« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
MOGU, HOĆU, DJELUJEM
TJEDAN MOZGA 13. 3. – 19. 3. 2023.
KAKO SI ?
Kampanja poznata u svijetu BRAIN AWARENESS WEEK provodi se u Republici Hrvatskoj 22. godinu zaredom u mjesecu ožujku pod nazivom „Tjedan mozga“. Cilj je širu javnost upoznati s napretkom i koristima istraživanja mozga. Pod sloganom „ Nije sve tako crno“ započelo je obilježavanje 22. tjedna mozga. Neke od ovogodišnjih i prošlogodišnjih tema su:
Mentalno zdravlje mladih,
Interakcija probavnog i živčanog sustava,
Dječja igra, vrtnja(spin).
U Gimnaziji Metković već deset godina učenici obilježavaju tjedan mozga kroz edukacije, radionice, debate, prezentacije ... čime se aktivno pridružuju ovoj hvale vrijednoj aktivnosti.
Ove godine smo naše aktivnosti usmjerili na pitanje „Kako si ?“
Kada nam je netko zadnji put postavio ovo pitanje? Kako je pitanje bilo izrečeno? Kada smo zadnji put razgovarali o osjećajima?
Učenici su predstavili plakate i prezentacije, a tijekom sata biologije razgovarali smo o utjecaju društvenih mreža, medija, stigmatizaciji, stereotipovima i stvaranju lažne slike stvarnosti. Oživili smo prethodne dvije godine razgovarajući o životu u izolaciji za koji nismo bili spremni. Naša istraživanja pokazala su porast oboljelih od depresije, anksioznosti i probavnih smetnji, jer su crijeva naš drugi mozak.
Ljudi su prilagodljiva bića. U ovom užurbanom vremenu poručili smo svima: Naučite upravljati svojim vremenom i budite usmjereni prema vlasitim ciljevima.
Naučili smo postaviti pitanje „Kako si?“ i saslušati sugovornika.
http://gimnazija-metkovic.skole.hr/?news_hk=1&news_id=828&mshow=1331#mod_news
Projekt „Mogu, hoću, djelujem“ zamišljen je kao niz aktivnosti (projektno istraživanje,
kreativno-edukativne i jezično/literarne i likovne radionice/predavanja, izazovi, pokusi…) koje u
suradnji sa Udrugom prijatelj provode djelatnici i učenici Gimnazije Metković. Svrha projekta je
rad na izvaninstitucionalnom odgoju i obrazovanju. Područje provedbe projekta je Odgoj i
obrazovanje o zdravim načinima života, očuvanju prirode i održivom razvoju. Promatrajući
ponašanje ljudi u svakodnevnom životu uvidjeli smo da postoji nedostatak svijesti i znanja o
zaštiti okoliša i održivom razvoju, kao i nedostatak tradicije i kulture „zdravog i ekološkog
načina života“. Isto tako loše prehrambene navike česte su kod mnogih adolescenata i mogu biti
uzrok mnogim zdravstvenim problemima (prekomjerna tjelesna težina i debljina, kronične
nezarazne bolesti…). Ciljevi ovog projekta su potaknuti učenike/korisnike na razmišljanje o
važnosti očuvanja našeg planeta i odgovornog ponašanja prema zdravlju, ljudima, prirodi i
okolišu, potaknuti učenike da kreativnim izražavanjem prenesu svoje viđenje Globalnih ciljeva
održivog razvoja te doprinijeti stvaranju društva temeljenog na održivome razvoju. Upoznat
ćemo se sa svim UN ciljevima održivosti, a odabrat ćemo za detaljniju obradu 2 važne teme i to:
zdravlje i zdravi stil života te okoliš.
Upis perioda aktivnosti 1000
1.-2. mj. provedbe: radni sastanci, razrada plana, grupiranje, nabava materijala, promocija
2.-3. mj. provedbe: projektno istraživanje (sakupljanje i obrada informacija)
5.-9. mj. provedbe: obrada različitih tema kroz radionice/predavanja: edukativne, literarne,
jezične, likovne (video, fotografija, plakati, prezentacija), kreativne (izazovi, debate, igre)
10.mj. provedbe: evaluacija, pisanje financijskih/opisnih izvješća
Sve navedene aktivnosti imaju za cilj podizanje svijesti o važnosti Globalnih ciljeva održivog
razvoja i ulozi učenika u njihovom postizanju. Kroz različite radionice će se obrađivati teme:
održivi razvoj, očuvanje okoliša, pozitivni i negativni ljudski utjecaji na okoliš, obnovljivi i
neobnovljivi izvori energije, recikliranje i ponovna upotreba proizvoda, prehrambene navike
učenika, usvajanje zdravih prehrambenih navika i uzgoj zdravih namirnica, posljedice nezdrave
prehrane…
Opis problema i potreba
U sustavu školstva prisutan je problem nedostatka edukacije vezane uz pravilan način prehrane i
pravilno zbrinjavanje otpada. Iz navedenog možemo utvrditi da je uistinu nužno započeti s
kvalitetnijim edukacijom učenika prvo o zdravim načinima života što će zasigurno rezultirati
određenim pozitivnim promjenama, a potom o načinima očuvanja okoliša kroz održivi razvoj.
Cilj projekta nije dati popis rješenja, već potaknuti učenike da razmišljaju i diskutiraju o
problemu konzumiranja nezdrave i prekomjerne količine prehrane te stvaranja ogromnih količina
otpada čije nepravilno zbrinjavanje negativno utječe na okoliš. Implementiranjem lekcija učenici
će putem diskusija, radionica, igrica i eksperimenata češće razmišljati o svojim svakodnevnim
aktivnostima kojima mogu doprinijeti očuvanju okoliša. Jedan od načina smanjenja zagađenja
okoliša i njegovog očuvanja je i sam čin održivog načina življenja u našim domovima (pretjerano
puštanje vode u kući, stalno upaljeno svjetlo i uređaji, nerazvrstavanje otpada....). Od učenika se
očekuje da bude aktivan sudionik procesa učenja i poučavanja koji ima ideje, predlaže i smišlja
teme koje ga zanimaju, pronalazi i predlaže idejna rješenja s ciljem održivosti i opće dobrobiti.
Navedeno doprinosi razvoju kreativnosti i usvajanju dodatnih iskustava, znanja i vještina što
nadograđuje znanje redovnog odgojno-obrazovnog sustava.
Ciljevi projekta
Temeljni cilj projekta je povećati mogućnosti djeci i mladima da izvan redovitog odgojno-
obrazovnog sustava kroz organizirane edukativno-kreativne radionice steknu znanja,
kompetencije, vještine te poboljšaju kvalitetu života.
Posebni ciljevi projekta su:
razvijati stavove i kritički promišljati o temama očuvanja okoliša, održivog razvoja i
zdravih stilova života
osvijestiti mogućnost vlastitog doprinosa i razvijanje osobne odgovornosti prema
budućim generacijama
usvajanje, primjena i promocija zdravih stilova života i održivog razvoja u svakodnevnici
promicanje jednakopravnosti i socijalne uključenosti
promocija i razvijanje vrijednosti volonterskog rada u zajednici
aktivno djelovanje u školi i zajednici s ciljem prepoznavanja potreba, osmišljavanja
primjerenih i inovativnih rješenja i konkretnoga doprinosa zajednici (volonterske akcije)
Opis korisnika
Korisnici su sa šireg područja doline Neretve i obuhvaćaju gradove Metković, Opuzen i Ploče.
Podjednako su zastupljeni muški i ženski spol.
a) izravni korisnici - 60
10 mlađih osoba s invaliditetom s različitim tjelesnim i drugim teškoćama iz naše udruge
50 učenika Gimnazije među kojima su i učenici koji imaju poteškoće u razvoju i učenju
(disleksija, poremećaj komuniciranja, intelektualne teškoće…)
b) neizravni korisnici - 60
5 volontera (pomoći se u promociji projekta i organizaciji projektnih aktivnosti)
roditelji, stručnjaci, profesori, vršnjaci iz škole… koji će svojim sudjelovanjem u
aktivnostima dati podršku razvoju izvaninstitucionalnog odgoja i obrazovanja
lokalna zajednica i šira javnost
Očekivani rezultati
Rezultati se očituju kroz sljedeće stavke:
ukupno sudjelovalo 120 korisnika (60 izravnih i 60 neizravnih)
ukupno sudjelovalo 60 učenika među kojima je 5 s određenim poteškoćama
ukupno održano 20 različitih radionica (edukativnih, kreativnih, likovnih, literarnih,
jezičnih…) s temama zdravog načina života i očuvanje okoliša kroz održivi razvoj
održane debate/izazovi u kojima se traže rješenja za postojeću problematiku
ukupno obilježeno 5 važnih datuma vezanih za projektne aktivnosti (Dan planeta Zemlje,
Svjetski dan zaštite okoliša, Svjetski dan zdravlja…)
ukupno provedene 3 volonterske akcije (čišćenje okoliša, prikupljanje i recikliranje
proizvoda, skupljanje čepova za oboljele od leukemije i limfoma)