« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Budući da smo već podobro u korizmi odlučili smo darovati one koji imaju manje ili nemaju ono što nama ne treba, pa smo se odrekli nekih svojih dragih stvari i darovali ih drugome. Učenici su slikali taj svoj mali dar i napisali zašto su baš to izabrali i za koji ih događaj ta stvar veže ili jednostavno zašto im je bila važna i kako se osjećaju nakon darivanja.
http://gimnazija-metkovic.skole.hr/?news_hk=1&news_id=828&mshow=1331#mod_news
Projekt „Mogu, hoću, djelujem“ zamišljen je kao niz aktivnosti (projektno istraživanje,
kreativno-edukativne i jezično/literarne i likovne radionice/predavanja, izazovi, pokusi…) koje u
suradnji sa Udrugom prijatelj provode djelatnici i učenici Gimnazije Metković. Svrha projekta je
rad na izvaninstitucionalnom odgoju i obrazovanju. Područje provedbe projekta je Odgoj i
obrazovanje o zdravim načinima života, očuvanju prirode i održivom razvoju. Promatrajući
ponašanje ljudi u svakodnevnom životu uvidjeli smo da postoji nedostatak svijesti i znanja o
zaštiti okoliša i održivom razvoju, kao i nedostatak tradicije i kulture „zdravog i ekološkog
načina života“. Isto tako loše prehrambene navike česte su kod mnogih adolescenata i mogu biti
uzrok mnogim zdravstvenim problemima (prekomjerna tjelesna težina i debljina, kronične
nezarazne bolesti…). Ciljevi ovog projekta su potaknuti učenike/korisnike na razmišljanje o
važnosti očuvanja našeg planeta i odgovornog ponašanja prema zdravlju, ljudima, prirodi i
okolišu, potaknuti učenike da kreativnim izražavanjem prenesu svoje viđenje Globalnih ciljeva
održivog razvoja te doprinijeti stvaranju društva temeljenog na održivome razvoju. Upoznat
ćemo se sa svim UN ciljevima održivosti, a odabrat ćemo za detaljniju obradu 2 važne teme i to:
zdravlje i zdravi stil života te okoliš.
Upis perioda aktivnosti 1000
1.-2. mj. provedbe: radni sastanci, razrada plana, grupiranje, nabava materijala, promocija
2.-3. mj. provedbe: projektno istraživanje (sakupljanje i obrada informacija)
5.-9. mj. provedbe: obrada različitih tema kroz radionice/predavanja: edukativne, literarne,
jezične, likovne (video, fotografija, plakati, prezentacija), kreativne (izazovi, debate, igre)
10.mj. provedbe: evaluacija, pisanje financijskih/opisnih izvješća
Sve navedene aktivnosti imaju za cilj podizanje svijesti o važnosti Globalnih ciljeva održivog
razvoja i ulozi učenika u njihovom postizanju. Kroz različite radionice će se obrađivati teme:
održivi razvoj, očuvanje okoliša, pozitivni i negativni ljudski utjecaji na okoliš, obnovljivi i
neobnovljivi izvori energije, recikliranje i ponovna upotreba proizvoda, prehrambene navike
učenika, usvajanje zdravih prehrambenih navika i uzgoj zdravih namirnica, posljedice nezdrave
prehrane…
Opis problema i potreba
U sustavu školstva prisutan je problem nedostatka edukacije vezane uz pravilan način prehrane i
pravilno zbrinjavanje otpada. Iz navedenog možemo utvrditi da je uistinu nužno započeti s
kvalitetnijim edukacijom učenika prvo o zdravim načinima života što će zasigurno rezultirati
određenim pozitivnim promjenama, a potom o načinima očuvanja okoliša kroz održivi razvoj.
Cilj projekta nije dati popis rješenja, već potaknuti učenike da razmišljaju i diskutiraju o
problemu konzumiranja nezdrave i prekomjerne količine prehrane te stvaranja ogromnih količina
otpada čije nepravilno zbrinjavanje negativno utječe na okoliš. Implementiranjem lekcija učenici
će putem diskusija, radionica, igrica i eksperimenata češće razmišljati o svojim svakodnevnim
aktivnostima kojima mogu doprinijeti očuvanju okoliša. Jedan od načina smanjenja zagađenja
okoliša i njegovog očuvanja je i sam čin održivog načina življenja u našim domovima (pretjerano
puštanje vode u kući, stalno upaljeno svjetlo i uređaji, nerazvrstavanje otpada....). Od učenika se
očekuje da bude aktivan sudionik procesa učenja i poučavanja koji ima ideje, predlaže i smišlja
teme koje ga zanimaju, pronalazi i predlaže idejna rješenja s ciljem održivosti i opće dobrobiti.
Navedeno doprinosi razvoju kreativnosti i usvajanju dodatnih iskustava, znanja i vještina što
nadograđuje znanje redovnog odgojno-obrazovnog sustava.
Ciljevi projekta
Temeljni cilj projekta je povećati mogućnosti djeci i mladima da izvan redovitog odgojno-
obrazovnog sustava kroz organizirane edukativno-kreativne radionice steknu znanja,
kompetencije, vještine te poboljšaju kvalitetu života.
Posebni ciljevi projekta su:
razvijati stavove i kritički promišljati o temama očuvanja okoliša, održivog razvoja i
zdravih stilova života
osvijestiti mogućnost vlastitog doprinosa i razvijanje osobne odgovornosti prema
budućim generacijama
usvajanje, primjena i promocija zdravih stilova života i održivog razvoja u svakodnevnici
promicanje jednakopravnosti i socijalne uključenosti
promocija i razvijanje vrijednosti volonterskog rada u zajednici
aktivno djelovanje u školi i zajednici s ciljem prepoznavanja potreba, osmišljavanja
primjerenih i inovativnih rješenja i konkretnoga doprinosa zajednici (volonterske akcije)
Opis korisnika
Korisnici su sa šireg područja doline Neretve i obuhvaćaju gradove Metković, Opuzen i Ploče.
Podjednako su zastupljeni muški i ženski spol.
a) izravni korisnici - 60
10 mlađih osoba s invaliditetom s različitim tjelesnim i drugim teškoćama iz naše udruge
50 učenika Gimnazije među kojima su i učenici koji imaju poteškoće u razvoju i učenju
(disleksija, poremećaj komuniciranja, intelektualne teškoće…)
b) neizravni korisnici - 60
5 volontera (pomoći se u promociji projekta i organizaciji projektnih aktivnosti)
roditelji, stručnjaci, profesori, vršnjaci iz škole… koji će svojim sudjelovanjem u
aktivnostima dati podršku razvoju izvaninstitucionalnog odgoja i obrazovanja
lokalna zajednica i šira javnost
Očekivani rezultati
Rezultati se očituju kroz sljedeće stavke:
ukupno sudjelovalo 120 korisnika (60 izravnih i 60 neizravnih)
ukupno sudjelovalo 60 učenika među kojima je 5 s određenim poteškoćama
ukupno održano 20 različitih radionica (edukativnih, kreativnih, likovnih, literarnih,
jezičnih…) s temama zdravog načina života i očuvanje okoliša kroz održivi razvoj
održane debate/izazovi u kojima se traže rješenja za postojeću problematiku
ukupno obilježeno 5 važnih datuma vezanih za projektne aktivnosti (Dan planeta Zemlje,
Svjetski dan zaštite okoliša, Svjetski dan zdravlja…)
ukupno provedene 3 volonterske akcije (čišćenje okoliša, prikupljanje i recikliranje
proizvoda, skupljanje čepova za oboljele od leukemije i limfoma)