« Siječanj 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
"...nastavak u obliku Viber zajednice Centar mature u kojoj se svakodnevno objavljuju relevantne novosti i u kojoj postoji mogućnost slanja privatne poruke, a odgovor na upit stiže u najkraćem mogućem roku. U Viber zajednici integriran je i chatbot koji služi kako bi davao odgovore ..."
(https://www.ncvvo.hr)
Simulirana sjednica Hrvatskoga sabora za učenike srednjih škola sadržajno je najzahtjevniji i najkompleksniji projekt Službe za građane Hrvatskoga sabora, a organizacijski ostvaruje se u suradnji s Agencijom za odgoj i obrazovanje. Projekt je, kao sastavni dio kurikuluma Građanskog odgoja i obrazovanja, usmjeren na podizanje razine znanja o najvišem predstavničkom i zakonodavnom tijelu Republike Hrvatske te razumijevanju njegove uloge u svakodnevnom životu građana.
Slijedom višemjesečnih istraživačkih priprema, o kojima smo na mrežnim stranicama naše škole izvijestili pod nazivom “Sudnica“ okruglog stola, skupina učenika naše škole u sastavu Stella Hrvatin (3.b), Morena Kovačić (4.b), Nika Kurti (4.b) i Anđela Pavlović (4.a) u suradnji s mentoricom Sarom Meszaros, prof. poslala je svoje amandmane na Zakon o mirenju i pripadajuće govore sa svrhom prijave na ovo događanje. Između naših prijava za držanje govora izabran je onaj učenice Stelle Hrvatin. Bio je to ujedno i jedini govor na čitavoj Simuliranoj sjednici koji se bavio jezičnim pitanjima ovoga zakona, ali i svih drugih zakona koji se općenito donose u Republici Hrvatskoj. Naime, hrvatski se zakoni donose strogo po pravilima nomotehnike, zbog čega u zakonima dolazi do složenih i neprohodnih jezičnih konstrukcija. U postupku mirenja pokušava se u što većoj mjeri izbjeći pravosudni sustav sa svojim dugotrajnim i skupim postupcima, a Zakon o mirenju još uvijek odviše traži poznavanje jezika prava, što smo procijenili besmislenim.
5. simulirana sjednica Hrvatskoga sabora za učenike srednjih škola održana je 15. svibnja. Učenici su se okupili u 10 sati ispred Hrvatskoga sabora, gdje su učenici smješteni u simulirane klubove zastupnika. Učenici naše škole bili su dijelom kluba zastupnika Ante Starčevića te su u Maloj vijećnici odslušali predavanje Zakonodavna procedura i djelovanje klubova zastupnika i saborskih odbora tajnice saborskog Odbora za zakonodavstvo Sanje Vukojević, dipl. iur. Nakon održanih predavanja, točno u podne, konstituiran je učenički sabor te je s radom započela 5. simulirana sjednica Hrvatskog sabora.
Naša Stella izvrsno se snašla u ulozi saborske zastupnice za govornicom, gdje je u ime Odbora za obrazovanje, znanost i kulturu smjelo, jasno i odgovorno održala strogo vremenski određen govor. Time je u potpunosti odradila svoj zadatak. Nakon sjednice učenicima su se obratili, između ostalih, saborski zastupnik Ivan Vrdoljak i sudac Srđan Šimac, najsnažniji zagovornik postupka mirenja u nas.
Unatoč umoru i zasićenju, ojačanih činjenicom da se bliži kraj nastavne godine, nepobitno možemo zaključiti da kroz pripremu i sudjelovanje u ovakvim projektima imamo priliku usvajati raznolika znanja jer pružaju iskustvo preuzimanja odgovornosti za sadržaj i tijek učenja ovladavanjem dijelom propisanih, ali dijelom i samostalno izabranih znanja. Iz učeničke perspektive to je prilika za iskušavanje vlastite dosljednosti i uvježbavanje samostalnog pronalaženja podataka. Iz kuta gledanja mentora prilika je to za pojedinačni rad s učenicima koji postavljaju dodatna pitanja i voljna su tražiti odgovore na ista.
Sara Meszaros, prof.