« Siječanj 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
"...nastavak u obliku Viber zajednice Centar mature u kojoj se svakodnevno objavljuju relevantne novosti i u kojoj postoji mogućnost slanja privatne poruke, a odgovor na upit stiže u najkraćem mogućem roku. U Viber zajednici integriran je i chatbot koji služi kako bi davao odgovore ..."
(https://www.ncvvo.hr)
Zapravo, kako mudro iskoristiti zadnji dan nastave 1. polugodišta – da smo ipak tamo gdje trebamo biti (u školi), a pritom baš nemamo «pravu školu»? Dosjetili smo se uz pomoć naših angažiranih sugrađana, Udruge za razvoj kulture mladih «Kulturni front» iz Opatije. Riječ je o udruzi koja se bavi promicanjem različitih oblika kulturnog stvaralaštva te djeluje u ostvarivanju društvenih i kulturnih interesa građana Opatije, osobito mladih. Istaknutiji projekti udruge su cijenjeni «Opatija Coffeehouse Debates» - panel diskusija o aktualnim društvenim temama, «Liburnian Tabletop Day» kojim se promiče društvene igre te, zasigurno široj javnosti najpoznatiji Festival znanstvene fantastike i fantastike «Liburnicon».
U 2017. godini Gradsko društvo Crvenog križa Opatija i Kulturni front osmislili su i započeli s provođenjem novi projekt «Promocija volonterstva i samoorganiziranja mladih» s ciljem stvaranja interesa za uobličavanje vlastitih ideja kroz projekte te aktivno djelovanje u zajednici. U sklopu projekta održan je Sajam volonterstva, koji su posjetili i učenici naše škole, kao i niz radionica pisanja projektnih prijedloga. Jedna od njih održala se i u Gimnaziji 22. prosinca 2017. godine. Radionicu su vodili Maša Dunatov, bivša učenica i danas studentica Medicinskog fakulteta u Rijeci te Ivan Cerovac, također bivši učenik i danas poslijedoktorand na Odsjeku za kulturalne studije pri Filozofskom fakultetu u Rijeci. Kroz kraće predavanje na početku te kasniji rad u grupama, petnaestak učenika imalo je priliku upoznati se s osnovama pisanja projektnog prijedloga te isprobati napisati i pripremiti, za potrebe vježbe pojednostavljen, projektni prijedlog vezan uz neki problem koji oni smatraju relevantnim.
Zanimljivo je kako su se dvije od tri grupe učenika posvetile problemu nedostatka zabavnih sadržaja za mlade u Opatiji, a kojeg bi riješili otvaranjem kluba u kojem se redovito održavaju zabavni sadržaji poput koncerata. U razgovoru s organizatorima saznali smo kako se nadaju da će ova i slične aktivnosti pomoći mladima u poticanju promjena i rješavanju problema koje uočavaju u zajednici. Mi ovim putem još jednom zahvaljujemo Maši i Ivanu nadajući se da će naši učenici opravdati očekivanja i ohrabriti se za kretanje u smjeru kojem ih je poučila radionica.
Sara Meszaros, prof.