« Siječanj 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
"...nastavak u obliku Viber zajednice Centar mature u kojoj se svakodnevno objavljuju relevantne novosti i u kojoj postoji mogućnost slanja privatne poruke, a odgovor na upit stiže u najkraćem mogućem roku. U Viber zajednici integriran je i chatbot koji služi kako bi davao odgovore ..."
(https://www.ncvvo.hr)
GIMNAZIJA EUGENA KUMIČIĆA
OPATIJA
K U R I K U L U M
Opatija, rujan 2014.
Sadržaj
1. REDOVNA NASTAVA - JEZGROVNI KURIKULUM
3.1. DOPUNSKA I DODATNA NASTAVA
3.4. IZVANUČIONIČNA NASTAVA - EKSKURZIJE I IZLETI
Određen je Planom i programom za opću i jezičnu gimnaziju, jednak za sve učenike RH; nije dio ovog dokumenta.
Dio je obrazovnog standarda kojeg nudi RH ili škola; ocjenjuje se brojčanom ocjenom.
Naziv nastave |
TALIJANSKI JEZIK – KULTURA I CIVILIZACIJA |
Ciljevi i kompetencije
|
- usavršavanje znanja i vještina talijanskog jezika; - stjecanje pozitivnog odnosa prema aktivnom slušanju/govorenju/pisanju na stranomu jeziku - primjenjivanje različitih strategija suradničkoga i individualnoga učenja - uočavanje sličnosti i razlika između vlastite i kulture jezika koji se uči u aspektima svakodnevnoga života i šireg okružja - samostalno korištenje različitih izvora na stranome jeziku - usvajanje bitnih sociokulturnih znanja te njihovo uspoređivanje s vlastitim životom i širim okružjem |
Namjena aktivnosti
|
- nastava pokriva jezično-komunikacijsko područje, opću kulturu i praktičan rad.
|
Nositeljica |
Nataša Frković Đorđević, prof. |
Način realizacije
|
grupni rad, posjet kulturnim priredbama, stručna ekskurzija , izlaganja, seminari
|
Vremenik |
tijekom cijele školske godine, prema rasporedu – 2 sata tjedno u drugom opće gimnazije |
Troškovnik |
1.000,00 kn (potrošni materijal, iznajmljivanje autobusa za izlet u Miramare, Trst) |
Način vrednovanja i korištenja rezultata vrednovanja
|
provjeravanje znanja učenika kroz pismene radove, seminarske radove i procjenu zalaganja. |
Naziv programa |
FIZIKA – ASTRONOMIJA |
Ciljevi i kompetencije |
- razviti dodatne sposobnosti iz fizike upoznavanjem učenika sa sadržajima iz astronomije - poticati interes učenika za fiziku i želju učenika za učenjem fizike - učenici će usvojiti osnovna znanja o Sunčevom sustavu, zvijezdama i galaksijama, o postanku planeta te astronomskim instrumentima (modul a) Opća astronomija i modul b) Planetologija) |
Namjena aktivnosti |
Prirodoslovno područje
|
Nositeljica programa |
Sintija Tropper Trinajstić, prof. |
Način realizacije
|
- nastava se održava u učionici u zgradi škole, a planira se i posjet Riječkoj zvjezdarnici te ovisno o željama i interesu učenika izvanučionička nastava uključivanjem učenika u različite manifestacije (Festival znanosti u Rijeci: - otvoreni dani Sveučilišnih odjela u Rijeci, predavanja i radionice; - društvo matematičara i fizičara Rijeka: predavanja i natjecanja). - nastava u učionici realizirat će se putem predavanja, referata, seminara i radionica (frontalni rad, individualni rad, grupni rad i rad u paru)
|
Vremenik |
- 70 sati u 3. razredu opće gimnazije (prema rasporedu)
|
Način vrednovanja i korištenja rezultata vrednovanja |
- način vrednovanja i korištenja rezultata vrednovanja: prati se učenikova aktivnost i odnos prema radu te ostvarene kompetencije u samostalnom i grupnom radu. Pisanim i usmenim provjerama provjerava se usvojenost nastavnih sadržaja. Rezultat vrednovanja su ocjene iz izbornog predmeta Fizika.
|
Troškovnik |
- Eventualne putne troškove autobusnih karata snose učenici. Ulaznica u Riječku zvjezdarnicu je 15,00 kn po učeniku.
|
Naziv programa |
MATEMATIKA – KOMBINATORIKA I VJEROJATNOST |
Ciljevi i kompetencije |
- razviti dodatne sposobnosti iz matematike upoznavanjem učenika s osnovama kombinatorike i matematičke teorije vjerojatnosti - poticati interes učenika za matematiku i želju učenika za učenjem matematike - učenici će prepoznati praktičnu potrebu poznavanja matematičkih teorija i razvijati sposobnost primjene tih teorija u konkretnim primjerima i situacijama iz života i realne stvarnosti
|
Namjena aktivnosti |
Matematičko područje
|
Nositeljica programa |
Sintija Tropper Trinajstić, prof.
|
Način realizacije
|
- nastava se održava u učionici u zgradi škole, a planira se i, ovisno o željama i interesu učenika, izvanučionička nastava uključivanjem učenika u različite manifestacije (Festival znanosti u Rijeci: - otvoreni dani Sveučilišnih odjela u Rijeci, predavanja i radionice; - društvo matematičara i fizičara Rijeka: predavanja i natjecanja; - društvo matematičara „Istra“: Festival matematike). - nastava u učionici realizirat će se putem predavanja, referata, seminara i radionica (frontalni rad, individualni rad, grupni rad i rad u paru).
|
Vremenik |
64 sati u 4. razredu opće gimnazije (prema rasporedu)
|
Način vrednovanja i korištenja rezultata vrednovanja |
- prati se učenikova aktivnost i odnos prema radu te ostvarene kompetencije u samostalnom i grupnom radu. Pisanim i usmenim provjerama provjerava se usvojenost nastavnih sadržaja. Rezultat vrednovanja su ocjene iz izbornog predmeta Matematika. |
Troškovnik |
- eventualne putne troškove autobusnih karata snose učenici. Kotizacija za sudjelovanje na Festivalu matematike u Puli iznosi 200,00 kn, a okvirna cijena autobusne karte Opatija-Pula-Opatija 80,00 kn po učeniku, a autobusne karte Opatija-Rijeka-Opatija 26,00 kn po učeniku. |
Naziv nastave |
FRANCUSKI JEZIK – KULTURA I CIVILIZACIJA |
Ciljevi i kompetencije
|
- usavršavanje znanja i vještina talijanskog jezika; - stjecanje pozitivnog odnosa prema aktivnom slušanju/govorenju/pisanju na stranomu jeziku - primjenjivanje različitih strategija suradničkoga i individualnoga učenja - uočavanje sličnosti i razlika između vlastite i kulture jezika koji se uči u aspektima svakodnevnoga života i šireg okružja - samostalno korištenje različitih izvora na stranome jeziku - usvajanje bitnih sociokulturnih znanja te njihovo uspoređivanje s vlastitim životom i širim okružjem |
Namjena aktivnosti
|
- nastava pokriva jezično-komunikacijsko područje, opću kulturu i praktičan rad. - |
Nositeljica |
Tatjana Šepić, prof. |
Način realizacije
|
- grupni rad, posjet kulturnim priredbama, stručna ekskurzija , izlaganja, seminari - dani Frankofonije u Rijeci |
Vremenik |
tijekom cijele školske godine, prema rasporedu – 2 sata tjedno u trećem razredu opće gimnazije |
Troškovnik |
1.000,00 kn (potrošni materijal,iznajmljivanje autobusa za izlet grupe) |
Način vrednovanja i korištenja rezultata vrednovanja
|
- provjeravanje znanja učenika kroz pismene radove, seminarske radove i procjenu zalaganja |
Naziv nastave |
IZBORNA NASTAVA - INFORMATIKA |
Ciljevi i kompetencije
|
- povećanje vještina, znanja i sposobnosti na području informacijske i komunikacijske tehnologije; - razvoj logičkog i kritičkog razmišljanja; - povećanje digitalne kompetencije |
Namjena aktivnosti
|
Izborna nastava pokriva tehničko-tehnologijsko i jezično-komunikacijsko područje. |
Nositeljica programa |
Sanja Perman Benković, prof. |
Način realizacije
|
- predavanja i vježbe u kabinetu informatike u skupinama od cca 15 učenika ; - samostalni rad učenika (projekti, seminari); - odlazak u PEEK&POKE - "muzej" starih računala i informatičke tehnologije |
Vremenik |
- 70 sati kroz školsku godinu, prema predviđenom rasporedu rada, u 2. razredu opće gimnazije i 64 sati u 4. razredu opće gimnazije |
Troškovnik |
Po učeniku 20,00 kn |
Način vrednovanja i korištenja rezultata vrednovanja
|
- pismeno i usmeno provjeravanje postignuća učenika, primjena znanja u izvođenju vježbe, pokazana samostalnost, vještina, uporaba opreme. |
(Posebna ponuda škole, može se ocjenjivati – brojčano ili opisno, ali ne mora)
Naziv programa |
DOPUNSKA NASTAVA – HRVATSKI JEZIK
|
Ciljevi i kompetencije |
- pomoć učenicima u svladavanju gradiva redovne nastave - osposobljavanje učenika za bolju pisanu i govornu komunikaciju |
Namjena aktivnosti |
- jezično-komunikacijsko područje |
Nositeljica programa |
Gordana Zurak, prof.
|
Način realizacije |
Individualni rad, rad u paru, skupni rad
|
Vremenik |
1 sat tjedno u trećem razredu jezične gimnazije
|
Način vrednovanja i korištenja rezultata vrednovanja |
- bilješke o napredovanju učenika i ocjene u okviru redovne nastave
|
Naziv programa |
DODATNA NASTAVA – LATINSKI JEZIK |
Ciljevi i kompetencije
|
- razumijevanje izvornog teksta pisanog latinskim jezikom - poznavanje osnovnog vokabulara - poznavanje civilizacijske pozadine u kojoj se latinski jezik upotrebljavao - ovladanost gramatičkim strukturama latinskog jezika |
Namjena aktivnosti
|
Jezično- komunikacijsko područje |
Nositelj programa |
Ana Marković, prof. |
Način realizacije
|
grupni i individualni rad
|
Vremenik |
1 sat tjedno svakog drugog tjedna za učenike prvih i drugih razreda |
Način vrednovanja i korištenja rezultata vrednovanja
|
- bilješke o napredovanju i ocjene u okviru redovnih sati |
Troškovnik |
- uredski materijal potreban za izradu plakata (200kuna) |
Naziv programa |
DODATNA NASTAVA – TALIJANSKI JEZIK |
Ciljevi i kompetencije
|
- osposobljavanje učenika za govornu i pisanu komunikaciju; - priprema za uspješno polaganje državne mature - priprema za natjecanja - osposobiti učenika za govornu i pisanu komunikaciju, a baziranom na posebnim zadacima pripremljenim u tu svrhu. - razviti sposobnost slušanja i razumijevanja izvornih govornika temeljem auditivnih materijala
|
Namjena aktivnosti
|
Jezično- komunikacijsko područje |
Nositelj programa |
Nataša Frković-Đorđević, prof. |
Način realizacije
|
- frontalni rad, individualni, parovi i kombinacije; - razgovor, samostalno pisanje zadataka |
Vremenik |
1 sat tjedno tijekom školske godine, prema rasporedu, u četvrtim/trećim razredima jezične i opće gimnazije |
Način vrednovanja i korištenja rezultata vrednovanja |
- zadaci objektivnog tipa; ocjene prema dogovorenim kriterijima |
Troškovnik |
- 300 listova papira i troškovi fotokopiranja |
Naziv programa |
DOPUNSKA NASTAVA – MATEMATIKA |
Ciljevi i kompetencije |
- pomoć učenicima u svladavanju gradiva redovne nastave - usvojiti temeljna matematička znanja, vještine i procese te uspoređivati i razumjeti matematičke odnose i veze |
Namjena aktivnosti |
Matematičko područje |
Nositeljica programa |
Sandra Sergo, prof. |
Način realizacije
|
Individualni i grupni rad |
Vremenik |
Po 35 sati u 1.,3., 4. razredima, prema rasporedu |
Način vrednovanja i korištenja rezultata vrednovanja |
- uspjeh u redovnoj nastavi |
Naziv programa |
DOPUNSKA NASTAVA – MATEMATIKA |
Ciljevi i kompetencije |
- pomoć učenicima u svladavanju gradiva redovne nastave - usvojiti temeljna matematička znanja, vještine i procese te uspoređivati i razumjeti matematičke odnose i veze |
Namjena aktivnosti |
Matematičko područje |
Nositeljica programa |
Sanja Perman Benković, prof. |
Način realizacije
|
Individualni i grupni rad
|
Vremenik |
Po 35 sati u 2. razredima, prema rasporedu |
Način vrednovanja i korištenja rezultata vrednovanja
|
- uspjeh u redovnoj nastavi |
Naziv programa |
DOPUNSKA NASTAVA – ENGLESKI JEZIK |
Ciljevi i kompetencije
|
- osposobiti učenika za osnovnu govornu i pisanu komunikaciju, a baziranom na posebnim zadacima pripremljenim u tu svrhu. - razviti sposobnost slušanja i razumijevanja izvornih engleskih govornika temeljem nepoznatih auditivnih materijala |
Namjena aktivnosti
|
- jezično- komunikacijsko područje |
Nositelj programa |
- Draško Vučemilović, prof. |
Način realizacije
|
- frontalni rad, individualni, parovi i kombinacije; - razgovor, samostalno pisanje zadataka |
Vremenik |
- po 1 sat tjedno tijekom školske godine, prema rasporedu, u 1. i 2. razredima jezične i opće gimnazije gimnazije |
Način vrednovanja i korištenja rezultata vrednovanja |
- zadaci objektivnog tipa; ocjene prema dogovorenim kriterijima |
Troškovnik |
- 300 listova papira i troškovi fotokopiranja te odgovarajući zvučnici za učionicu 8 po ponudi od 650 kn |
Naziv programa |
DODATNA NASTAVA – ENGLESKI JEZIK |
Ciljevi i kompetencije
|
- osposobiti učenika za osnovnu govornu i pisanu komunikaciju, a baziranom na posebnim zadacima pripremljenim u tu svrhu. - razviti sposobnost slušanja i razumijevanja izvornih engleskih govornika temeljem nepoznatih auditivnih materijala
|
Namjena aktivnosti
|
- jezično- komunikacijsko područje |
Nositelj programa |
- Draško Vučemilović, prof. |
Način realizacije
|
- frontalni rad, individualni, parovi i kombinacije; - razgovor, samostalno pisanje zadataka |
Vremenik |
- po 1 sat tjedno tijekom školske godine, prema rasporedu, u četvrtim razredima jezične i opće gimnazije gimnazije |
Način vrednovanja i korištenja rezultata vrednovanja |
- zadaci objektivnog tipa; ocjene prema dogovorenim kriterijima |
Troškovnik |
- 300 listova papira i troškovi fotokopiranja te odgovarajući zvučnici za učionicu 8 po ponudi od 650 kuna. |
Naziv nastave |
DRAMSKA KULTURA I UMJETNOST |
Ciljevi
|
- razviti zanimanje za estetski doživljaj dramskoga teksta, djela - upoznati i vrjednovati umjetnička djela različitih stilskih razdoblja - praćenje dramskoga repertoara HNK-a u Rijeci - Umjetnički, scenski projekt za školsku priredbu i LiDraNo - Suradnički, sudjeluju učenici ali i nastavnici škole - Pedagoški,ostvarivanje postignuća kao mogućeg za s v a k o g učenika |
Namjena aktivnosti
|
Umjetničko i jezično-komunikacijsko područje |
Nositeljica programa |
Marijana Trinajstić, prof. |
Način realizacije
|
- scenska radionica djeluje kao školski godišnji, fakultativni skupni projekt. Oblik predstavljanja ovoga projekta je školska priredba za Božić kao i dio projekta koji se ostvaruje za smotru LiDraNo. - scenska radionica ima svoj dnevnik rada,priređuje i internetski mrežni prikaz na mrežnom mjestu škole. Članovi i voditeljica surađuju s udrugom Prostor plus u Rijeci gdje sudjeluju u radionicama fizičkoga teatra/ udruga Krila,Rijeka |
Vremenik |
Dvije subote mjesečno od 10 do 12,30, ostale aktivnosti prema zadanim ili dogovorenim terminima |
Troškovnik |
Oprema za scenu (božićna priredba = 200 kn Kostimi = oko 350 kn Iznajmljivanje dvorane= 1000 kn Sudjelovanje na gradskoj razini Lidrana 60 kn po članu radionice za rad i troškove prosudbene komisije (grad Rijeka) javni gradski prijevoz Opatija-Rijeka u vrijeme natjecanja Cijene po zonama Eventualni napitci tijekom proba (čajevi, sokovi) odlazak na radionice - Rijeka cijena jedne radionice za skupni dolazak 200kn Ukupno troškova 3000 kn |
Način vrednovanja i korištenja rezultata vrednovanja
|
- od učenika koji se samoinicijativno uključe u rad scenske radionice očekuju se:zalaganje i redovitost,eventualno napredovanje u radu, - kreativnost, aktivno opažanje svijeta umjetnosti, iznošenje stavova,primanje poruka. - bitno je da učenik nastoji pokazati interes za suradnju, solidarnost, odgovornost/ u svemu navedenom on se može ISTICATI:
- prema ostvarenom postignuću voditelj projekta upućuje prijedloge razrednom/nastavničkom vijeću za moguće pohvale/nagrade učenicima koji su se isticali unutar prvoga stupnja; u kategoriju prvoga stupnja ubrajaju se i priznanja ostvarena na županijskoj, državnoj razini |
Naziv nastave |
TJELESNA I ZDRAVSTVENA KULTURA – ŠKOLSKO SPORTSKO DRUŠTVO GEK |
Ciljevi i kompetencije
|
- obuhvaćanje što većeg broja učenika u što više raznovrsnih programa tjelesnog vježbanja; - osposobljavanje učenika za dodatne kompetencije prema određenoj sportskoj disciplini koja se tijekom redovne nastave TZK-e ne može realizirati; - omogućavanje svim učenicima, a posebno talentiranim za neke sportske discipline da razviju svoje sposobnosti do objektivno mogućih granica |
Namjena aktivnosti
|
Tjelesno i zdravstveno područje razvoja |
Nositelj |
Damir Kuvačić,prof. |
Način realizacije
|
- pripreme i treninzi; - natjecanja prema rasporedu Saveza školskih sportskih klubova PGŽ (odbojka M i Ž, nogomet M, atletika ekipno M, kros, M i Ž) - gostovanje u sportskom dijelu programa za Dan škole – prijatelja Pazinskog srednjoškolskog centra - sudjelovanje u sportskim manifestacijama „Homo si teć“, Hrvatski olimpijski dan… - vođenje učenika na sportska natjecanja u dogovoru s klubovima (nogomet, košarka, rukomet, vaterpolo...) |
Vremenik |
prema slobodnim terminima u gradskoj Sportskoj dvorani „Marino Cvetković“ |
Troškovnik |
Kako je teško predvidjeti do kojih destinacija u okviru sustava natjecanja treba putovati (Kostrena, Delnice, Crikvenica, Krk...) na osnovi prošlogodišnjih iskustava, procjena je da bi zadovoljavajuća suma bila 7.000 kn (uključuje i obnavljanje fonda lopti i ostalih rekvizita potrebnih za nastavu TZK-e) |
Način vrednovanja i korištenja rezultata vrednovanja
|
- uključivanje učenika na treninge te uspjesi na natjecanjima motivirajuće djeluje na uključivanje novih učenika. Zalaganje učenika može se i dodatno nagraditi poticajnom ocjenom iz TZK. |
Naziv nastave |
ZDRAVSTVENI ODGOJ - PREVENCIJA OVISNOSTI I NASILJA |
Ciljevi i kompetencije
|
- argumentirati djelovanje sredstava ovisnosti i moguće tjelesne, mentalne, emocionalne, socijalne i pravne posljedice njihove zloporabe; - usvojiti vještine vršnjačke pomoći i podrške pri rizičnom ponašanju; - osvijestiti utjecaj psihoaktivnih supstanci na ponašanje i odluke. |
Namjena aktivnosti
|
Društveno – emocionalno područje |
Nositeljica |
Sanja Bradić, dipl. psih., prof., Sanja Marušić, prof. |
Način realizacije
|
- prikazivanje PPP, filmova i rezultata istraživanja o psihoaktivnim supstancama; - razgovor, sudjelovanje na tribinama, gostovanje djelatnika Prve pomoći, Kalvarije (Odjel za rad s ovisnicima) , MUP-a, školskog liječnika - provođenje sustava radionica za prevenciju nasilja u adolescentskim vezama
|
Vremenik |
Satovi razredne zajednice, prema dogovoru s razrednicima |
Troškovnik |
Honorar predavačima 1.200,00kn |
Način vrednovanja i korištenja rezultata vrednovanja
|
- posebno zainteresirani učenici koji pokažu znatan napredak i zalaganje u poznavanju tematike (teoretski) mogu se nagraditi ocjenom iz biologije, psihologije ili etike. |
Naziv nastave |
MEDIJSKA KULTURA - LITERARNO- NOVINARSKA DRUŽINA |
Ciljevi i kompetencije
|
- upoznavanje učenika s novinarskim oblicima izražavanja - stjecanje osnovnih znanja o grafičkom oblikovanju školskog lista - upoznavanje učenika s etičkim pravilima u školskom novinarstvu - poticanje učeničke kreativnosti u izradi školskog lista |
Namjena aktivnosti
|
Jezično-komunikacijsko područje, umjetnost |
Nositeljica programa |
Gordana Zurak , prof. |
Način realizacije
|
skupni rad, rad u paru i individualni rad |
Vremenik |
35 sati tijekom školske godine (subotama) |
Troškovnik |
tisak školskog lista / CD-a: 8000, 00 kuna |
Način vrednovanja i korištenja rezultata vrednovanja
|
- rad učenika može se vrednovati ocjenom u predmetu ili nagraditi pohvalnicom i knjigom na kraju školske godine |
Naziv nastave |
GRAĐANSKI ODGOJ I OBRAZOVANJE – EDUKACIJA O LJUDSKIM PRAVIMA |
Ciljevi i kompetencije
|
- stjecanje komunikacijskih i socijalnih vještina; - senzibilizacija za potrebe i probleme drugih; - razvoj istraživačkih vještina analizom znanstvene literature i kontaktiranjem znanstvenih institucija |
Namjena aktivnosti
|
Društveno-humanističko područje – integracija građanskog odgoja u okviru nastavnih predmeta: povijest, etika, logika, filozofija, sociologija, politika i gospodarstvo, psihologija i projekata škole |
Nositeljice programa |
dr.sc. Sanja Simper, Sara Meszaros, prof, Ivana Černeha, prof., Sanja Bradić, prof. Sanja Marušić, prof. |
Način realizacije
|
- grupni i individualni rad; - izlaganja i prezentacije; - intervjui; - pismeni eseji i osvrti na aktivnosti; - grupni obilasci manifestacija, udruga i institucija - obilježavanje značajnih datuma - terenski rad - rad na postavljanju izložbe „Crna noć je šapićala“ u Buzetu i Jasenovcu - organizacija i sudjelovanje učenika u Mementu 27.1.2015. i na 6. danima antifašizma početkom od 5. do 6.03.2015. u Opatiji - 19. – 23.03.2015. ˝Vlak sjećanja˝ - 28.04.2015. – Jama Ičići - 6. i 7.mjesec 2015. Ljetni kamp Savudrija
|
Vremenik |
Cjelodnevna sudjelovanja na manifestacijama
|
Troškovnik |
Predviđena suma potrebna za realizaciju programa je cca 2.500 kn (vozne karte, materijal za izradu panoa, razvijanje filmova…) |
Način vrednovanja i korištenja rezultata vrednovanja
|
- individualne ocjene iz znanja i aktivnosti u srodnim predmetima; - ocjena seminarskih radnji i izlaganja, postavljanja izložbi i sl. |
Naziv nastave |
GLAZBENA UMJETNOST – ŠKOLSKA VOKALNA GRUPA |
Ciljevi i kompetencije
|
- omogućiti darovitim i talentiranim učenicima razvoj i ostvarenje - njihovih potencijala u skladu s njihovim sposobnostima i sklonostima - razvijanje kreativnosti učenika putem aktivnog pjevanja i sviranja - razvijanja glazbene memorije - razvijanje interesa za zborsko, klapsko, solo pjevanje kao i sviranje - razvijanje osjećaja za suradnju i potrebe skupnog muziciranja i njegovanja glazbeno-estetskih vrijednosti - sviranje na instrumentima instrumentalnu glazbu te prateću glazbu za potrebu zborskog, klapskog i solo pjevanja. - aktivno bavljenje glazbom - razvijanje kritičkog odnosa prema radu i postignuću - razvijanje senzibiliteta prema tradiciji, kulturnoj baštini i folkloru - njegovanje lijepog pjevanja - rad u kolektivu - upoznavanje što većeg broja domaćih, stranih i tradicijskih skladbi - razvijanje glasovnih mogućnosti - razvijanje međusobnu generacijsku povezanost svih učenika |
Namjena aktivnosti
|
Umjetničko područje |
Nositeljica programa |
Sandra Macan Milotić, prof. |
Način realizacije
|
Rad sa vokalno-instrumentalnom skupinom realizirat će se kroz plan i program rada ove grupe:formiranje grupe, ispitivanje glazbenih sposobnosti učenika, utvrđivanje glazbenog pamćenja i ispitivanje osjećaja za ritam kao i muzikalnost Rad će se realizirati kroz 70 sati tijekom školske godine: - 70 sati u šk. god. (2 sata tjedno); - 20 sati je usmjereno na upjevavanje, meku postavu glasa, razvijanje - tehnike glasa i tehnike disanja; - 30 sati planirano je za učenje pjesama po dionicama i njihovo izrađivanje - 20 sati planira se za uvježbavanje instrumentalne pratnje za potrebe pjevačkog zbora te pripremu školskog benda za samostalne nastupe te prema potrebi za pratnju pjevačkog zbora
Nastupi: Božićna priredba Priredbe prema prigodi i potrebi (svečanosti i događanja u školi i izvan nje) Nastup povodom podjele završnih diploma maturantima
|
Vremenik |
- tijekom cijele školske godine, intenzivnije pred nastupe. - probe se odvijaju na 0-tim ili 7.satovima, ovisno o školskom rasporedu i dostupnosti polaznika. |
Troškovnik |
Kupnja novog električnog glasovira, stalak, pedala, širokopojasni mikrofon te potrebni kablovi za spajanje na razglas 7 000 kn |
Način vrednovanja i korištenja rezultata vrednovanja
|
- napredak učenika bit će praćen i vrednovan opisno u pedagoškoj dokumentaciji koja je za to predviđena. - rezultati vrednovanja koristit će se u javnim nastupima gdje će biti vidljiv rad i napredak - učenika ove grupe. - svi učlanjeni učenici bilježe se u imeniku svoga razreda u rubrici predmeta glazbena umjetnost-svaki nastup pred publikom im se vrednuje ocjenom odličan iz poznavanja glazbene literature. - uz ocjene i pisane pohvale u rubrici predmeta glazbena umjetnost učenicima će usmene pohvale i konstruktivne kritike pomoći u daljnjem radu, a fotografije i video zapisi biti će arhivski dokumenti kako bi svjedočili o kreativnosti svake pojedine generacije naših učenika
|
Naziv nastave |
NJEMAČKI JEZIK – DSD PROGRAM (Njemačka jezična diploma) |
Ciljevi
|
- razvijanje jezičnih vještina (slušanje, govorenje, čitanje, pisanje) - razvijanje lingvističkog mišljenja, sposobnosti i navika samostalnog korištenja gramatikom - upoznavanje civilizacije, kulture i osobitosti zemalja njemačkog govornog područja - osposobljavanje učenika za daljnju izobrazbu i usavršavanje - polaganje ispita DSD I (A2, B1) i DSD II (B2, C1)
|
Namjena aktivnosti
|
Nastava pokriva jezično-komunikacijsko područje. |
Nositelji |
Andreas Reiling, prof. i Milana Kovačević Miškić, prof. |
Način realizacije
|
- prema naputcima Zentralle fur das Auslandsschulwesen, nastava DSD 1 prilagođava se svim učenicima njemačkog jezika - pripremu za polaganje DSD-ispita vodit će gostujući profesor, izvorni govornik g. Andreas Reiling |
Vremenik |
- DSD 1 program uključen u redovnu nastavu kroz sve 4 godine školovanja - pripremu učenika završnih razreda za polaganje ispita za jezičnu diplomu održavat će se subotama kroz 1. obrazovno razdoblje
|
Troškovnik |
- sve troškove snosi Die Zentrallstelle für das Auslandsschulwesen
|
Način vrednovanja i korištenja rezultata vrednovanja
|
- u svakom polugodištu učenika se ocjenjuje sa po dvije ocjene iz usmenog izražavanja i dvije ocjene iz pismenog izražavanja iz kojih ravnopravno proizlazi zaključna ocjena. |
Naziv nastave |
GOVORNIŠTVO/ DEBATNI KLUB GEK - GRAĐANSKI ODGOJ |
Ciljevi
|
- razvijanje komunikacijskih, socijalnih i govorničkih vještina, vještina aktivnog slušanja, kritičkog mišljenja, rješavanja problema i sukoba, argumentiranog raspravljanja, tolerancije, samosvijesti i odgovornosti u iznošenju vlastitih stavova; proširivanje opsega opće kulture, učenje sistematičnog pristupa sadržajima. - usvajanje znanja o principima demokracije, konceptu odgovornog građanina, sudjelovanje u civilnom društvu
|
Namjena aktivnosti
|
Govorništvo – kultura govora i slušanja Istraživačke aktivnosti – proučavanje i propitivanje postojećih zakona, pravilnika, teorija |
Nositeljica programa |
Sanja Bradić, dipl.psih., prof. |
Način realizacije
|
- održavanje susreta u školi, određivanje teza debatiranja, priprema i vježbanje debatiranja; - sudjelovanje na debatnim turnirima |
Vremenik |
Jednom tjedno – 2 školska sata |
Troškovnik |
Predviđeni troškovi za grupu od 6 učenika: Kotizacije za seminare i turnire 1.800 kn Prijevoz 900 kn
|
Način vrednovanja i korištenja rezultata vrednovanja
|
- sudjelovanje u pripremama i na samim turnirima vrednuje se ocjenom iz srodnih predmeta (logika, psihologija, politika i gospodarstvo, povijest, filozofija) |
Naziv nastave |
ZIDNE NOVINE - GRAĐANSKI ODGOJ |
Ciljevi
|
- razvijanje istraživačkih metoda; - kreativan odnos prema pisanim sadržajima; - informiranje o aktualnim događajima i temama iz sfere učeničkih interesa |
Namjena aktivnosti
|
Jezično-komunikacijska, opća kultura, praktičan rad |
Nositelj programa |
Vanda Podgoršek, prof. |
Način realizacije
|
Grupni rad sa zainteresiranim učenicima
|
Vremenik |
Subotama ili radnim tjednom u dogovoru s učenicima, tijekom cijele školske godine |
Troškovnik |
300 kn (potrošni materijal: hamer papir, flomasteri, boje, ljepilo, selotejp…) |
Način vrednovanja i korištenja rezultata vrednovanja
|
- učenička postignuća vrednovat će se ocjenom u rubrici aktivnost iz predmeta na koji se odnosi obrađena tema. - najaktivniji učenici bit će prigodno nagrađeni na kraju školske godine. |
Naziv nastave |
MEDIJSKA KULTURA - ŠKOLSKI FOTOGRAFI |
Ciljevi
|
- razvijanje kreativnih sposobnosti - dokumentiranje važnih školskih događanja; - razvijanje istraživačkih metoda; - obogaćivanje i proširivanje medijske kulture učenika - aktivno sudjelovanje u događajima bitnim za užu i širu zajednicu - primjenjivanje suradničkog i individualnog učenja te oblika samoprocjene i međusobne procjene |
Namjena aktivnosti
|
Opća kultura, praktičan rad, umjetničko izražavanje. |
Nositeljica programa |
Nataša Frković Đorđević, prof. i David Kurti, vanjski suradnik - volonter |
Način realizacije
|
Predavanja, terenski rad, posjećivanje izložbi, sudjelovanje na natjecanjima |
Vremenik |
Subotama ili tijekom radnog tjedna u dogovoru s učenicima, tijekom cijele školske godine.. |
Troškovnik |
3.500 kn (izrada fotografija, potrošni materijal, prijevoz učenika tijekom čitave školske godine 2014./2015.) |
Način vrednovanja i korištenja rezultata vrednovanja
|
- najbolji radovi bit će poslani na foto-natječaje - evaluacija školskih izložbi |
Naziv izvannastavne aktivnosti |
PSIHOLOŠKE RADIONICE ZA POTENCIJALNO DAROVITE I/ILI KREATIVNE („CRTA“) - GRAĐANSKI ODGOJ |
Ciljevi i kompetencije
|
- identifikacija i praćenje potencijalno darovitih učenika; - rad na razvoju samopoštovanja i drugih pozitivnih atributa ličnosti - postizanje dodatnih socijalnih i komunikacijskih kompetencija; - profesionalno usmjeravanje potencijalno darovitih - osvještavanje važnosti razvoja osobnog identiteta |
Namjena aktivnosti
|
Učenici s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama |
Nositeljice programa |
Sanja Bradić, dipl.psih., prof. |
Vanjska suradnica |
Mira Verunica, dipl. psih., prof. |
Način realizacije
|
- 3-satne psihološke radionice sa različitim centralnim temama; - suradnja s DSA i stipendiranje naših učenika za Ljetnu školu za darovite srednjoškolce u Njemačkoj; - suradnja s Odsjekom za psihologiju Filozofskog fakulteta u Rijeci - individualni razgovori sa darovitima prema njihovim potrebama; - testiranje sposobnosti i profesionalno usmjeravanje. |
Vremenik |
Svake druge subote (3-satne radionice), radnim tjednom 1-2 sata (individualni razgovori) |
Troškovnik |
Nema predviđenih troškova |
Način vrednovanja i korištenja rezultata vrednovanja
|
- nakon svake radionice vrši se interna evaluacija koja voditeljicama služi za poboljšanje slijedećeg susreta i ukupnog programa. - pokazatelj uspješnosti programa je i konstantna uključenost potencijalno darovitih s obzirom na to da nema nikakvih mehanizama prisile. |
Naziv izvannastavne aktivnosti |
ZDRAVSTVENI ODGOJ - PLANINARSKA GRUPA |
Ciljevi |
- učenje osnova planinarenja - razvijanje zdravih životnih navika - razvijanje ekološke svijesti dodatno povezivanje učenika i nastavnika međusobno, kao i zajedničko povezivanje s prirodom - povezivanje teoretskih znanja iz prirodoslovnih predmeta sa novim spoznajama u izvornom okruženju - poboljšanje psihofizičkog razvoja i stjecanje dodatnih vještina svih uključenih
|
Namjena aktivnosti |
Tjelesno i zdravstveno područje
|
Nositelj programa
|
Oliver Kvasina, prof. |
Način realizacije
|
Organizacija izleta i boravak u planinskim prostorima naše okolice |
Vremenik |
Jednodnevni izleti u jesen i proljeće, subotom ili nedjeljom |
Troškovnik
|
1 izlet planiran je korištenjem unajmljenog autobusa, dnevni najam cca 2.500,00 kn 1 izlet planiran je korištenjem vlaka, cca 1.000,00 kn Ukupno: 3.500,00 kn |
Način vrednovanja i korištenja rezultata vrednovanja |
- primjenjiva znanja iz geografije, biologije i TZK moguće je učenicima vrednovati ocjenom iz zalaganja iz tih predmeta, kao i ocjenom iz usvojenosti znanja
|
Naziv izvannastavne aktivnosti |
VOLONTERSKA JEZGRA - GRAĐANSKI ODGOJ |
Ciljevi |
- razvoj humanih vrijednosti; - razvijanje i preuzimanje socijalne odgovornosti; - aktivno sudjelovanje u široj društvenoj zajednici; - razvoj novih interesa; - učenje pomoću neposrednih iskustava; - volontiranje u lokalnoj zajednici |
Namjena aktivnosti |
Društveno-humanističko područje |
Nositeljica programa
|
Sanja Bradić, dipl. psih., prof. |
Način realizacije
|
Vanškolsko volontiranje: - kroz volonterski program riječke udruge „Smart“ povezivanje volontera sa raznim udrugama i institucijama kojima je potrebna pomoć; - suradnja s Društvom naša djeca Opatija Školsko volontiranje: - pomoć Školi u pripremi manifestacija (natjecanja, Dan škole…)
|
Vremenik |
Vanškolsko volontiranje odvija se prema potrebi, a školsko u okviru planiranih događanja |
Troškovnik
|
Autobusne kartice za prijevoz volontera 400,00 kn Nagradni izlet za naj-volontere 1.200 kn Troškovi telefona 400 kn
|
Način vrednovanja i korištenja rezultata vrednovanja |
- završni upitnik za volontere kojim će se obuhvatiti svi relevantni podaci za buduće planiranje i vođenje volonterskog programa. - upisivanje volonterskog angažmana u volonterske knjižice radi razvoja osobne volonterske „karijere“
|
Naziv izleta |
MATURALNA EKSKURZIJA ČETVRTIH RAZREDA |
Ciljevi
|
- upoznavanje europske kulturne baštine - jačanje osjećaja povezanosti i pripadnosti razredu i školi |
Namjena aktivnosti
|
- umjetničko i društveno-humanističko područje |
Nositeljice programa |
prof. Ana Marković, prof. i Branka Topolnik, prof. |
Način realizacije |
Prema agencijskom itinereru, nakon odabira destinacije |
Vremenik |
Krajem kolovoza 2015. |
Troškovnik |
Oko 4.000,00 kn po učeniku |
Način vrednovanja i korištenja rezultata vrednovanja
|
- razgovori na satovima razrednih odjela i na roditeljskim sastancima - analiza ekskurzije na Nastavničkom vijeću |
Naziv izleta |
JEDNODNEVNA STRUČNA EKSKURZIJA |
Ciljevi
|
- razvijanje opće kulture, prirodoznanstvenih i socijalnih kompetencija; - jačanje osjećaja pripadnosti Gimnaziji |
Namjena aktivnosti
|
Umjetničko, društveno-humanističko i prirodoslovno područje.
|
Nositelji programa |
ravnateljica Ivanka Škarić, prof., Oliver Kvasina, prof., Sintija Tropper-Trinajstić, prof., Damir Kuvačić, prof., Gordana Zurak, prof., Branka Topolnik, prof., Ana Marković, prof., Marijana Trinajstić, prof., Nataša Frković-Đorđervić, prof. |
Način realizacije
|
Prijedlozi destinacija: - posjet muzeju neandertalaca u Krapini - posjet gradu Varaždinu - dvorac Trakošćan - posjet muzeju Nikole Tesle u Smiljanu - posjet gradu Senju - posjet gradu Zagrebu
|
Vremenik |
Cjelodnevni izlet planiran je prema planu i programu |
Troškovnik |
Po učeniku 130,00/140,00 kn |
Način vrednovanja i korištenja rezultata vrednovanja
|
- razgovori na satovima razrednog odjela te u nastavi svih predmeta. |
Naziv izleta |
NAGRADNI IZLET NAJBOLJEM RAZREDU |
Ciljevi
|
- razvijanje zdrave kompeticije unutar škole; - jačanje osjećaja pripadnosti razrednoj zajednici; - jačanje motivacije za daljnja postignuća |
Namjena aktivnosti
|
Društveno-humanističko, tjelesno i zdravstveno područje
|
Nositelj programa |
M. Trinajstić, prof. |
Način realizacije
|
- izbor najboljeg razreda na kraju školske godine; - dogovor o slobodnom danu za izlet; - priprema i realizacija izleta
|
Vremenik |
Cjelodnevni izlet - prema hodogramu škole |
Troškovnik |
Prema destinaciji; troškove snose učenici |
Način vrednovanja i korištenja rezultata vrednovanja
|
- razgovori na satovima razrednog odjela, eseji, ocjene iz vladanja |
Naziv izleta |
DVODNEVNA STRUČNA EKSKURZIJA |
Ciljevi
|
- obogaćivanje iskustvenih spoznaja učenika drugih razreda (opća i jezična gimnazija) o domovini i/ili susjednim zemljama; - jačanje pripadnosti razrednoj zajednici;
|
Namjena aktivnosti
|
Društveno-humanističko, tjelesno i zdravstveno područje
|
Nositelj programa |
Damir Kuvačić,prof i Gordana Zurak,, prof. |
Način realizacije
|
- nakon dogovora na roditeljskom sastanku i satu razrednog odjela, razmatranje ponuda i komisijski odabir najpovoljnije ponude; |
Vremenik |
Prema hodogramu škole |
Troškovnik |
Prema destinaciji; troškove snose učenici |
Način vrednovanja i korištenja rezultata vrednovanja |
- razgovori na satovima razrednog odjela, eseji, ocjene iz vladanja |
Naziv izleta |
JEDNODNEVNA STRUČNA EKSKURZIJA |
Ciljevi
|
- obogaćivanje iskustvenih spoznaja učenika prvih razreda (opća i jezična gimnazija) o domovini i/ili susjednim zemljama; - jačanje pripadnosti razrednoj zajednici;
|
Namjena aktivnosti
|
Društveno-humanističko, tjelesno i zdravstveno područje
|
Nositelj programa |
Sintija Tropper Trinajstić, prof. i Oliver Kvasina, prof. |
Način realizacije
|
- nakon dogovora na roditeljskom sastanku i satu razrednog odjela, razmatranje ponuda i komisijski odabir najpovoljnije ponude; |
Vremenik |
Prema hodogramu škole |
Troškovnik |
Prema destinaciji; troškove snose učenici |
Način vrednovanja i korištenja rezultata vrednovanja
|
- razgovori na satovima razrednog odjela, eseji, ocjene iz vladanja |
Naziv projekt |
Vodič opatijskim parkovima Park „Angiolina“ i Park Sv. Jakova |
Ciljevi |
- prikaz povijesti opatijskih parkova |
Namjena aktivnosti |
Dopunsko izdanje potrebno je zbog promjena u |
Nositelj programa |
Ravnateljica Ivanka Škarić, prof. Autorski tim: Kristina Staničić, prof., |
Način realizacije |
Koristiti će se sadržaji prethodnog izdanja. |
Vremenik |
Realizacija projekta tijekom dvije školske godine, |
Troškovnik |
23.660 kuna predviđeno za 2000 primjeraka samo na U realizaciju treba uključiti: Ministarstvo turizma RH, |
Način vrednovanja i korištenja rezultata vrednovanja |
Radovi nastavnika bit će osnova za njihovo napredovanje. |
U školskoj godini 2014./15. Škola je otvorena i spremna za suradnju sa slijedećim institucijama i organizacijama civilnog društva:
- akcija „Solidarnost na djelu“;
- tečaj pružanja prve pomoći unesrećenom;
- darivanje krvi (maturanti);
- predavanje „Suzbijanje trgovine ljudima“
Suradnik: Damir Kuvačić, prof.
- projekt „Mislim globalno, djelujem lokalno“ („Dan akcije“)
- Suradnica: Sara Meszaros, prof. Ivana Černeha, prof.
- Ljetna škola za darovite srednjoškolce
Suradnica: Sanja Bradić, dipl. psih., prof.
- Stipendije za učenike slabijeg imovinskog stanja
Suradnica: Sanja Bradić, dipl. psih., prof.
- uvod u volonterski program, seminar o volontiranju, predstave, zajedničke aktivnosti
Suradnica: Sanja Bradić, dipl. psih., prof.
- suradnja u realizaciji godišnjeg programa gradske knjižnice; suradnja u organizaciji pjesničkih večeri, literarnih susreta, Mjeseca knjige.
Suradnice: Kristina Staničić, prof. i Gordana Zurak, prof.
- popularizacija forum-kazališta; razvoj nenasilne komunikacije
Suradnica: Ivana Černeha, prof.
- međunarodna razmjena učenika i studenata, ljetni kampovi za učenike, volonterske akcije
Suradnica: Sanja Bradić, prof.
- partnerstvo u projektu „Održivi razvoj u praksi“
Suradnica: Irene Kuvačić, prof.
- suradnja na manifestaciji „Veliki i mali za Opatiju“
Suradnice: Marijana Trinajstić, prof. i Sandra Milotić Macan, prof.
- sudjelovanje učenika i nastavnika u manifestaciji „Da se ne zaboravi“ (posjet ličkom ratištu)
Suradnik: Nino Smolčić, prof., Ivana Černeha, prof. i drugi zainteresirani nastavnici
- prevencija seksualnog uznemiravanja
Suradnica: Sanja Bradić, dipl.psih.
- projekt „Moj zavičaj kroz vrijeme“
Suradnica: dr.sc. Sanja Simper
- projekt ˝Dani antifašizma u Opatiji˝, ˝Vlak sjećanja˝
Suradnik: Ivana Černeha, prof., vanjska suradnica: Tatijana Matetić, prof.