« Siječanj 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
"...nastavak u obliku Viber zajednice Centar mature u kojoj se svakodnevno objavljuju relevantne novosti i u kojoj postoji mogućnost slanja privatne poruke, a odgovor na upit stiže u najkraćem mogućem roku. U Viber zajednici integriran je i chatbot koji služi kako bi davao odgovore ..."
(https://www.ncvvo.hr)
Učenici naše gimnazije koji su se istaknuli u nastavnim i izvannastavnim aktivnostima za svoj trud i zalaganje bili su nagrađeni izletom u Lipu 15. rujna 2017. na koji su se uputili pod mentorstvom profesorice Ivane Černeha.
Već pri samom dolasku u mjesto i kročenjem u memorijalni centar, obuzeo nas je neobičan osjećaj. Bilo je vrlo beskrajno tiho, sjetno i sumorno, a kišno je jutro potpomagalo atmosferu. Smjestili smo se u dvorani kako bismo poslušali predavanje kustosice Vane Gović. Ispričala nam je o strahotama koje su zadesile Lipu 30. travnja 1944. godine. Tada su fašisti i nacisti spalili ovo mjesto te ubili 269 stanovnika, a među njima i 96 djece. Nisu nikoga štedjeli, razarali su sve pred sobom; domove, prirodu, ali i budućnost nedužnih ljudi. Nakon ovih potresnih saznanja, pogledali smo film o stanovnicima Lipe koji su taj dan bili izvan sela. Vrativši se u selo, vidjeli su dim i pustoš. Znali su što je snašlo Lipu. Pohrlili su domovima da pronađu svoje bližnje, no uglavnom ih je dočekala samo tišina i praznina. Još pod dojmom dirljivog filma, uputili smo se u obilazak muzeja i spomenika žrtvama. Nevjerojatne fotografije stravičnih prizora, imena ubijenih ljudi, ukradene vrijednosti, ispovijesti preživjelih i njihova bol potaknuli su nas da na neki način iskažemo poštovanje prema ovom mjestu i ljudima. Podijelili smo se u tri skupine. Jedna je skupina pisala pismo iz gledišta djeteta koje je doživjelo napad nacista, druga je skupina na temelju izvora rastumačila sudbinu osobe i objasnila pripadajuću fotografiju uz izvor, dok je treća skupina podrobnije istražila muzejski postav.
Petra Peloza, 4.a