Projektnim zadacima do novih spoznaja
Autor: Mirta Lulić, 24. 10. 2022.
Učenici drugih i četvrtih razreda dobili su projektne zadatke kojima su dokazali ulogu fizike u svakodnevnom životu. Projekt je kompleksan zadatak baziran na izazovnom i interesantnom pitanju ili problemu, koji traži od učenika da postavi istraživanje, istraži, riješi problem kroz određeni vremenski period i donese konačni produkt koji se javno prezentira.
Prednost projektne nastave, posebno one koja se izvodi izvan nastavnog sata i izvan škole, jest u dužem vremenskom periodu. Činjenica je da projektna nastava zahtjeva više vremena od tradicionalne, frontalne, predavačke nastave. Ovisno o projektnoj temi i učenikovim sposobnostima istraživanje, razmišljanje, preispitivanje ideja i donošenja zaključka traži više vremena od 45 ili 90 minuta školskog sata, posebno za učenike početnike u takvoj nastavi. Kako se većina projekata izvodi izvan učionice, pa učenici nisu ograničeni školskim zvonom, projektna nastava omogućuje stjecanje znanja brzinom koja odgovara svakom pojedinom učeniku.
Nakon usvojenog odgojno-obrazovnog ishoda FIZ SŠ B.2.1. Primjenjuje zakone statike fluida, učenici drugog razreda dobili su dva projekta zadatka koja su mogli odraditi u paru ili u manjim skupnima.
- Projektni zadatak - PRITISNA SILA I TLAK
- Projektni zadatak – MAGDEBURŠKE POLUKUGLE
Nakon usvojenog odgojno-obrazovnog ishoda FIZ SŠ D.4.1. Analizira valnu prirodu svjetlosti, učenici četvrtog razreda dobili su tri projekta zadatka koja su mogli odraditi u paru ili u manjim skupnima.
- Projektni zadatak - DUGA
- Projektni zadatak - OTOPINA ŠEĆERA KAO OPTIČKI AKTIVNA TVAR
- Projektni zadatak – HOLOGRAM
Svaki projektni zadatak morao je imati:
- naslov zadanog problema
- zapažanje problema
- postavljanje hipoteze
- izvedbu pokusa
- izvođenje zaključka
- prezentaciju zadatka (Power Point prezentacija, plakat u Canvi ili na hamer papiru)
Nakon prezentiranja projektnog zadatka slijedilo je vrednovanje rada (vršnjačko vrednovanje).
Etape učenikova rada na projektu mogu se okvirno svrstati u vremenski period:
- prvi korak: zapažanje problema, upoznavanje problema, postavljanje hipoteze, razmišljanje o načinima rješavanja, istraživački plan
- drugi korak: pretraživanje literature, skupljanje informacija, analiziranje bitnih podataka, organiziranje i interpretacija rezultata, izvođenje zaključka i generalizacija
- treći korak: izrada izvješća, priprema diskusije i prezentacije, te sama prezentacija, evaluacija rada.
Ovakav način rada omogućio je učenicima stjecanje novih znanja o zadanom problemu, jer su međusobnom komunikacijom mogli puno naučiti jedni od drugih.
U foto galeriji pogledajte nekoliko fotografija.
Način izdavanja duplikata svjedodžbi
Zahtjev za izdavanje duplikata svjedodžbe
Obrazac za suglasnost roditelja za uključivanje učenika u aktivnosti