« Siječanj 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
"...nastavak u obliku Viber zajednice Centar mature u kojoj se svakodnevno objavljuju relevantne novosti i u kojoj postoji mogućnost slanja privatne poruke, a odgovor na upit stiže u najkraćem mogućem roku. U Viber zajednici integriran je i chatbot koji služi kako bi davao odgovore ..."
(https://www.ncvvo.hr)
Dragi svi!
Za početak, želimo s vama podijeliti naše zadovoljstvo činjenicom da je ovo projekt koji je okupio učenike i nastavnike svih opatijskih srednjih škola: Gimnazije Eugena Kumičića Opatija, Hotelijersko-turističke škole Opatija, Obrtničke škole Opatija i Ugostiteljske škole Opatija. Pozdravljamo naše zajedničko sudjelovanje u projektu pod nazivom „Suvremeno ropstvo generacije Z“ i nadamo se da će čitateljima ove novine biti korisne i zanimljive!
Cilj ovog uratka je bila prilagodba ovogodišnje teme Dana antifašizma u Opatiji mladim ljudima, našim učenicima, koji zbog svakodnevnog svojevrsnog uranjanja u različite oblike suvremenih ropstava često, čini se, nisu svjesni zamki ovih novih vrsta „fašizama“.
Stoga, bilo je važno pronaći metode i postupke koji nam mogu pomoći da postignemo odmak, razvijemo svijest i jasnije doživljavamo svoju svakodnevicu, a možda je i promijenimo…
Željele smo učenicima pružiti znanje i vještine potrebne za učinkovito promišljanje društva i svijeta u kojem živimo, pružiti praktična iskustva sudjelovanja u ostvarivanju projekta te razvijati svjesnost o važnosti građanskog djelovanja.
O čemu je zapravo riječ?
Pojam ropstva odnosi se na iskorištavanje pojedinaca radi stjecanja koristi. Ono se javlja u raznim oblicima, ponajviše kao dužničko i ugovorno ropstvo, svojstveno suvremenom svijetu, a ponajmanje kao uvriježena povijesna slika ropstva. Pored toga, trgovina ljudima, seksualno ropstvo i prisilni rad djece ostaju goruća aktivistička međunarodna tema, tek prigodno medijski vidljiva.
No ono na što smo se doista željele usredotočiti je generacija Z. Sudjelujući u raspravama na zadanu temu, učenici su propitivali koliko se ona njih samih dotiče, koliko su dio mreže vrlo sofisticiranih sustava iskorištavanja – kroz kupovinu, društvene mreže, izloženost medijima, sustav školstva….
Također bismo htjele pripomenuti– tiskane novine, kao medij, izabrane su sasvim namjerno. Smatramo da je mogućnost temeljitog čitanja i pisanja preduvjet svakog kritičkog mišljenja. Stoga se vraćamo na početak, na ono od čega smo gotovo odustali, na ono što se smatra nevažnim, a to je znati pomno čitati, preispitivati analizirajući i odgovorno sintetizirati pisanjem. Novina, kao zaboravljeni, opipljivi old school format, to potiče! Zamijenimo skrolanje listanjem novinskih stranica i pokušajmo disciplinirati um!
Ivana Černeha, mag. edu. phil. et mag. paed. i Sara Meszaros, dipl. sociolog