preskoči na sadržaj

Gimnazija A. G. Matoša Đakovo

 > Naslovnica
Vijesti

Piloti u našoj školi

Autor: Vesna Tomić, 22. 2. 2008.

Možemo se pohvaliti sa činjenicom da i naša škola od prošlog tjedna ima "pilote"!
Radi se o učenicima 2.a razreda koji sudjeluju u pilot projektu "Online tečajevi programiranja u osnovnim i srednjim školama" koji provodi CARNet u 9 srednjih i 8 osnovnih škola u Hrvatskoj.
Online tečajevi programiranja trenutno su u postupku dobivanja suglasnosti Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa za usklađenost s Nastavnim planom i programom predmeta informatike/računalstva.

CARNetov edukacijski centar Edupoint od 2004. godine razvija online tečajeve iz područja informacijsko-komunikacijske tehnnologije. Do sada su online tečajevi uspješno implementirani u hrvatskoj akademskoj zajednici (za studente i sveučilišne profesore), a od 2007. godine, Edupoint je usmjeren na razvoj online tečajeva koje će moći ponuditi korisnicima sustava hrvatskog osnovnog i srednjeg školstva. Tako je CARNetov edukacijski centar Edupoint u 2007. godini razvio tri nova online tečaja koji obrađuju programiranje u programskim jezicima: Logo, C i Pascal.

Sadržaj tečaja "Uvod u C" pokriva gradivo drugog razreda prirodoslovno-matematičke gimnazije, te učenici 2.a imaju mogućnost korištenja dodatnih izvora i načina učenja.

Tečajevi o programiranju su izrađeni u elektroničkom obliku i implementirani u Learning Management System – specijalizirani softver za upravljanje tečajevima. Unutar LMS-a se nalaze sve lekcije, vježbe, zadaci, testovi, asinkroni komunikacijski alati forum i elektronička pošta, kao i svi dodatni materijali.

Kako izgleda proces učenja u on-line tečajevima?

Učenik na početku tečaja prolazi inicijalni test koji pokazuje njegovo znanje o sadržaju na početku tečaja, a na kraju tečaja prolazi završni test te na taj način može usporediti svoje rezultate na početku i kraju tečaja. Nakon toga učenik sam prolazi kroz lekcije koje su sastavljene od teksta te multimedijalnih elemenata u obliku slika, animacija i simulacija. Učenik također samostalno rješava vježbe i pitanja za samoprovjeru znanja. Učenik se pri tome može obratiti putem elektroničke pošte ili foruma nastavniku ili drugim učenicima za pomoć. Tijekom trajanja tečaja učenik izrađuje nekoliko zadataka, a nastavnik ih pregledava i ocjenjuje. Osim toga, zajedno s drugim učenicima i svojim mentorom sudjeluje u diskusiji na određene teme vezane uz gradivo tečaja. Sve ove aktivnosti su podržane odgovarajućim alatima unutar LMS-a (forum i privatne poruke, alat za ocjenjivanje itd.).
Dakle, za razliku od uobičajene metode predavanja, gdje nastavnik interpretira i prenosi učenicima sadržaj nastave, ovdje učenici sami percipiraju sadržaj nastave. Slično kao i u učionici, ali uz pomoć informacijske tehnologije, učenici grade znanje uz pomoć dodatnih aktivnosti i u interakciji s drugim učenicima i nastavnikom.


Izvor: interni dokument CARNeta o pilot projektu


CMS za škole logo
Gimnazija A. G. Matoša Đakovo / +385 31 814060, HR-31400 Đakovo / gimnazija-agmatosa-dj.skole.hr / ured@gimnazija-agmatosa-dj.skole.hr
preskoči na navigaciju