« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
PRAVILNIK O NAČINU I POSTUPKU ZAPOŠLJAVANJA
PLAN ZAPOŠLJAVANJA
BEZ ZASNIVANJA
RADNOG ODNOSA
OBRAZAC ZA ISHOĐENJE
DUPLIKATA SVJEDODŽBI
(donijeti ispunjen u tajništvo škole)
ODLUKA O IZMJENI VRIJEDNOSTI I VALUTE PLAĆANJA IZRADE DUPLIKATA SVJEDODŽBI I POTVRDA O ŠKOLOVANJU
Plan klasifikacijskih oznaka za 2024. godinu.
Projektna izvanučionička nastava "Ad Limina Cibalae"
U sklopu projekta „Ad limina – Cibalae“, a u suradnji s Gradskim muzejom Vinkovci, učenici 1. a, b i c razreda i kulturnopovijesne skupine Gimnazije Županja dana 24. svibnja 2022. godine proveli su izvanučioničnu nastavu na lokaciji arheološkog nalazišta i u prostorijama Gradskog muzeja Vinkovci.
Ciljevi projektne nastave bili su korelacija nastavnih predmeta latinskog jezika, povijesti i kemije i upoznavanje kulturno-povijesne baštine Vinkovaca.
Voditelji projekta bili su predmetni nastavnici: profesor latinskog jezika Marko Markoljević, kao glavni organizator provedbe projekta i voditelj radionice latinskog jezika, profesori Filip Jurić i Danijela Kegalj, koji su bili zaduženi za upoznavanje učenika s kulturno-povijesnom baštinom Vinkovaca te profesori kemije Mirjana Lermajer i Marinko Tomić, koji su koordinirali dio projekta vezan uz arheološko nalazište i iskapanje.
U prvom dijelu, koji je bio vezan uz ishode nastave kemije i povijesti, učenici su se na lokaciji arheološkog nalazišta u Vinkovcima na adresi Gundulićeva 29 upoznali s metodama rada suvremene arheologije i time obogatili znanje koje su o tome stekli u redovnoj nastavi povijesti. Nakon što su im arheologinje opisale nalaze i demonstrirale rad na nalazištu, učenici Irena Lalić i Dorijan Petričević demonstrirali su uz pomoć plakata metodu utvrđivanja starosti nalaza uz pomoć radioaktivnog ugljika C-14. U raspravi koja se potom razvila, učenici su od arheologinja doznali o drugim načinima datiranja nalaza i time ostvarili ishode nastave kemije.
U drugom dijelu, koji je bio vezan uz ishode nastave povijesti i kulturno-povijesne skupine škole, učenici su uz pomoć muzejskih pedagoga i vodiča upoznali arheološku, povijesnu i etnološku zbirku vinkovačkog muzeja.
Pri razgledu etnografske zbirke učenici su se podrobno upoznali sa šokačkom tradicijom i baštinom, čija su obilježja vrlo aktivno u muzeju usporedili s onima iz županjske Posavine.
Pri razgledu arheološke i povijesne građe muzeja učenici su bili posebice impresionirani originalnom posudom vučedolskog Oriona, a zbog njezine iznimne važnosti kao najstarijeg europskog kalendara. Budući da su o ovom nalazu već imali šire znanje iz redovne nastave povijesti, učenici su iznimno dobro interpretirali znakovlje i značenje posude i razvili raspravu o nalazu.
U radnom dijelu učenici su ispunjavali radni listić o antičkoj baštini Vinkovaca, s naglaskom na kontinuitete i promjene u svakodnevici Cibala u odnosu na današnje vrijeme. Dio izvrsno ispunjenog radnog listića Erin Milaković, učenice 1. a, može se pogledati u galeriji.
U trećem dijelu izvanučioničke nastave vezanim uz latinski jezik, učenici su sudjelovali u radionici s elementima art terapije. Njihov je zadatak bio likovnim tehnikama izraziti svoje emocije koje su doživjeli u susretu s muzejom kao mjestom prošlosti, ali ujedno i mjestom koje nas poziva da kvalitetnije živimo svoju sadašnjost i promišljamo o svojoj budućnosti.
Radionicu je vodila muzejska pedagoginja Iva Krolo u suradnji s terapijskim psom Bellom. Tako su se na povijesnoj traci našli podvojene ličnosti drevnih Cibala, pivo cara Valensa, motivi iz etnografske zbirke i niz drugih elemenata, kojima su učenici aktualizirali prošlost, prepoznavajući njezin utjecaj u današnjem svakodnevnom životu. Nekoliko je učenica bilo zadivljeno etnografskom zbirkom pa su za vrijeme radionice ostale na produženom stručnom vodstvu.
Učenici i njihovi voditelji iznimno su zadovoljni ovakvom vrstom nastave i projekta u kojima su sudjelovali, a kao posebnu vrijednost ističu iznimnu srdačnost djelatnika Gradskog muzeja Vinkovci, koji su im pomogli približiti baštinu ovoga grada, koji s ponosom ističe svoj kontinuitet naseljenosti više od 7000 godina.
Uz to, projekt je pokazao da se između STEM, jezičnih i društveno-humanističkih nastavnih predmeta mogu ostvariti izvrsne i iznimno zanimljive korelacije, koje pokazuju svestranost učenika i djelatnika naše škole i obogaćuju školski kurikulum, a učenici stječu nove vještine, iskustva i trajno znanje.