preskoči na sadržaj

Gimnazija A. G. Matoša Đakovo

 > Naslovnica
Vijesti

Međunarodni projekt „Drugačiji“

Autor: Spomenka Hardi, 1. 12. 2023.

Učenici 4. b i 4. c razreda, koji pohađaju izbornu nastavu fizike,  sudjelovali su u međunarodnom projektu koji svojim aktivnostima promiče uključivost u društvu, a posebno u obrazovanju. Jedan od dugoročnih ciljeva naše škole je da se  svim učenicima osigura pravo na kvalitetno i uključivo obrazovanje, kako bi stekli i održali vještine s pomoću kojih mogu u cijelosti sudjelovati u društvu i, nakon obrazovanja u našoj ustanovi, uspješno se kretati na tržištu rada.  

Učenici su, pod mentorstvom prof. fizike Spomenke Hardi, istražili što bi u školi trebalo promijeniti kako bi ostvarili taj cilj. Na ulazu u školu nalazi se rampa za osobe sa specifičnim invaliditetom, no učenici su ispitali je li ona propisno napravljena i zadovoljava li standarde propisane Pravilnikom o osiguranju pristupačnosti građevinama osobama s invaliditetom i smanjenom pokretljivošću. Napravili su eksperiment kojim su puštali kolica niz kosinu, mjerili vrijeme spuštanja niz kosinu, duljinu i visinu kosine te računali nagib kosine. Iz toga su izračunali faktor trenja između podloge i kolica. Nakon toga su izračunali kolika je snaga potrebna da bi se invalidska kolica jednolikim gibanjem uspela uz kosinu. Zaključili su da je potrebno uložiti puno energije jer je nagib kosine prevelik.

U unutrašnjosti škole nema rampe niti bilo kakav pristup katu  osobama sa smanjenom pokretljivošću. U holu škole se nalazi stepenište koje vodi do prvog kata pa su izračunali mogu li napraviti rampu koja bi zadovoljila standarde, odnosno propisani nagib do maksimalno 5%.

Izmjerili su sve potrebne podatke i izračunali da bi nagib kosine bio prevelik. Osim toga, nije moguće napraviti niti podest s obzirom da zakon propisuje podest na svakih 6 m duljine kosine.


Cijeli proračun nalazi se na posteru koji su izradili u Canvi, a koji su postavili i u holu škole uoči 3. prosinca, Međunarodnog dana osoba s invaliditetom. Svoj su istraživački rad predstavili i ostalim sudionicima projekta.

Uključivost podrazumijeva potrebu integracije osoba s invaliditetom u društvo. Potrebno je ukloniti barijere koje sprječavaju osobe s invaliditetom da se uključe u zajednicu. Stoga je njihov zaključak je da je potrebno u budućnosti planirati ugradnju dizala u slučaju da se u školi nađe učenik ili djelatnik s invaliditetom i smanjenom pokretljivošću.




CMS za škole logo
Gimnazija A. G. Matoša Đakovo / +385 31 814060, HR-31400 Đakovo / gimnazija-agmatosa-dj.skole.hr / ured@gimnazija-agmatosa-dj.skole.hr
preskoči na navigaciju