Tijekom 3 dana trajanja CUC-ove konferencije učenici 3. i 4. E razreda i njihov nastavnik, uspješno provodili e-nastavu na daljinu
Željeznička tehnička škola Moravice počela je s primjenom IKT-a u nastavi i prije samog početka pilot projekta e-škole koji za našu školu službeno počinje nakon 01.01.2016. Učenici su uspješno ovladali alatom Office 365.
Office 365 je Microsoft-ov alat koji je za sve učenike i nastavno osoblje u Republici Hrvatskoj na raspolaganju kroz Ugovor koji je Ministarstvo obrazovanja potpisalo s tvrtkom Microsoft Hrvatska. Svaki dionik obrazovnog procesa koji ima AAI@EduHr indentitet može rabiti i instalirati Office 365 paket na 5 računala. Pored toga na raspolaganju je 1TB prostora u oblaku. Za komunikaciju se koristi Skype za tvrtke. Unutar paketa nalazi se i društvena mreža Yammer koju mogu koristiti svi koji imaju već gore navedeni AAI indentitet. Naravno da su tu i standardni alati koji se već uobičajeno rabe kao što su Word, Excell, Access i sveprisutni PowerPoint prezentacijski alat. Od novih alata tu je online prezentacijski alat Sway kojim se na jednostavan i efektan način u nekoliko koraka može stvoriti dojmljiva prezentacija.
Jedan od ključnih alata za provođenje IKT-a u nastavi je OneNote i Class OneNote. Radi se o elektroničkoj bilježnici koju smo u ŽTŠ moravice nazvali e-bilježnica. Za razliku od obične bilježnice u ovu bilježnicu možemo stavljati i sadržaje kao što su Word i PDF dokumenti, YouTube sadržaji, proračunske tablice kao i PowerPoint prezentacije.
Sama e-bilježnica sastoji se od tri dijela:
Nastavnik u bilo koje vrijeme i sa bilo kojeg mjesta može vidjeti napredak u radu učenika. Dakle kroz uvid u e-bilježnicu kao i komunikaciju kroz Skype za tvrtke (porukama, razgovorom ili videom) ostvarena je pretpostavka za potpunu e-nastavu. Nastava se može odvijati i kada je učenik odsutan (od kuće ili u prijevoznom sredstvu) ili kada je odsutan profesor.
Tako je prošlog tjedna u razdoblju od 18. do 20. studenog, za vrijeme trajanja CUC konferencije u Dubrovniku, ostvarena eksperimentalna nastava na daljinu.
Učenici su za svaki nastavni sat imali priređene materijale i zadatke, a povremena komunikacija se ostvarivala kroz javljanja putem Skype-a za tvrtke ili direktnim primjedbama ili naputcima na rad u e-billježnicu.
Ostvaren je dojmljiv rezultat. Učenici su gotovo sve zadatke obavili uspješno. Bilo im je zanimljivo. Također se mora potvrditi velika angažiranost i odgovornost učenika 3. i 4 E razreda.
Važno je napomenuti kako je ostvareno vrlo važno postignuće: e-bilježnica postaje uobičajeno nastavno sredstvo ili pomagalo kao i komunikacijski alat Skype. Dakle učenici i profesori se bave nastavom, a ne samim alatom tj. računalom jer je rad u njemu postao uobičajena rutina.
Predmeti pokriveni IKT-om tj. e-bilježnicom:
Pored e-bilježnice, učenici su zadržali klasične bilježnice koje će služiti do onog trenutka kada će svaki učenik imati na raspolaganju uređaj u vidu ultra book-a ili tableta po kojem će moći pisati aktivnom olovkom (stylusom). Tada i klasična bilježnica može postati stvar povijesti.
Danijel (3.es razred) - uporaba Skype-a za tvrtke
Dominik (3.es razred) princip rada sinkronog stroja (YouTube video ugrađen u e-bilježnicu)
Dinko (3.es razred) - opis rada sinkronog stroja - detalj rada u e-bilježnici
Zoran (3.es razred) - PDF dokument o mjernim transformatorima - detalj iz e-bilježnice
Profesor Danijel tijekom video komunikacije s učenicima u Moravicama.
« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |