« Siječanj 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
"...nastavak u obliku Viber zajednice Centar mature u kojoj se svakodnevno objavljuju relevantne novosti i u kojoj postoji mogućnost slanja privatne poruke, a odgovor na upit stiže u najkraćem mogućem roku. U Viber zajednici integriran je i chatbot koji služi kako bi davao odgovore ..."
(https://www.ncvvo.hr)
Kako bismo naš školski projekt Uklonimo govor mržnje! predstavili u okvirima drugih obrazovnih institucija, naši učenici Nika Kurti, Sara Puharić, Ivan Vukman i Lea Žulić, svi iz 4. B razreda, sudjelovali su na 9. županijskoj Smotri projekata iz područja građanskog odgoja i obrazovanja. Smotra je održana 31. ožujka 2017. godine u OŠ Vežica, a učenike su pratile njihove mentorice na projektu, Ivana Černeha, prof. i Sara Meszaros, prof.
Krovna Smotra iz područja građanskog odgoja i obrazovanja obuhvaća, naime, nekoliko događaja: Smotru projekata iz područja građanskog odgoja i obrazovanja, Smotru simuliranih suđenja, Simuliranu sjednicu Hrvatskog sabora i E-kviz: Koliko poznaješ Hrvatski sabor. U Gimnaziji Eugena Kumičića Opatija ove smo se godine odlučili sudjelovati u dvama – Smotri projekata i Simuliranoj sjednici HS – a.
Što je zapravo Smotra projekata iz područja građanskog odgoja i obrazovanja? To je mjesto gdje se prikazuje sve ono pripremljeno i postignuto u okviru školskih projekata, ali u strogo oblikovanome usmenom šesnaestominutnom formatu. Podrazumijeva da projekt sadrži temeljit pristup izabranom problemu, istraživanje njegove društvene važnosti, oblikovanje mogućih izbora i najboljeg pristupa rješenju problema, razvoj plana djelovanja, predstavljanje široj zajednici i, u konačnici, javnosti. Učenici se na taj način osposobljavaju biti konstruktivnim građanima usmjerenima na razvoj i dobrobit društvene zajednice. Takvim učenjem stječu se znanja, vještine i stavovi neophodni za cjeloživotno učenje: istraživanje, mogućnosti rješavanja problema, timski rad, suradničko učenje, dokumentarni pristup, javni nastup, poduzetništvo, komunikacijske strategije…
Naši učenici su, nažalost, bili jedni od rijetkih srednjoškolaca na Smotri. Građanski odgoj i obrazovanje u srednjim se školama uglavnom ne ostvaruje kao samostalni predmet, već međupredmetno, zbog čega postoje brojne teškoće u pronalaženju mjesta i vremena u već ozbiljno ispunjenoj, osobito gimnazijskoj, satnici za ovu vrstu projektnih aktivnosti. Stoga neprestano pronalazimo nove načine okupljanja, zajedničkog rada i praktičnog vrednovanja doprinosa projekta. Projektna nastava mora biti začin redovitom poučavanju, a na nama je ne odustajati, pogotovo kada pred sobom imamo projektu ovako predane učenike.
Smotra je protekla u stvaralačkom i ugodnom ozračju, a naši su učenici pokazali iznimnu rječitost u izlaganju i upućenost u temu. Iz tog je razloga voditeljica županijskoga stručnog vijeća srednjih škola za Građanski odgoj i obrazovanje u Primorsko-goranskoj županiji Željka Travaš, prof., naše učenike zamolila da na sljedećem stručnom skupu namijenjenom nastavnicima koji se pripremaju na sudjelovanje u Smotri projekata prikažu kako pripremiti kvalitetan projekt! A mi sada iščekujemo poziv na državnu razinu Smotre projekata koja će se održati 20. svibnja 2017. godine.