DON 2010./2011.
''OSJETILA''
Ciljevi:
- Razviti osjećaj za timski rad (prepoznavanje vlastite uloge u timu, suradnja, pronalaženje i ostvarivanje zajedničkog cilja).
- Iskustveno učiti.
- Naučiti nova znanja i vještine koje nisu dio redovnog školskog programa.
- Iskazati sposobnosti koje se ne traže i ne prepoznaju u redovnoj nastavi.
- Razviti samostalnost u radu i samosvijest o vlastitim sposobnostima.
- Razviti partnerski odnos i ravnopravnu komunikaciju između profesora i učenika.
- Obraditi životne teme.
Vrijeme provedbe:
I. FAZA: PROJEKTI
18. 10. 2010. – 31.03. 2010.
Priprema i provedba projekata kroz 2 do 5 radnih dana tijekom školske godine (ovisno o zahtjevima pojedinog projekta). Učenici s mentorima provode projekt kroz zadatke, posjete raznim institucijama, predavanja s vanjskim suradnicima, putovanja i slično. Tijekom rada na projektu učenici i nastavnici-mentori su eventualno oslobođeni nastave. Termini njihovih izostanaka s nastave znat će se unaprijed.
U sklopu svakog projekta osmislit će se jedna ili više radionica u dogovoru s Organizacijskim odborom.
II. FAZA: RADIONICE
18. 4. 2011. – 20. 4. 2011.
Učenici koji su sudjelovali na projektima vode radionice na istu temu. Svaki projekt može provoditi paralelno nekoliko istih radionica s različitim voditeljima. Voditelji radionica su isključivo učenici.
Ostali učenici, u unaprijed određenim grupama od po 10 – 12 učenika, posjećuju radionice prema interesu. Svaki dan sudjeluju u dvije radionice (ukupno 4).
Prva dva dana se održavaju radionice, dok je treći dan priprema prezentacije i prezentacija (eventualno dio dana radionice).
ŠTO? |
KADA? |
GDJE? |
TKO? |
PROJEKTI |
18. 10. 2010. – 31.3. 2011. |
Posvuda |
Učenici: voditelji i sudionici projekta Profesori: mentori ili voditelji projekta |
RADIONICE |
18.4.– 20.4.2011. |
U školi |
Učenici: sudionici radionica Profesori: sudionici radionica |
Kroz projekt učenici razvijaju vještine i stječu znanja o pojedinoj temi kako bi se osposobili voditi radionicu na istu temu.
PROJEKTI
Naziv projekta: “Mirisi u svakodnevnom životu“ :D
Voditelji projekta: Ana Uglješa, Tamara-Anna Horvat (4a)
Ciljevi projekta: Izoštriti osjet njuha, uvidjeti važnost mirisa u svakodnevnom životu, upoznati se s procesom izrade krema i parfema te osmisliti ime za parfem i kremu!
Zadaci: Prepoznati mirise i pravilno ih uskladiti, te stvoriti parfem i kremu za ruke radnog naziva „18. gimnazija“.
Naziv projekta: Alkoholizam
Voditelji projekta: Krešo Ćosić, Marko Klarić (4a)
Ciljevi projekta: Osvijestiti učenike o štetnosti alkohola i njegovom utjecaju na ljudsko tijelo i osjetila. Informiranje o zakonima vezanim uz alkohol. Projekt ne služi samo kako bi se informirali o štetnosti alkohola, već da se kroz temu koja je svima bliska, probudi školski duh i poboljšaju međugeneracijski odnosi. Učenici će biti učitelji jedni drugima.
Zadaci: Organiziranje posjeta sastanku anonimnih alkoholičara. Educiranje o posljedicama alkoholizma kroz projekcije filmova. Prikupljanje statističkih podataka vezanih uz alkohol (nesreće prouzrokovane vožnjom u alkoholiziranom stanju) – posjeta Zavodu za statistiku, MUP-u. Simulacije pijanog stanja zamućenim naočalama, rekonstrukcija sastanka anonimnih alkoholičara.
Naziv projekta: Školski film
Voditelji projekta: Luka Čepin (4b), Fran Špigel (3b), Ivan Belančić (3d)
Ciljevi projekta: Steći i usvojiti znanja vezana uz izradu filma, uz pomoć ljudi koji su upućeni u taj posao, samostalno stvoriti školski film.
Zadaci: Postavljanje filma uz tehničare i glumce.
Naziv projekta: Fotogrupa
Voditelji projekta: Ana Perić, Karla Landripet (4b)
Ciljevi projekta: Upoznavanje sudionika s fotografijom, poticanje kreativnosti, umjetničko izražavanje.
Zadaci: Izrada camera obscure, rad s camera obscurom, izrada velikog kemograma, pokazni radovi – fotogrami, kemogrami, upoznavanje s fototehnikama. Vježbe – fotografiranje istog objekta, fotografiranje na terenu na temu osjetila.
Naziv projekta: Školski bend
Voditelji projekta: Kristina Omazić (4b)
Ciljevi projekta: Proučiti sviranje u bendu, međusobnu koordiniranost i spremnost za suradnjom, te uspješno osmisliti školsku himnu 18-te gimnazije. Steći znanja o modernoj rock glazbi i utjecaju koju ima na današnju civilizaciju, ali i o himni kao književnoj vrsti.
Zadaci: Sviranje u bendu (mjesta zauzeta). Izučavanje rocka i prezentacija. Izučavanje himne i prezentacija. Stvaranje himne.
Naziv projekta: Plesna grupa Stele Pernarić
Voditelji projekta: Stela Pernarić (3c)
Ciljevi projekta: Naučiti osnove hip hopa i dancehalla. Istražiti razvoj i povijest plesa. Prepoznati i razviti osjete koje koristimo plešući.
Zadaci: Naučiti plesne pokrete. Pogledati plesne predstave.
Naziv projekta: Kontakt sportovi
Voditelji projekta: Ivan Ribić, Martina Popović, Roni Kranjec (3d)
Ciljevi projekta: ovladati osnovama američkog nogometa, rugbya, taekwondoa i juda. Samostalno istraživati pravila američkog nogometa i rugbya. Upoznati osnove samoobrane. Prepoznati i razviti osjet gibanja kroz kontaktne sportove.
Zadaci: Taekwondo – trening i turniri. Američki nogomet – trening i utakmica. Rugby – trening i utakmica.
Naziv projekta: Seksualna edukacija
Voditelji projekta: Manca Slana(4b), Mladen Ferk(4c), Lucia Slavica (4d)
Ciljevi projekta: Edukacija i prezentacija učenicima nove inovativne seksualne edukacije.
Zadaci: Istraživanja vezana uz seksualnu edukaciju (tinejđerska trudnoća, tabui, zaštita, spolne bolesti, Kama Sutra, tantra), izložbe, izrada statističkih podataka (abortusi, maloljetne trudnoće i sl.), provođenje anketa, predavanja i posjete udrugama.
Naziv projekta: Logo i zastava
Voditelji projekta: Eva Bačić, Petra Vuksan (4b)
Ciljevi projekta: Osvijestiti kreativnost i ovladati znanjem izrade loga i zastave, te zakonima o zaštiti autorskih prava. Stvoriti novi identitet škole za predstavljanje budućim naraštajima.
Zadaci: Osmisliti i izraditi novi logo i zastavu i autorizirati ih, te posjetiti grafički studio i Muzej grada Zagreba.
Naziv projekta: Novinarska grupa
Voditelji projekta: Dora Grundler (4a), Ivan Lepej (2d)
Ciljevi projekta: Upoznati polaznike s osnovama novinarske vještine, upoznati ih s formom TV priloga te snimati i montirati emisiju o DON-u 2010./2011.
Zadaci: Posjet TV postaji, rad u parovima (snimatelj i voditelj), učenje osnova montaže, posjeti ostalim projektima.
Naziv projekta: Sinnvoll Bayern erleben
Voditelji projekta: Nada Bratanić, prof., Reana Nevečerel, prof.
Ciljevi projekta: Percipirati svim osjetilima različite podražaje bavarskog miljea u svakodnevici, kao i u poticajnim situacijama za izražene kinestetičke reakcije. Primijeniti stečena znanja u autohtonim komunikacijskim situacijama. Uočiti kulturološke sličnosti i razlike Bavarske i grada Zagreba. Osvijestiti važnost osjetila i njihovu ulogu.
Zadaci: Samostalno i u timu istražiti novu sredinu otvaranjem svih osjetila, uzimajući u obzir kulturološke, povijesne i druge čimbenike. Dokumentiranje opažanja sudionika. Rad na terenu u autohtonim situacijama primjenom različitih istraživačkih metoda (intervju, izrada statistike, dokumentacija, evidentiranje i sl.).
Naziv projekta: Italija
Voditelji projekta: Ana Dorešić, prof., Ivona Pavičić, prof.
Ciljevi projekta: osvjestiti i usporediti kulturološke razlike i sličnosti između Italije i Hrvatske s naglaskom na vizualni identitet.
Zadaci: Samostalno istraživanje, rad na terenu, osmišljavanje radionica.
Naziv projekta: Bijeli klaun
Voditelji projekta: Zoran Ferić, prof.
Ciljevi projekta: Suočiti sudionike s teškim zadatkom postavljenim u dječjoj knjizi Damira Miloša: Bijeli klaun: kako slijepcu objasniti boje? To će pitanje, nakon čitanja knjige, biti temelj samostalnog istraživanja.
Zadaci: Učenici će prvo izmisliti prijatelja slijepca, s vlastitom biografijom, imenom i prezimenom, zaposlenjem, ljubavnim statusom, hobijima, horoskopskim znakom. Sprijateljit će se s tim likom i onda primijeniti sve njima poznate jezične strategije kako bi tom slijepcu objasnili što su to boje. A zatim, da bi mu objasnili i kako boje djeluju na čovjeka temeljeći to na vlastitom iskustvu. Oslonit ćemo se na knjige: Damir Miloš: Bijeli klaun, Max Frisch: Recimo da mi je ime Gantenbein
_____________________________________________________________________
Prezentacija
Prezentacija se izvodi tako da svaka radionica ispuni dio platna nečime što predstavlja sadržaj kojim su se bavili. Na kraju dana gledamo projekciju/predstavljanje svih projekata i radionica te igrani film snimljen tijekom DON-a. Moguće održavanje koncerta.
Tema:
Osjetila – podijeljena na 5 (6) područja: vid, sluh, njuh, okus, opip, šesto čulo, (kinestezija)
Unutar jednog područja moguće je ostvariti više projekata.
Nositelji projekta:
Učenici koji pripremaju projekt.
Profesori mentori.
Sudionici projekta:
Ostali učenici (sudionici radionica)
Ostali profesori ( također sudjeluju u radu radionica)
Idejno rješenje:
Ana Boban-Lipić, Sunčana Kapov, Ira Mardešić, Ida Dvoršćak, Iva Medvešek, Zoran Ferić, Tamara Rabuzin i Goran Duić
Organizacijski odbor:
Sunčana Kapov, Ira Mardešić, Iva Medvešek, Ida Dvoršćak, Goran Duić.
Po jedan učenik – predstavnik svakog projekta.
« Veljača 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |