preskoči na sadržaj

Gimnazija A. G. Matoša Đakovo

 > Naslovnica
Vijesti

Djeca i Internet

Autor: Mirjana Mikec, 25. 4. 2014.

Tehnologija je danas sastavni dio života mladog čovjeka. Ne postoji tinejdžer koji u danu ne provede barem jedan sat za računalom, a većina njih posjeduje i pametne telefone s kojima su na Internetu 24h na dan.

Stoga smo željeli upoznati učenike s pravilima poželjnog ponašanja na Internetu i svim rizicima s kojima se susreću, kratkim predavanjem, popunjavanjem ankete te izradom novih aplikacija o sigurnosti na Internetu pomoću Alata Weba 2.0.

 

Tehnologija je danas sastavni dio života mladog čovjeka. Ne postoji tinejdžer koji u danu ne provede barem jedan sat za računalom, a većina njih posjeduje i pametne telefone s kojima su na Internetu 24h na dan. O raširenosti korištenja Internetom jasno govori i činjenica da svako mjesto u kojem je veća frekvencija posjećenosti pruža uslugu besplatnog bežičnog Interneta tako da gotovo da nema kafića, restorana, igrališta, parka gdje nema dostupnog wi-fija. 

Tako velika raširenost Interneta ima svojih prednosti, ali i mana. Prednosti korištenja Interneta su goleme. Primjerice, putem Interneta mladi mogu na raznim portalima dodatno proučavati materijale potrebne za školu, dodatno se informirati o temama koje ih zanimaju, na brz i jednostavan način pregledavati aktualne vijesti, pomoću raznih tutorijala naučiti kako nešto napraviti, komunicirati sa svojim vršnjacima diljem svijeta, razmijenjivati iskustva.

Budući da ne treba pretjerivati ni sa čim u životu, tako ne treba ni s korištenjem Interneta. Jedan od najvećih nedostataka današnje mlade populacije jest upravo pretjerano korištenje Internetom. Najčešće se Internet koristi kao glavna komunikacija među mladima, gdje putem društvenih mreža oni međusobno čavrljaju, stavljaju slike na Internet, komentiraju i to sve dok se nalaze s tim ljudima u isto vrijeme na istom mjestu. Kao da zbog prečestog korištenja Interneta više ne znaju komunicirati usmeno. 

Takav način komunikacije sa sobom nosi niz nedostataka. Primjerice, mladi nisu svjesni da svaka slika objavljena na društvenim mrežama ostaje u trajnom vlasništvu te mreže. Također, anonimne osobe mogu te slike spremiti na svoje računalo, kasnije ih objavljivati na raznim neprimjerenim stranicama. Osim toga, često među vršnjacima može doći do Internetskog zlostavljanja raznim zlobnim komentarima, objavama, brzim širenjem takvih sadržaja što u kratkom roku može vidjeti velika količina korisnika.

Najveća opasnost Interneta jest vrebanje raznih zlostavljača koji pod lažnim profilima na društvenim mrežama mogu komunicirati s mladima te na taj način doći do informacija gdje mlada osoba živi, u koju školu ide, gdje najčešće provodi vrijeme s prijateljima.

Stoga smo u našoj školi odlučili o tome prodiskutirati s učenicima prvih razreda (za početak) te smo nakon predavanja o sigurnosti na Internetu dali učenicima da,  putem moodle-a, popune anketu na temu ''Internet i mladi'' gdje smo saznali sljedeće podatke:

  • 100% posjeduje računalo kod kuće
  • 21% učenika posjeduje svoje vlastito računalo, dok ostatak svoje računalo dijeli s ostalim ukućanima
  • 47% učenika koristi računalo u dnevnom boravku, a njih 53% u svojoj spavaćoj sobi (iako preporuke nadležnih institucija savjetuju roditelje da se računala koju koriste djeca i mladi nalaze u dnevnom boravku, gdje roditelji mogu lakše kontrolirati sadržaje koje djeca pregledavaju na Internetu)
  • 100% učenika posjeduje e-mail adresu, ali se samo 19% učenika često njime koristi
  • u prosjeku 2:30h provode dnevno na Internetu
  • među najčešće korištenim sadržajima (mogli su birati više sadržaja odjednom) su društvene mreže i youtube (89%), zatim pretraživanje (48%), čavrljanje (28%), a pregledavanje aktualnih vijesti tek 2%
  • 49% mladih se dopisivalo s nepoznatim osobama od toga 10% njih je to činilo neko određeno vrijeme, a 32% je razmijenilo svega nekoliko poruka, a 7% njih je na taj način steklo pravog prijatelja
  • 17% prihvaća nepoznate ljude kao 'prijatelje' na društvenim mrežama ako s njima imaju barem jednog zajedničkog 'prijatelja'
  • 15% ispitanika se upoznalo uživo s ljudima koje su upoznali na Internetu
  • 4% ispitanika je doživjelo neugodnosti putem Interneta (zlobnim komentarima, vrijeđanjima, kreiranjem lažnih profila,...)

Također, s učenicima je napravljena radionica gdje su imali priliku izraditi plakate na temu ''Sigurnost na Internetu'' pomoću Alata Weba 2.0.

Nekoliko najboljih radova je u prilogu:

 


Priloženi dokumenti:
SIGURNOST_NA_INTERNETU.pdf (656.49 KB)


CMS za škole logo
Gimnazija A. G. Matoša Đakovo / +385 31 814060, HR-31400 Đakovo / gimnazija-agmatosa-dj.skole.hr / ured@gimnazija-agmatosa-dj.skole.hr
preskoči na navigaciju