TERENSKA NASTAVA IZ TZK
Autor: Tamara Rabuzin, 8. 12. 2009.
TERENSKA NASTAVA IZ TZK pod nazivom "Preživljavanje i boravak u divljini", održala se i ove godine na području grada Ogulina i planinarskom domu na Kleku (28.11. - 29.11.2009.).
Fotografije možete pogledati ovdje.
Sve smo svjesniji da je život danas sve ubrzaniji i stresniji. Činjenica jest da on sa sobom nosi i sve pasivniji stav mladih ljudi prema rekreaciji i sustavnom tjelesnom vježbanju koje je neophodno za zdrav i kvalitetan razvoj. Kako bi to posvjestili i učenicima kod kojih je to zapravo najizraženije, valja im ponuditi što zanimljivije sadržaje.
U tom smislu započeli smo na XVIII.gimnaziji provoditi ideju terenske nastave iz tjelesne i zdravstvene kulture koju smatramo vrijednom iz više razloga. Ponajprije, ona ne potiče samo svijest mladih ljudi o važnosti rekreacije za svakodnevni život (planinarenje, biciklizam), već kroz pripremljene radionice za cilj ima i upoznavanje učenika – sudionika sa nesvakidašnjim životnim uvjetima i snalaženje u ekstremnim životnim situacijama (prva pomoć, čvorologija, preživljavanje i boravak u divljini), kao i poboljšanje njihove međusobne komunikacije.
Učenici prvih razreda naše škole imaju priliku kroz dva dana na vlastitom iskustvu učiti kako boraviti i preživjeti u izvanrednim situacijama, koristeći znanja iz prve pomoći, čvorologije, orijentacije. Uz teorijski dio vezan uz edukaciju, kroz igru se uspostavljala i dobra komunikacija među učenicima.
Svi učenici bili su prema vlastitom interesu raspoređeni u jednu od grupa: pristup unesrećenom, ozljede, zavoji i imobilizacije (predavanja); te grupe za snimanje, grijanje, tjelovježbu, urednost prostorija, pripremu jela, pranje suđa itd.. (praktični dio).
Ciljevi programa:
1. Unapređenje zdravlja
2. Teorijska i motorička znanja za bolje snalaženje u svakodnevnim i nepredvidivim situacijama (prva pomoć, čvorologija, orijentacija..)
3. Razvoj odgojnih učinaka i međusobne komunikacije
Na temelju svega navedenog može se zaključiti kako je terenska nastava jedan potencijalni oblik educiranja učenika koji će njima biti zanimljiv ne samo u zdravstvenom, već i u kulturno – društvenom aspektu te koji kroz komunikaciju, druženje i ugodnu atmosferu svakako pruža važan iskorak u njihovu zdraviju i kvalitetniju budućnost.
Nadamo se da smo uspjeli u namjeri da našim učenicima darujemo znanja koja će im možda zatrebati jednom u životu. Svim učenicima i profesorima zahvaljujem se na suradnji.
Vučić Damir, prof.
« Ožujak 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |