako pogubna kao i negativna. Zato je nezaobilazno njegovati objektivnost koje se može postići samo uvažavanjem "timskoga rada" škole.
III Odnos prema korisnicima usluga
Članak 10.
(1) Po načelu pravednosti iz Članka 8. ovoga Kodeksa isključeno je iskorištavanje i
zlorabljenje položaja u odgojno-obrazovnome procesu pa se u tome smislu davanje
instrukcija vlastitim đacima napr. smatra neetičnim.
(2) Podaci o sudionicima odgojno-obrazovnoga procesa smatraju se tajnim.
IV Javni nastupi radnika škole
Članak 11.
Poštujući načelo dostojanstva iz Članka 7. ovoga Kodeksa u svojim javnim nastupima i istupanjima svi sudionici odgojno-obrazovnoga procesa i radnici škole pazit će kako na vlastiti, tako i na ugled same škole.
V Pritužbe zbog nepoštivanja Etičkoga kodeksa
Članak 12.
(1) Prijave zbog mogućega kršenja Etičkoga kodeksa vrše se pisanim putem ravnatelju škole.
(2) Pritužbe razmatra Etičko povjerenstvo u čijem je sastavu nastavnik etike, pedagog škole i treći član kao predstavnik struke. To je pročelnik odjela u kojemu se pojavio navodni problem ili njegov zamjenik kojega se bira na sastanku odjela ako je sam pročelnik pod sumnjom da je prekršio Kodeks. Ako je riječ o administrativnome osoblju ili o nekom od radnika koji ne sudjeluje izravno u nastavi, trećega člana povjerenstva određuju dva stalna člana na prijedlog ravnatelja. U slučaju prijave protiv ravnatelja treći član povjerenstva je predsjednik Školskog odbora, a u slučaju pedagoga predsjednik Roditeljskog vijeća. U slučaju prijave protiv nastavnika etike općeobrazovni odjel će izabrati dva člana povjerenstva.
(3) Ravnatelj škole može, na temelju odluke Etičkog povjerenstva, pokrenuti postupak zbog povrede Etičkoga kodeksa u skladu sa Statutom škole i zakonima Republike Hrvatske.
VI Upoznavanje radnika s Etičkim kodeksom
Članak 13.
Ravnatelj je dužan upoznati sve radnike škole s odredbama Etičkoga kodeksa.
VII Javnost Etičkoga kodeksa
Članak 14.
Etički kodeks se stavlja na oglasnu ploču škole i na mrežnu stranicu škole.
VIII Stupanje na snagu
Članak 15.
Etički kodeks stupa na snagu danom njegova objavljivanja na mrežnoj stranici škole.
Predsjednik Školskog odbora UŠLS
ANTO VIOLIĆ