preskoči na sadržaj

 

                    


POLAZAK DJETETA U PRVI RAZRED

 
Polazak djeteta u školu jedan je od najvažnijih trenutaka u životu svakog djeteta. O nama odraslima ovisi hoće li taj trenutak biti ugodan ili neugodan.
 
Upisom u prvi razred, razvoj, odgoj i obrazovanje djeteta postaju zajednička briga škole i roditeljskog doma u ostvarenju zajedničkog cilja, a to je sretno i obrazovano dijete.
Dijete u školi dobiva prve velike životne obveze, upoznaje nove ljude: svoje vršnjake i učitelje, stječe nove spoznaje o svijetu koji ga okružuje kao i o sebi samome.
 
Stoga, koliko je dijete pripremljeno za polazak u prvi razred, u tolikoj će mjeri moći prihvatiti obveze koje donosi škola. Ali nije dovoljno da je spremno samo dijete; potrebna je i spremnost roditelja da mu pomogne na pravi način i osigura uvjete za uspješan rad.
 
Kako bi polazak u školu bio što opušteniji i sretniji, treba razgovarati s djetetom o tome, čuti njegova razmišljanja, osjećaje, dati mu priliku da priča s kim se druži, da nam priča o svojim knjigama, zadaći, nastavi, prijateljima, učiteljici, školi. Treba da znamo s kim se naše dijete druži, s kime sjedi, na kojem satu mu je najzanimljivije. Sve što se djetetu događa u školi, a može biti radosno ili tužno, lijepo ili ružno, veoma je važno za dijete, ali i za roditelja.
Na taj način roditelj u svog djeteta stvara naviku dijeljenja iskustva, što je bitno za dijete, ali i za odnos roditelj – dijete.
 
Djetetu često nije lako prilagoditi se novoj sredini i za mnoge to traje tjednima, jer djeca su različita. Ako prilagodba ide teže, to se pokazuje u promjeni ponašanja ili su takva djeca upadljivo nemirna ili se pretjerano povlače, a moguće su i druge reakcije: zaboravnost, plakanje, strahovi, poremećaj apetita, sna, izbjegavanje škole. Često uzrok takva ponašanja može biti nemogućnost uspostavljanja kontakta s učiteljicom ili prijateljima u razredu, te neprihvaćanje školskih obveza. Sve ove teškoće u prvim tjednima su normalne, ali je bitna reakcija nas odraslih na to. Naša reakcija treba ići u pravcu razumijevanja i strpljenja, a ne kritike ili čuđenja. Djetetu u toj prilagodbi može pomoći i priča roditelja o školi, npr. da će ono u školi naučiti puno lijepih i novih stvari, da će učiteljica brinuti o njemu, da će upoznati mnoge prijatelje u školi, da će ići na izlete.
Roditelj treba djetetu poslati jasnu poruku da je siguran da će se ono snaći u školi, da vjeruje u njega, da će mu pomoći ako zatreba i da je spreman pomoći u rješavanju eventualnih poteškoća.
 
Evo nekih pokazatelja koji govore je li dijete prihvatilo školu:
 
  • Raduje se odlasku u školu.
  • Rado priča o svemu što se u školi događa.
  • Samostalno izvršava svoje obveze vezane za školu.
  • Ima dobar apetit i san.
  • Brine o svom radnom mjestu i školskom priboru.
  • Voli se igrati s djecom iz razreda.
  • Voli svoju učiteljicu.
 
Razvijanje radnih navika
 
Kako bi dijete napredovalo u školi, potrebno je oblikovati neke od navika kao što su zdravstveno–higijenske, navike kulturnog ponašanja, navike učenja, navike fizičkog rada, navike točnosti i reda.
Navike se ne stječu preko noći, već dugotrajnim ponavljanjem određenih radnji.
Tri su uspješna koraka dječjeg rada na kojima treba ustrajati:
  1. Odlazak na mjesto gdje treba obaviti zadatak i priprema svega što je potrebno da dijete završi zadaću. To mjesto treba biti uvijek isto, mirno, da članovi obitelji ne prolaze onuda dok dijete radi.
  2. Ne dozvoliti da išta odvlači pozornost i usredotočiti se na zadatak. Zato na radnom mjestu trebaju biti samo stvari koje su mu potrebne za rad.
  3. Biti uporan da se posao završi do kraja i nakon toga pospremiti udžbenike, pribor, školsku torbu i staviti sve na svoje mjesto.
 
Vrijeme za rad
 
Roditelj treba imati na umu da pozornost u tom periodu kod djece traje 10–15 minuta, zato tijekom rada treba činiti kratke stanke, popiti sok, napraviti neku kratku vježbu, prošetati. Za rad treba napraviti plan, i to dnevni i tjedni, i toga se treba pridržavati. Ono što je djetetu najteže i manje razumije treba raditi prvo, kada je dijete odmorno.
 
U tom vremenu roditelj treba podržavati svoje dijete, hrabriti ga, pokazati interes za ono što radi i reći mu da slobodno zatraži pomoć ako mu nešto nije jasno.
Kada se u toj suradnji djeteta i roditelja osjeti i ljubav, onda je uspjeh zajamčen. Ljubav je pokretačka snaga za sve nas, a pogotovo za dijete. Gdje će dijete naučiti o ljubavi ako ne u roditeljskom domu?
Brinući se da dijete uvijek radi na istom mjestu i u isto vrijeme pomažemo djetetu da razvije osjećaj discipline i odgovornosti.
 
Ali što ako se svega ovoga pridržavamo, a i dalje ide teško?
 
Evo još nekih savjeta:
  • Podsjetimo se da su djeca različita, s različitim intelektualnim sposobnostimas različitom voljom i motivacijom za rad, nemaju svi isto razvijeno samopouzdanje i samosvijest i iz različitih su obitelji.
  • Ne očekujte od djeteta previše, prihvatite ga baš onakvog kakvo jest.
  • Budimo realni u procjeni.
  • Ne uspoređujte ga s drugom djecom, ono je jedinstveno
  • Ne kritizirajte, ne kažnjavajte, jer to samo stvara osjećaj nesigurnosti i neuspješnosti.
  • Učite ih da se trebamo nositi i s neuspjehom.
  • Ne odustajte i ne gubite nadu, ne povisujte ton.
  • Surađujte sa školom – pogotovo su bitni individualni kontakti,jer saznajemo kako se naše dijete ponaša na satu, kakva mu je pozornost, kojom brzinom obavlja zadatke, javlja li se na satu, je li društveno ili usamljeno.
 
Treba li i roditelj razviti neke navike ako ima učenika prvaša?
 
Da, i o tome treba povesti računa na početku školovanja.
  • Neka ne prođe ni jedan dan da ne obavite razgovor s vlastitim djetetom.
  • Pregledajte dječje bilježnice, pribor, školsku torbu.
  • Preslušajte što je naučilo i pregledajte njegove uratke.
  • Odlazite na individualne razgovore u školu jer dijete to doživljava kao vašu brigu i interes

 

SIGURNOST  I ZAŠTITA NA INTERNETU

 

 

 

Internet djeci i mladima nudi fantastične mogućnosti otkrivanja, povezivanja i stvaranja. No, pri korištenju Interneta postoje i rizici. 

Kako roditelji mogu djeci pomoći da ublaže te rizike? Nema jednostavnog odgovora – rizici su različiti i ovise o uzrastu djeteta i poznavanju rada na računalu.

 

 

Najvažnije je osobne podatke na računalu učiniti sigurnima, tj. zaštiti računalo od virusa i stalno nadograđivati softver. Postavkama filtra i mogućnostima filtriranja sadržaja dostupnim u većini programa možete poboljšati sigurnost podataka koje vaša djeca koriste.

 

 

 

Naravno, važno je da računalna oprema radi ispravno. Internet je djeci i mladima prije svega društveno okruženje u kojem mogu sresti prijatelje, ali i nepoznate osobe. Na mreži možete biti uznemiravani, doživjeti nasilje ili čak zloupotrebu. Od presudne je važnosti djecu obavijestiti o opasnostima na Internetu tako da se ponašaju na siguran način te biti na raspolaganju za razgovor o svim problemima na koja djeca nailaze tijekom korištenja Interneta.

 


KORIŠTENJE   INTERNETA U ODNOSU NA UZRAST

Djeca mlađa od 7 godina

Prvi posjeti Internetu postavljaju temelj budućeg korištenja i stvaranja dobrih navika u djece. Djeca predškolskog uzrasta vole ponavljati radnje i to je idealan način za razvijanje sigurnih korisničkih navika u male djece.

Djeca koja imaju manje od sedam godina imaju ograničene mogućnosti razumijevanja informacija na Internetu i ograničene sposobnosti razlikovanja reklama od pravog sadržaja. U tom razdoblju roditelji moraju djeci pomoći pri traženju odgovarajućeg materijala. Djeca često ne vide razliku između korištenja Interneta i igranja igara ili crtanja na računalu.
  • Obitelji moraju odrediti prva kućna pravila o korištenju računala u toj fazi.
  • Vrijeme provedeno za računalom trebalo bi ograničiti iz zdravstvenih razloga.
  • Računalo, na primjer, postavite u dnevni boravak. Odrasla bi osoba trebala biti uz djecu predškolskog uzrasta tijekom korištenja Interneta.
  • Pristup Internetu djeci predškolskog uzrasta trebao bi biti ograničen na unaprijed određena web-mjesta. Naprednija djeca mogu poznata web-mjesta pronaći putem izbornika "Omiljena web-mjesta“ u internetskom pregledniku.
  • Najsigurnije rješenje je stvaranje osobnog radnog okruženja za dijete u kojem je pristup Internetu ograničen samo na određena web-mjesta.

 

 


Djeca uzrasta od 7 do 9 godina

Uz računalo koje imaju u svojoj kući, djeca tog uzrasta s Internetom će se sresti u školi i kod prijatelja. Roditelji i djeca trebali bi razgovarati o odgovarajućem korištenju Interneta i složiti se oko pravila koja se moraju poštivati. Djeca ovog uzrasta mogu već relativno dobro shvaćati ono što vide. No, nisu spremna za sve materijale koje Internet nudi, posebno za materijale (slike, tekst ili zvukove) koji ih plaše ili su na neki drugi način neprikladni. Razgovor o toj temi i objašnjavanje različitih stvari s kojima se djeca mogu susresti na Internetu djeci će pomoći da postanu odgovornija i da samostalno rade na mreži na siguran način. Da bi pomogli djeci, roditelji mogu objaviti svoje stavove o Internetu.

Za taj su uzrast ograničenja, zaštita i nadzor nad korištenjem Interneta još uvijek od presudne važnosti. Preporučuje se da roditelji i djeca zajedno odrede pravila korištenja Interneta, ali i da ih promijene kada djeca narastu.

  • Korištenje Interneta kod kuće trebalo bi i dalje biti dopušteno samo uz prisutnost roditelja. Na taj će način roditelji uvijek moći pomoći djetetu ako naiđe na probleme.
  • Ako se računalo nalazi u prostoriji koju koristi cijela obitelj, korištenje Interneta postaje dio svakodnevice.
  • Dijete možda još uvijek neće moći samostalno utvrditi pouzdanost web-mjesta, ali moći će zatražiti dopuštenje roditelja prije slanja osobnih podataka.
  • Dijete tog uzrasta još uvijek ne bi trebalo koristiti sobe za razgovor i druge oblike javne rasprave na mreži. Adresa e-pošte koju koriste djeca ovog uzrasta zato treba biti zajednička obiteljska adresa e-pošte.
  • Stvaranje korisničkog računa za dijete s ograničenim pravima pomaže djetetu da nauči samostalno koristiti računalo.
    Saznajte više: Sigurno radno okruženje
  • I programe za filtriranje moguće je koristiti za sprječavanje pristupa neprikladnim mjestima, ali vrlo je važno da i roditelji aktivno sudjeluju u djetetovom korištenju Interneta.

 

Djeca uzrasta od 10 do 12 godina

Djeca tog uzrasta već su naučila koristiti Internet u razne svrhe. Roditelji mogu djetetu pružiti podršku tako da pronađu web-mjesta koja djetetu pomažu pri pisanju domaće zadaće te koja su dio njihovih hobija ili interesa. Obitelj može Internet koristiti za planiranje obiteljskih aktivnosti. Na taj način roditelji dobivaju mogućnost razgovarati s djecom o tome koja su web-mjesta pouzdana i gdje je moguće pronaći kvalitetne informacije.

Djetetu su i dalje potrebni nadzor i kontrola roditelja te pravila korištenja. No, dijete ovog uzrasta može naći način da zaobiđe pravila i nadzor ako ih smatra preograničavajućim ili neprikladnim.

  • Roditelji i djeca moraju se dogovoriti o tome što je djeci dopušteno raditi i koristiti na Internetu, a što nije. Na primjer: odgovornost pošiljatelja poruke, preuzimanje datoteka i autorska prava te instaliranje programa.
  • Dogovorite se koji se osobni podaci smiju davati i kada te porazgovarajte o rizicima otkrivanja tih informacija.
    Saznajte više: Rasprave na mreži
  • Ako je dijete već zainteresirano za razgovore ili IRC, roditelji moraju s djetetom porazgovarati o sigurnosti i nadgledati aktivnosti djeteta tijekom rasprava na mreži. Saznajte više: Rasprave na mreži
  • Djeca su uglavnom radoznala i znatiželjna, a to je razlog zbog kojeg roditelji moraju posebno naglasiti važnost sigurnog i pažljivog korištenja Interneta.
  • Potrebno je ažurirati i sigurnost informacija.

 



Djeca uzrasta od 13 do 15 godina

U tom razdoblju Internet postaje dio društvenog života djeteta: na mreži se susreću s prijateljima i pronalaze informacije potrebne za pisanje domaće zadaće ili vezane uz njihove interese. Na višoj razini pismenosti time se otvara mnoštvo mogućnosti za korištenje Interneta. Roditeljima može biti vrlo teško saznati što djeca rade na mreži. Djeca ovog uzrasta često riskiraju i isprobavaju svoje granice – tehnička ograničenja i zabrane nisu učinkovit način poboljšavanja njihove sigurnosti na mreži.

Djeca uzrasta od 13 do 15 godina možda će htjeti da njihove aktivnosti ostanu osobne, posebno ako se roditelji do tada nisu zanimali i saznali nešto o načinima na koje dijete koristi Internet. Za cijelu je obitelj važno otvoreno razgovarati, a važno je i da roditelje zanima što dijete radi i s kim koristi Internet.

  • Još uvijek su potrebna zajednička kućna pravila.
  • Tinejdžer još uvijek može imati ograničenu sposobnost procjene, a savjet roditelja može biti potreban kada se radi o objavljivanju fotografija i teksta o djetetu na mreži. Saznajte više: Rasprave na mreži
  • Etička pitanja i osobna odgovornost korisnika Interneta važne su teme za razgovor. Djeca moraju biti odgovorna i za sadržaj koji objavljuju na mreži, uključujući svoje osobne podatke ili informacije koje mogu biti nezakonite.
  • Roditelji moraju biti zainteresirani za "kontakte na mreži" djeteta te za ostale prijatelje. Preporučuje se da roditelji budu prisutni kada dijete poželi upoznati nove osobe na mreži.
  • Roditelji moraju izbjegavati neugodne reakcije, čak i ako otkriju da se nešto "strašno" dogodilo djetetu na mreži. Roditelji mogu djecu uputiti na odgovarajući sadržaj. Na mreži, na primjer, postoje odlične usluge na temu seksualnosti i zdravlja namijenjene mladima. Mladi moraju znati da mogu razgovarati s roditeljima ako dožive neugodnosti na mreži.

 




 



 


 


Društvene mreže

Facebook: Bauerci Su Zakon
Instagram: _bauerci_
YouTube: Bauerci


e-Twinning škola

Naša škola prepoznata je u Europi kao dobar primjer eTwinninga, odnosno kvalitetnog rada na međunarodnim projektima.

Više saznajte na:

https://sites.google.com/view/etwinning-projekti/po%C4%8Detna-stranica

 


Kalendar
« Studeni 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
Prikazani događaji


Arhiva dokumenata




preskoči na navigaciju