Dobitnici smo Europske nagrade za inovativno poučavanje
Dobitnici smo Nagrade grada Karlovca
Dobitnici smo priznanja Vitez tolerancije
« Siječanj 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
„Senzorna integracija je organizacija osjetilne percepcije kako bi se postigla ciljana i smislena radnja.“
„Potrebno je 7-8 godina samokretanja i igre da bi dijete postiglo senzomotorne sposobnosti koje mu služe kao osnova za njegov intelektualni, socijalni i osobni razvoj.“ A. Jane Ayres
Mogući uzroci disfunkcije senzorne integracije mogu nastati u trudnoći, tokom poroda ili nakon poroda, nakon neke bolesti ili nakon ozljede mozga.
Znaci koji ukazuju na prepoznavanje disfunkcija senzorne integracije:
Dojenačka dob:
- smetnje sisanja i gutanja;
- smetnje sna;
- pretjerani nemir, plakanje ili upadljivo slaba aktivnost;
- odbojnost pri promjeni položaja;
- odbojnost pri dodiru;
-zaostajanje u motoričkom razvoju;
- asimetrično držanje tijela.
Predškolska i školska dob:
-pretjerana osjetljivost na dodirne podražaje, kretanje, vizualne podražaje, zvukove ili nedovoljna osjetljivost pa traži situacije s intenzivnim osjetilnim osjetima, pokazuje premalo reakcija na bol ili se nalazi između ekstrema pretjerane ili nedovoljne osjetljivosti;
- zaostajanje u motoričkom razvoju;
- nespretnost;
- poteškoće u koordinaciji grube i fine motorike u učenju vještina;
- oskudna svijest o tijelu;
- oskudno razvijanje govora, motoričke spretnosti ili uspjeha u školi;
- slaba sposobnost zapažanja;
- slabost koncentracije;
- poteškoće prilagodbe u novonastaloj situaciji;
- problemi ponašanja na duševnom i socijalnom području;
- nedovoljno samopouzdanje.
Putem postupaka koji se provode u posebno uređenom kabinetu za senzornu integraciju opremljenom različitim spravama i sredstvima djetetu se daje mogućnost osjećaja osjetilnih iskustava i njihovo zajedničko povezivanje. Dijete putem igre kroz ciljanu podršku terapeuta doživljava uspjeh, stvara nove adaptivnne reakcije, razvija samopouzdanje i samostalnost te postiže značajnije uspjehe u učenju.
Program je prilagođen razvojnom stadiju i potrebama djeteta s obzirom na prisutne disfunkcije senzorne integracije, a ciljevi su prikazani u individualnom programu poticanja razvoja senzorne integracije - IPPRSI na temelju kojeg se provode tretmani. U izradi IPPRSI su zastupljene sve osobe koje su u neposrednom okružju djeteta i reprogramiranje se vrši svaka tri mjeseca. Praćenje i vrednovanje uspješnosti programa su postignuti rezultati vidljivi na video zapisima i anketnim materijalima. Takav novi visokoučinkovit oblik rada se provodio u našem Centru od 2014./2015. šk. god. kroz Program poticanja razvoja senzorne integracije sa polaznicima vrtićkih skupina, učenicima od 1. do 4. razreda OŠ i polaznicima odgojno-obrazovnih skupina.
Pedagog senzorne integracije Darinka Petković.