preskoči na sadržaj

XVIII. gimnazija Zagreb

 > Projekti  > DON  > DON 2011  > Opis projekta
 

DON 2010./2011.

''OSJETILA''

Ciljevi:

  • Razviti osjećaj za timski rad (prepoznavanje vlastite uloge u timu, suradnja, pronalaženje i ostvarivanje zajedničkog cilja).
  • Iskustveno učiti.
  • Naučiti nova znanja i vještine koje nisu dio redovnog školskog programa.
  • Iskazati sposobnosti koje se ne traže i ne prepoznaju u redovnoj nastavi.
  • Razviti samostalnost u radu i samosvijest o vlastitim sposobnostima.
  • Razviti partnerski odnos i ravnopravnu komunikaciju između profesora i učenika.
  • Obraditi životne teme.

 

Vrijeme provedbe:

I.          FAZA: PROJEKTI

18. 10. 2010. – 31.03. 2010.

Priprema i provedba projekata kroz 2 do 5 radnih dana tijekom školske godine (ovisno o zahtjevima pojedinog projekta). Učenici s mentorima provode projekt kroz zadatke, posjete raznim institucijama, predavanja s vanjskim suradnicima, putovanja i slično. Tijekom rada na projektu učenici i nastavnici-mentori su eventualno oslobođeni nastave. Termini njihovih izostanaka s nastave znat će se unaprijed.

U sklopu svakog projekta osmislit će se jedna ili više radionica u dogovoru s Organizacijskim odborom.

 

II.        FAZA: RADIONICE

18. 4. 2011. – 20. 4. 2011.

Učenici koji su sudjelovali na projektima vode radionice na istu temu. Svaki projekt može provoditi paralelno nekoliko istih radionica s različitim voditeljima. Voditelji radionica su isključivo učenici.

Ostali učenici, u unaprijed određenim grupama od po 10 – 12 učenika, posjećuju radionice prema interesu. Svaki dan sudjeluju u dvije radionice (ukupno 4).

Prva dva dana se održavaju radionice, dok je treći dan priprema prezentacije i prezentacija (eventualno dio dana radionice).

 

ŠTO?

KADA?

GDJE?

TKO?

PROJEKTI

18. 10. 2010. –  31.3. 2011.

Posvuda

Učenici: voditelji i sudionici projekta

Profesori: mentori ili voditelji projekta

RADIONICE

18.4.– 20.4.2011.

U školi

Učenici: sudionici radionica

Profesori: sudionici radionica

Kroz projekt učenici razvijaju vještine i stječu znanja o pojedinoj temi kako bi se osposobili voditi radionicu na istu temu.

 

PROJEKTI

Naziv projekta: “Mirisi u svakodnevnom životu“ :D

Voditelji projekta: Ana Uglješa, Tamara-Anna Horvat (4a)

Ciljevi projekta: Izoštriti osjet njuha, uvidjeti važnost mirisa u svakodnevnom životu, upoznati se s procesom izrade krema i parfema te osmisliti ime za parfem i kremu!

Zadaci: Prepoznati mirise i pravilno ih uskladiti, te stvoriti parfem i kremu za ruke radnog naziva „18. gimnazija“.

   Naziv projekta: Alkoholizam

Voditelji projekta: Krešo Ćosić, Marko Klarić (4a)

Ciljevi projekta: Osvijestiti učenike o štetnosti alkohola i njegovom utjecaju na ljudsko tijelo i osjetila. Informiranje o zakonima vezanim uz alkohol. Projekt ne služi samo kako bi se informirali o štetnosti alkohola, već da se kroz temu koja je svima bliska, probudi školski duh i poboljšaju međugeneracijski odnosi. Učenici će biti učitelji jedni drugima.

Zadaci: Organiziranje posjeta sastanku anonimnih alkoholičara. Educiranje o posljedicama alkoholizma kroz projekcije filmova. Prikupljanje statističkih podataka vezanih uz alkohol (nesreće prouzrokovane vožnjom u alkoholiziranom stanju) – posjeta Zavodu za statistiku, MUP-u. Simulacije pijanog stanja zamućenim naočalama, rekonstrukcija sastanka anonimnih alkoholičara.

Naziv projekta: Školski film

Voditelji projekta: Luka Čepin (4b), Fran Špigel (3b), Ivan Belančić (3d)

Ciljevi projekta: Steći i usvojiti znanja vezana uz izradu filma, uz pomoć ljudi koji su upućeni u taj posao, samostalno stvoriti školski film.

Zadaci: Postavljanje filma uz tehničare i glumce.

 Naziv projekta: Fotogrupa

Voditelji projekta: Ana Perić, Karla Landripet (4b)

Ciljevi projekta: Upoznavanje sudionika s fotografijom, poticanje kreativnosti, umjetničko izražavanje.

Zadaci: Izrada camera obscure, rad s camera obscurom, izrada velikog kemograma, pokazni radovi – fotogrami, kemogrami, upoznavanje s fototehnikama. Vježbe – fotografiranje istog objekta, fotografiranje na terenu na temu osjetila.

 

 Naziv projekta: Školski bend

Voditelji projekta: Kristina Omazić (4b)

Ciljevi projekta: Proučiti sviranje u bendu, međusobnu koordiniranost i spremnost za suradnjom, te uspješno osmisliti školsku himnu 18-te gimnazije. Steći znanja o modernoj rock glazbi i utjecaju koju ima na današnju civilizaciju, ali i o himni kao književnoj vrsti.

Zadaci: Sviranje u bendu (mjesta zauzeta). Izučavanje rocka i prezentacija. Izučavanje himne i prezentacija. Stvaranje himne.

 Naziv projekta: Plesna grupa Stele Pernarić

Voditelji projekta: Stela Pernarić (3c)

Ciljevi projekta: Naučiti osnove hip hopa i dancehalla. Istražiti razvoj i povijest plesa. Prepoznati i razviti osjete koje koristimo plešući.

Zadaci: Naučiti plesne pokrete. Pogledati plesne predstave.

 

 Naziv projekta: Kontakt sportovi

Voditelji projekta: Ivan Ribić, Martina Popović, Roni Kranjec (3d)

Ciljevi projekta: ovladati osnovama američkog nogometa, rugbya, taekwondoa i juda. Samostalno istraživati pravila američkog nogometa i rugbya. Upoznati osnove samoobrane. Prepoznati i razviti osjet gibanja kroz kontaktne sportove.

Zadaci: Taekwondo – trening i turniri. Američki nogomet – trening i utakmica. Rugby – trening i utakmica.

 Naziv projekta: Seksualna edukacija

Voditelji projekta: Manca Slana(4b), Mladen Ferk(4c), Lucia Slavica (4d)

Ciljevi projekta: Edukacija i prezentacija učenicima nove inovativne seksualne edukacije.

Zadaci: Istraživanja vezana uz seksualnu edukaciju (tinejđerska trudnoća, tabui, zaštita, spolne bolesti, Kama Sutra, tantra), izložbe, izrada statističkih podataka (abortusi, maloljetne trudnoće i sl.), provođenje anketa, predavanja i posjete udrugama.

Naziv projekta: Logo i zastava

Voditelji projekta: Eva Bačić, Petra Vuksan (4b)

Ciljevi projekta: Osvijestiti kreativnost i ovladati znanjem izrade loga i zastave, te zakonima o zaštiti autorskih prava. Stvoriti novi identitet škole za predstavljanje budućim naraštajima.

Zadaci: Osmisliti i izraditi novi logo i zastavu i autorizirati ih, te posjetiti grafički studio i Muzej grada Zagreba.

Naziv projekta: Novinarska grupa

Voditelji projekta: Dora Grundler (4a), Ivan Lepej (2d)

Ciljevi projekta: Upoznati polaznike s osnovama novinarske vještine, upoznati ih s formom TV priloga te snimati i montirati emisiju o DON-u 2010./2011.

Zadaci: Posjet TV postaji, rad u parovima (snimatelj i voditelj), učenje osnova montaže, posjeti ostalim projektima.

Naziv projekta: Sinnvoll Bayern erleben

Voditelji projekta: Nada Bratanić, prof., Reana Nevečerel, prof.        

Ciljevi projekta: Percipirati svim osjetilima različite podražaje bavarskog miljea u svakodnevici, kao i u poticajnim situacijama za izražene kinestetičke reakcije. Primijeniti stečena znanja u autohtonim komunikacijskim situacijama. Uočiti kulturološke sličnosti i razlike Bavarske i grada Zagreba. Osvijestiti važnost osjetila i njihovu ulogu.

Zadaci: Samostalno i u timu istražiti novu sredinu otvaranjem svih osjetila, uzimajući u obzir kulturološke, povijesne i druge čimbenike. Dokumentiranje opažanja sudionika. Rad na terenu u autohtonim situacijama primjenom različitih istraživačkih metoda (intervju, izrada statistike, dokumentacija, evidentiranje i sl.).

 

Naziv projekta: Italija

Voditelji projekta: Ana Dorešić, prof., Ivona Pavičić, prof.     

Ciljevi projekta: osvjestiti i usporediti kulturološke razlike i sličnosti između Italije i Hrvatske s naglaskom na vizualni identitet.

Zadaci: Samostalno istraživanje, rad na terenu, osmišljavanje radionica.

 

Naziv projekta: Bijeli klaun

Voditelji projekta: Zoran Ferić, prof.

Ciljevi projekta: Suočiti sudionike s teškim zadatkom postavljenim u dječjoj knjizi Damira Miloša: Bijeli klaun: kako slijepcu objasniti boje? To će pitanje, nakon čitanja knjige, biti temelj samostalnog istraživanja.

Zadaci: Učenici će prvo izmisliti prijatelja slijepca, s vlastitom biografijom, imenom i prezimenom, zaposlenjem, ljubavnim statusom, hobijima, horoskopskim znakom. Sprijateljit će se s tim likom i onda primijeniti sve njima poznate jezične strategije kako bi tom slijepcu objasnili što su to boje. A zatim, da bi mu objasnili i kako boje djeluju na čovjeka temeljeći to na vlastitom iskustvu. Oslonit ćemo se na knjige: Damir Miloš: Bijeli klaun, Max Frisch: Recimo da mi je ime Gantenbein

_____________________________________________________________________

 

Prezentacija

Prezentacija se izvodi tako da svaka radionica ispuni dio platna nečime što predstavlja sadržaj kojim su se bavili. Na kraju dana gledamo projekciju/predstavljanje svih projekata i radionica te igrani film snimljen tijekom DON-a. Moguće održavanje koncerta.

 

Tema:

Osjetila – podijeljena na 5 (6) područja: vid, sluh, njuh, okus, opip, šesto čulo, (kinestezija)

Unutar jednog područja moguće je ostvariti više projekata.

 

Nositelji projekta:

Učenici koji pripremaju projekt.

Profesori mentori.

 

Sudionici projekta:

Ostali učenici (sudionici radionica)

Ostali profesori ( također sudjeluju u radu radionica)

 

Idejno rješenje:

Ana Boban-Lipić, Sunčana Kapov, Ira Mardešić, Ida Dvoršćak, Iva Medvešek, Zoran Ferić, Tamara Rabuzin i Goran Duić

 

Organizacijski odbor:

Sunčana Kapov, Ira Mardešić, Iva Medvešek, Ida Dvoršćak, Goran Duić.

Po jedan učenik – predstavnik svakog projekta.


 

XVIII. GIMNAZIJA NA DRUŠTVENIM MREŽAMA

  

 

Novinarski portal škole

Kalendar
« Travanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
Prikazani događaji

Tražilica


Napredno pretraživanje
Traži
CMS za škole logo
XVIII. gimnazija Zagreb / Mesićeva 35, HR-10000 Zagreb / gimnazija-osamnaesta-zg.skole.hr / ured@gimnazija-osamnaesta-zg.skole.hr
preskoči na navigaciju