« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Prije podne
1. sat 8.00 – 8.45
2. sat 8.55 – 9.40
3. sat 9.50– 10.35
4. sat 10.40 – 11.25
5. sat 11.30 – 12.15
6. sat 12.20 – 13.05
7.sat 13.10 - 13.50
Poslije podne
0. sat 13.10 – 13.50
1. sat 14.00 – 14.45
2. sat 14.55 – 15.40
3. sat 15.50 – 16.35
4. sat 16.40 – 17.25
5. sat 17.30 – 18.15
6. sat 18.20– 19.05
Prva se od četiri planirane mobilnosti održala u Hrvatskoj. Osnovna škola „Antun Gustav Matoš“ je od 14. do 21. veljače 2020. bila domaćin učenicima i učiteljima iz Španjolske (Escola Jacme March, Gava), Italije (Istituto Comprensivo N.1, Imola) i Grčke (10th Primary School, Kalamata). Posjetilo nas je 18 učenika i 9 učitelja. Učenici iz zemalja partnera bili su smješteni u obiteljima naših učenika. Iz naše škole u projekt je izravno uključeno 23 učenika iz triju petih razreda.
14. veljače 2020. započela je avantura ove velike družine iz četiriju različitih zemalja. Učenici i učitelji doputovali su u Vinkovce. U školi smo ih dočekali zajedno s roditeljima naših učenika.
15. veljače 2020. iako subota, u školi je bila živa i radna atmosfera. Učenici i učitelji sudjelovali su u radionici na temu "Do you recycle" koju je vodila učiteljica Ozrenka Meštrović. Nizom aktivnosti učenici su provjerili svoje znanje o materijalima koji se mogu reciklirati, usporedili boje spremnika za razvrstavanje otpada te osmišljavali idejna rješenja za ponovnu uporabu predmeta iz svakodnevnoga života. Kao završetak radionice poslužila je igra razvrstavanja otpada - učenici su prethodno pripremljeni, očišćeni materijal trebali razvrstati u odgovarajuće spremnike. Po završetku radionice, zaputili smo se u reciklažno dvorište tvrtke Nevkoš. Tamo su učenici u mobilnoj postaji reciklirali svoj razvrstani otpad te još jednom provjerili jesu li ga dobro razvrstali. Djelatnici tvrtke su nas proveli kroz pogon te odgovorili na brojna pitanja o recikliranju. Na kraju su svi učenici i učitelji dobili i simboličan poklon.
Nakon Nevkoša zaputili smo se u središte grada kako bismo vidjeli pokladne konjanike. Ugostila nas je obitelj Posavčić. Naši gosti imali su priliku isprobati neke od lokalnih specijaliteta (salenjake, krofne, kruh s masti i paprikom, kulen, šunku...) te se fotografirati s konjanicima i domaćinima koji su bili odjeveni u nošnje.
Zatim smo smo se vratili u školu, gdje su učenici sudjelovali u likovnoj radionici koju je vodio učitelj Ivan Bogović, a izrađivali su Orion od kartona.
Tajnica škole, Nera Kovačević i učiteljica Mihaela Gjokaj bile suu pratnji i pomagale učenicima i učiteljima u provedbi aktivnosti.
16. veljače 2020. uputili smo se u Vukovar. Posjetili smo Muzej vučedolske kulture. Uz stručnog vodiča na engleskom jeziku vratili smo se u daleku prošlost ovog područja, o kojoj smo mogli učiti zahvaljujući brojnim arheološkim nalazima. Jedan je od tih nalaza je i Vučedolska čizmica, koju su učenici nakon obilaska muzeja izrađivali od platna i ukrašavali ornamentima.
Posjetili smo i Spomen dom Ovčara. Vodič je, također na engleskom jeziku, upoznao naše goste s povijesnim zbivanjima na ovim prostorima. Upalili smo četiri svijeće kod spomen-ploče na mjestu masovne grobnice.
Poslijepodne smo proveli u Tordincima na „Acinom salašu“. Dočekali su nas domaćini odjeveni u tradicionalne slavonske nošnje te ravnatelj naše Škole, Dario Dragun. Konjska zaprega bila je spremna za kratku vožnju učenika i učitelja. Predivno dvorište za igru i mnoštvo životinja pružili su učenicima nezaboravne trenutke. Imali smo prigodu i upoznati se s tradicijskim zanatom obitelji Ivanković iz Vinkovaca. Ponuđena su nam tradicionalna slavonska jela u kojima smo uživali uz zvuke tamburice i slavonskih pjesama.
U pratnji su bili učitelji: Josip Gašpar, Vladimira Vuković, Matija Čavar i Ivana Grgljanić.
17. veljače 2020. ujutro u predvorju škole je održana priredba dobrodošlice, koju su pripremile učiteljice Mihaela Gjokaj, Ivana Grgljanić i Andrea Maslov.
Nakon priredbe slijedio je obilazak škole i nekih učionica. Naši su učenici gostima na engleskom jeziku predstavljali pojedine učionice, predmete koji se u njima uče i pokazali što su učenici petih razreda izrađivali od rujna kada je projekt započeo.
Učitelji su zatim održali sastanak na kojem su dogovarali daljnju suradnju, a učenici su sudjelovali na radionici „1st multilingual dictionary“ koju su vodile učiteljice Vladimira Vuković i Sanja Lončar. Tijekom dva sata izradili smo višejezični rječnik. Hrvatski, engleski, španjolski, talijanski, grčki, katalonski i njemački jezici su na kojima smo naučili pozdraviti i predstaviti se.
Nakon ove svima zabavne aktivnosti imali smo prijam u Gradskoj vijećnici, gdje nas je dočekao zamjenik gradonačelnika, Gabrijel Šokičić. Učenici gosti dobili su simbolične poklone za uspomenu na posjet Vinkovcima, a nastavnici iz Španjolske, Italije i Grčke razmijenili su poklone sa zamjenikom gradonačelnika.
Nakon ručka smo uz turističkog vodiča proveli poslijepodne u obilasku grada. Šetnicom uz Bosut, za koji su gosti zaključili, da ne zna na koju bi stranu, pa do rodne kuće Ivana Kozarca, slušali smo zanimljive priče iz povijesti grada. Nastavili smo do malog parka i crkve sv. Antuna Padovanskog, Meraje te put velikog parka gdje smo završili našu malu šetnju gradom.
18. veljače 2020. ujutro bila je organizirana humanitarna utrka „Solidary running race“. Svi učenici i barem jedan učitelj iz svake zemlje trčali su kako bi prikupili što više novca. Za pretrčanih je 200 m predviđena donacija od 5 kuna. Pretrčana su skoro 43 km i prikupljen je iznos od 1070 kuna koji smo darovali socijalnoj samoposluzi „Mladi protiv gladi“. Nakon kratkog odmora učenici su podijeljeni u dvije skupine. Jedna je skupina sudjelovala u radionici pružanja prve pomoći s učiteljicom Vedranom Jukić, a druga se uputila u Gradski muzej Vinkovci, a zatim su se skupine zamijenile. Kasno poslijepodne učitelji su posjetili Ilok, Iločke podrume i kušali poznate sorte vina kao i gastronomske delicije tog kraja.
19. veljače 2020. posjetili smo Jošine i upoznali se s radom uređaja za pročišćavanje otpadnih voda našeg grada, gdje smo imali prigodu i mikroskopirati.
Zatim smo krenuli u Bošnjake u posjet Šumarskom muzeju. Poslijepodne, po povratku u Vinkovce odnijeli smo donaciju u socijalnu samoposlugu „Mladi protiv gladi“ i upoznali naše goste s velikim stvarima, koje ovi mladi ljudi čine s velikom ljubavi.
Dan smo nastavili s humanitarnim aktivnostima. U predvorju škole postavili smo prodajni štand s predmetima, koje su posljednjih mjeseci izrađivali učenici iz svih zemalja uključenih u projekt. Još jedan prodajni štand smo imali i u trgovini Kaufland. Prikupljeno je 2570kn koje smo donirali Gradskom društvu Crvenog križa Vinkovci.
U pratnji su bili učitelji: Josip Gašpar, Ozrenka, Meštrović i Andrea Maslov
20. veljače 2020. prijepodne posjetili smo Državnu ergelu Đakovo živi spomenik povijesti i tradicije uzgoja konja, a ujedno i dom 160 predivnih lipicanaca.
Na ručak smo se uputili u Vinkovce, nakon kojeg smo se oprostili od učitelja i učenika iz Španjolske. Rastanak je bio emotivan kako za učenike tako i za učitelje.
S gostima iz Grčke i Italije posjetili smo Osijek i proveli poslijepodne u opuštenoj atmosferi u kupovini, kuglanju te uživanju u slavonskim kolačima. Istu večer smo se oprostili i od tima iz Grčke.
U pratnji su bili učitelji: Josip Gašpar, Marijana Matorić i Vladimira Vuković.
21. veljače 2020. ispratili smo učitelje i učenike iz Italije. Ovaj rastanak je bio još emotivniji, bilo je i suza ... ali uskoro se vidimo se u Imoli, u Italiji, kamo učenici i učitelji OŠ „A. G. Matoš“ putuju u svibnju.
Ovim putem ponovno zahvaljujemo roditeljima učenika naše Škole na gostoprimstvu i jer su i oni činili male stvari s velikom ljubavi.
U nastavku možete vidjeti kako nam je bilo tih dana pomoću sljedećih video uradaka
Nakon duge stanke i neizvjesnosti oko dovršenja Erasmus+ projekta mobilnosti uzrokovane COVID-19 pandemijom u trajanju od dvije godine, napokon je došao dan kada su se 6 učenica Osnovne škole „Antun Gustav Matoš” Vinkovci s tri nastavnika zaputile iz sunčanih Vinkovaca 26.03. prema Budimpešti na let za Barcelonu. Projekt mobilnosti je učenicama omogućio prvi let avionom i prvo daleko putovanje na koje su krenule bez straha.
U Barcelonu smo stigli u kasnim noćnim satima, iscrpljeni, ali uzbuđeni zbog sutrašnjeg dana kada počinje mobilnost.
Prva aktivnost je uslijedila već u nedjelju ujutro kada smo se zaputili prema jedinstvenoj planini malo izvan Barcelone, Montserrat, koje je glavno svetište u Kataloniji. Obilazak smo započeli laganom šetnjom prema benediktinskoj opatiji i samostanu Majke Božje Montserratske, gdje smo vidjeli Crnu Gospu od Montserrata (La Moreneta). Dalje nas je staza vodila u planinu s koje se protezao predivan pogled na Barcelonu s jedne strane i neobične oblike stijena planine s druge strane. Dan smo završili šetnjom po najpoznatijoj ulici u Barceloni – La Rambla i večerom španjolskih autohtonih jela (Paella).
U ponedjeljak su nas učenici i djelatnici škole u Gavi dočekali transparentima, zastavicama zemalja sudionika projekta i prepoznatljivom glazbom zemalja partnera, što je za nas bio Slavonski bećarac. Obišli smo školu i grad, koji je veličine Vinkovaca. Nakon obilaska grada, učenice su provele vrijeme s obiteljima iz Španjolske. Inače je projektom predviđeno da učenice tijekom mobilnosti budu s obiteljima domaćinima, no zbog COVID-19 pandemije je boravak s obiteljma skraćen na nekoliko sati nakon školskih aktivnosti.
Drugog dana smo imali zanimljivu radionicu „Art and craft” na kojoj smo pomoću sjemenki raznog bilja i tjestenine izradili najpoznatije znamenitosti Barcelone, poput: Telekomunikacijski toranj Montjuic, Sagrada Familia, Venecijanski tornjevi, itd. Nakon toga smo se zaputili u posjet gradonačelnici Gave koja nas je dočekala raširenih ruku i ispričala zanimljivosti o Gavi. Nakon posjeta gradonačelnici učenice su se zaputile svojim obiteljima domaćinima.
Trećeg dana smo se zaputili prema Catalunya en Miniatura, odnosno Kataloniji u malom. Dok je jedna grupa obilazila minijaturne znamenitosti Katalonije, druga grupa je vrijeme provela u adrenalinskom parku. Naše hrabre učenice su uz smijeh i zabavu prošle kroz adrenalinski park i zip-line. Nakon adrenalinskog izleta uslijedio je piknik u prirodi uz druženje s novostečenim prijateljima i domaćinima. Dan su završile druženjem s obiteljima domaćinima.
Četvrti dan putovanja je bio humanitarno-sportskog karaktera. Domaćini su organizirali na gradskom stadionu humanitarnu utrku učenika i nastavnika pod nazivom „Save the children” za pomoć djeci u Ukrajini. Učenice, a i nastavnici, su dali i zadnji atom snage kako bi otrčali što više krugova i na taj način prikupili što više sredstava za pomoć ratom pogođenoj Ukrajini.
Nakon iscrpljujuće utrke zaputili smo se u obilazak prekrasne Barcelone. Sa stanice Estacio de Franca smo se zaputili prema El Born Centro de Cultura y Memoria, bivšoj tržnici gdje je sada arheološko nalazište grada iz 1700. godine. Nakon toga je slijedila šetnja gotičkom četvrti prema Barcelonskoj katedrali.
Peti dan putovanja je bio rezerviran za CRAM – centar za očuvanje i rehabilitaciju morskih životinja. Prije odlaska u CRAM napravili smo pauzu za doručak i slikanje tik do aerodroma gdje smo imali predivan pogled na slijetanje aviona na Barcelonski aerodrom. Svakih nekoliko minuta je slijetao avion, a mi smo se trudili uhvatiti što bolju fotografiju :)
U CRAM-u smo imali organizirane radionice i obilazak kornjača, koje su trenutno na rehabilitaciji. Naučili smo o životnom ciklusu kornjače, s kojim problemima se kornjače susreću tijekom svog životnog ciklusa te zašto je od iznimne važnosti postojanje ovog centra – pomoć i rehabilitacija ozlijeđenih kornjača zbog direktnog ili indirektnog čovjekovog djelovanja.
Nakon CRAM-a smo se zaputili na predivnu pješčanu plažu gdje smo imali piknik, a neki su i, bez obzira na prohladno vrijeme, umočili noge u more.
Dan smo završili s oproštajnom zabavom u školi, gdje smo se pozdravili s našim novim prijateljima i obiteljima domaćinima.
Šesti dan smo imali slobodan pa su nastavnici za učenice organizirali obilazak Barcelone. Započeli smo dan vožnjom vlakom, a zatim i žičarom koja nas je odvela do staze za lagano planinarenje prema vrhu Barcelone, Montjuic, na kojem se nalazi dvorac s kojeg se proteže prekrasan pogled na cijelu Barcelonu s jedne strane, i more i luku s druge strane. Od Montjuica smo se zaputili prema Olimpijskom stadionu (Estadi Olimpic Lluis Companys), Anella Olimpica i Torre de Comunicacions de Montjuic. Nakon kratke pauze zaputili smo se prema Palau Nacional de Montjuic kroz botanički vrt. Obišli smo i magičnu fontanu Montjuic i Venecijanske tornjeve.
Dalje nas je put odveo najpoznatijom ulicom, La ramblom, do glavne tržnice, gdje smo mogli kupiti domaće proizvode koje nudi Barcelona i okolica. Obilazak smo završili s monumentalnom Sagradom familiom. Bazilika koja oduzima dah, projekt Barceloninog omiljenog arhitekta Antonija Gaudija.
Sedmog dana završili smo mobilnost u Španjolskoj ustajući se u ranim jutarnjim satima kako bismo se uputili prema aerodromu na let nazad za Budimpeštu. Puni dojmova i lijepih uspomena vratili smo se nazad u Vinkovce istodobno stvorivši mnoštvo novih prijatelja s kojima ćemo nastaviti održavati kontakt.
Treča mobilnost po redu je bila rezervirana za Grčku. Šestero učenika u pratnji svojih učitelja i administrativnog osoblja škole posjetilo je školu partnera u Kalamati (Grčka). Tim putem nastavljene su aktivnosti našeg Erasmus+ projekta „Doing small things with great love“ kojeg provodimo u suradnji sa školama iz Grčke, Italije i Španjolske.
ponedjeljak je bio prvi dan aktivnosti koji smo započeli sa plesom koji su kao doček dobrodošlice pripremili domaćini Grci. Po dolasku putem video materijala održali smo predstavljanje naših škola i jednu kratku igru gdje su učenici se međusobno upoznavali na način da su se predstavili, rekli iz koje zemlje dolaze i koji im je hobi. Također smo imali priliku ići u obilazak škole kako bismo se upoznali sa samom školom i prostorom u kojem ćemo boraviti narednih dana. Nakon obilaska sudjelovali smo na satima povijesti i upoznali se sa zanimljivim informacijama o Olimpijskim igrama te satima grčkog jezika gdje smo naučili kako se predstaviti svojim grčkim prijateljima. Nakon prisustva na satima učenici su zajedno sa učiteljicama Dorom i Athanasiom izrađivali promotivne materijale i plakat za akciju čišćenja plaže kojoj smo pristupili u petak. Nakon odrađenog ručka učenici su zajedno sa svojim domaćinima otišli njihovim kućama kako bi ih domaćini ugostili i organizirali im daljnje aktivnosti i kako bi se učenici što bolje međusobno upoznali.
Utorak je bio rezerviran za odlazak prema arheološkom nalazištu u Antičkoj Mesini. Tamo smo imali priliku u drevnom amfiteatru pogledati grčku tragediju „Okovani Prometej“ na engleskom jeziku. Sama predstava i način izvedbe nas je sve oduševila i ostavila bez daha. Nakon odgledane predstave u pratnji vodiča smo obišli samo arheološko nalazište te smo imali priliku vidjeti ostatke stadiona, hramova… Također smo se upoznali sa podatkom da je Messina gotovo 4 stoljeća bila pod vlašću Sparte što je bio razlog da mnogi stanovnici su odlazili iz Grčke i osnivali gradove diljem Sredozemlja sa imenom grada iz kojeg su potekli. Tog istog dana u predvečer smo zajedno sa partnerima imali priliku se upoznati sa povijesnim centrom starog dijela Kalamate gdje smo se upoznali sa mnogim znamenitostima tog grada i samom poviješću grada koji je bio početna točka grčkog ustanka za samostalnost 1821. godine
U srijedu trećeg dana organiziranih aktivnosti podijeljeni u grupe prisustvovali smo satima informatike i tjelesnom. Na informatici imali smo priliku upoznati se sa osnovama robotike dok smo na satu tjelesnog imali priliku naučiti tradicionalne grčke plesove. Nakon održanih sati domaćini su nam prikazali pjesme koje je uvježbao njihov školski zbor s kojima će nastupiti na natjecanju zborova. Tako da smo mi imali priliku prvi ćuti pripremljene pjesme za natjecanje. Nakon kratkog odmora uputili smo se u muzej tradicionalnih grčkih nošnji gdje smo imali priliku se upoznati s raznolikim nošnjama i njihovim funkcijama. Po završetku obilaska učenici su imali aktivnost u kojoj su morali na temelju prepoznavanja nošnje odrediti u kojem prostoru se ta nošnja nosila i na temelju geografskog lokaliteta stvoriti priču o životu stanovnika tog prostora. Potom su tu priču morali podijeliti sa ostalim zemljama partnerima. Učenici su uživali i sa velikom pažnjom odrađivali navedenu aktivnost te su bili zadovoljni kada su uspješno ju i završili. Po završetku aktivnosti uputili smo se u ured gradonačelnika gdje smo razmijenili poklone i imali priliku se podružiti sa samim gradonačelnikom. Po povratku u školu učenici su otišli kod obitelji domaćina gdje su zajedno (svi učenici iz partnerskih zemalja) na jednom od igrališta igrali odbojku na pijesku (što je učenicima bilo vrlo drago i bili su puni dojmova) i zajedno večerali
U četvrtak smo se uputili prema Nestorovoj palači i starom gradu Pylosu koji je poznat po bitkama koje su se zbivale u njegovoj blizini tijekom Peloponeskih ratova. Arheolog nas je proveo po ostacima palače i upoznao nas sa bogatstvom same palače i vrijednim nalazima. Nakon palače uputili smo se prema orintološkoj lokaciji Gailova laguna koja je u sastavu „Natura 2000“ gdje smo pokušali promatrati floru i faunu tog prostora no nažalost životinje nismo uspjeli primijetiti zbog velike buke koju je stvarao topot nogu naše velike grupe od 40-ak osoba. Potom smo se uputili prema samom gradu Pylosu gdje smo imali priliku upoznati sam grad i Arheološki muzej posvećen samom arheološkom nalazištu. Po završetku obilazaka, ručka i odmora uputili smo se nazad prema Kalamati i oko 16 sati smo završili aktivnosti za taj dan i uputili se u hotel.
Petak je bio rezerviran za zadnje aktivnosti koje su nam domačini pripremili. Tako smo dan započeli uputivši se do obližnjeg gradskog sportskog igrališta gdje smo odradili humanitarnu utrku kako bi se prikupila sredstva za udrugu koja brine i pomaže siromašnim obiteljima iz Kalamate. Dogovorili smo se da za svakog učenika dajemo po 2 eura po pretrčanom krugu i učenici su trebali pretrčati po 3 kruga dok mi nastavnici smo se dogovorili da ćemo dati po 20 eura bez obzira na broj pretrčanih krugova. Dječaci iz našeg tima su istrčali impresivnih 11 krugova čime su pretrčali daleko najviše metara od bilo koga. Sve ukupno je Hrvatska skupina dala udruzi 100 eura. Nakon odrađene humanitarne utrke uputili smo se prema plaži gdje smo organizirali čišćenje jednog dijela plaže od otpadaka dok je dio učenika dijelio promotivne letke koje su izrađivali par dana ranije na temu očuvanja okoliša i morske površine. Također smo objesili jedan veliki promotivni plakat koji se izrađivao prethodnih dana na temu očuvanja okoliša kako bi bio vidljiv svim prolaznicima na šetalištu uz samu plažu. Povratkom nazad u školu podijelili smo međusobno si poklone između zemalja partnera te smo imali priliku prisustvovati prikazu jedne školske predstave u organizaciji 3. razreda. Nakon odrađene predstave roditelji učenika domaćina su za sve nas pripremili zajednički ručak sa lokalnim grčkim specijalitetima u kojima smo uživali. Također smo imali priliku i pokazati svoje umijeće naučenih tradicionalnih grčkih plesova. Oko 16 sati smo se oprostili od partnera te si izrazili želje da i dalje ostanemo u kontaktu.
Subota je bio dan bez aktivnosti planiran za vlastite aktivnosti. Tako smo se nakon kasnijeg doručka uputili prema gradu gdje smo obišli gradski arheološki muzej posvećen arheološkim nalazištima pokrajine Mesinije i vojni muzej grada Kalamate posvećen vojnoj opremi od 1821. do današnjih dana. Nakon obilaska muzeja ručali smo te smo se uputili u hotel na odmor. Nakon odmora naši učenici su se dogovorili sa grčkim učenicima koji su bili na mobilnosti u Hrvatskoj (a sada su u srednjoj školi) da se nađu i ponovno vide nakon 2 godine. Tako da smo u jednoj slastičarni na plaži prisustvovali dirljivom susretu naših i grčkih učenika i njihovo druženje je potrajalo do večernjih sati. Nakon druženja odradili smo večeru i uputili se u hotel kako bismo se pripremili za put.
Nedjelja je bio dan za povratak kućama. Oko 5 sati ujutro organiziranim prijevozom se uputili na avion u Ateni. Oko 11 sati po srednjoeuropskom vremenu smo sletjeli u Budimpeštu i oko 16 sati se vratili u Vinkovce pred školu gdje su nas dočekali roditelji učenika. Učenici su puni dojmova se međusobno pozdravili i uputili svojim kućama.
Finalna mobilnost ovog projekta je bila održana kod naših partnera u Imoli iz Italije.
Putovanje na ovu mobilnost zbog blizine i jednostavnije organizacije je organiziran na način da smo išli organiziranim kombi prijevozom do Imole jer smo na taj način došli brže i jednostavnije nego da smo putovali zračnim prijevozom. Put je ukupno uz nekoliko stajanja trajao 10 sati.
Prvi dan sa aktivnostima je bila nedjelja. Dan smo započeli u jutarnjim satima tako što smo se uputili u samostalno istraživanje i obilazak Imole jer su aktivnosti za današnji dan bile predviđene u poslije podnevnim satima. Tako da smo tijekom prijepodneva imali priliku upoznati se sa samom Imolom i kulturnom baštinom kojom raspolaže. Oko 16 sati roditelji učenika domaćina i nastavnici domaćini su došli pred hotel kako bi nas svojim automobilima prevezli u Acque Minerali park u kojem će se odvijati predviđene aktivnosti. U samom parku učenici su imali priliku se međusobno družiti i upoznati te su vrijeme provodili uz zabavu i ples. S obzirom kako se sam park nalazi pokraj poznate trkaće staze „Enzo i Dino Ferrari“ učenici i nastavnici su imali priliku posjetiti i spomenik slavnom vozaču Formule 1 Ayrtonu Senni koji je 1994. godine poginuo na navedenoj stazi. Oko 18 sati učenici i učitelji su imali priliku prošetati se i slikati na samoj stazi jer se staza otvorila za posjetitelje koji su mogli prehodati cjelokupnu dužinu staze. Oko 20 sati uputili smo se u obližnji restoran gdje smo imali večeru u organizaciji škole domačina.
Ponedjeljak je bio rezerviran za posjet jednoj od škola domačina. Nakon odrađenog doručka zaputili smo se prema obližnjem naselju Bubano gdje se nalazi jedna od područnih škola naše škole domaćina. Došavši u Bubano imali smo srdačan doček uz pjesmu i ples te smo imali priliku obići samu školu. Nakon odrađenog dočeka uputili se na humanitarnu šetnju od Bubana do Mordana (udaljenost od nekih 3 km) gdje su se prikupljala financijska sredstva za pomoć osobama u potrebi. Odradivši humanitarnu šetnju smjestili smo se u obližnjem parku u kojem smo odradili ručak iz dobivenog lunch paketa. U parku smo se također susreli i sa gradonačelnikom koji nas je dočekao, podijelio poklone dobrodošlice i poželio nam ugodan boravak u Italiji. Tu smo također se odmorili i pripremili za sat Engleskog jezika i vezane radionice uz to koji se održavao nakon kratkog odmora. Nakon odrađenog sata Engleskog uputili smo se u gradsku vijećnicu gdje smo se susreli sa ravnateljicom škole i međusobno smo si razdijelili poklone. Oko 16 sati učenici su otišli kod obitelji domaćina kako bi se upoznali i organizirali ostale aktivnosti.
U utorak smo autobusom se uputili u obilazak Ravenne. U Ravenni smo imali priliku upoznati se s brojnim kulturnim znamenitostima samog grada. Brojnim spomenicima, muzejima i predivnim mozaicima koji se nalaze unutar samih mauzoleja i crkvi. U Ravenni smo također odradili ručak i to na trgu u blizini Danteovog groba. U obilasku i upoznavanju grada su nam pomogli nastavnici škole domaćina koji su nam služili kao vodiči koji su nam ukazivali na najvažnije lokalitete. Završivši obilazak uputili smo se na obližnju plažu gdje su učenici dobili priliku da se okupaju u moru u čemu su učenici jako uživali. Oko 17 sati zaputili smo se nazad prema Imoli i našem hotelu.
Srijeda je bila rezervirana za obilazak matične škole domačina. Nakon odrađenog doručka zaputili smo se prema obližnjem naselju Sesto Imolese gdje se nalazi matična škola domaćina. Nakon dočeka u školi i obilaska škole učenici su imali priliku raditi mozaik od papira pomoću svoje fotografije koja je bila snimljena nekoliko dana ranije. Učenici su brzo prionuli radu i vrlo vješto napravili svoje mozaike. Odradivši tu aktivnost uputili smo se u računalnu učionicu gdje su učenici imali priliku se dodatno upoznati sa programom Scratch. Oko 13 sati su završile aktivnosti te su učenici se uputili kod svojih domaćina na ostatak aktivnosti. Tako da su učenici kao i u Grčkoj vrijeme proveli zajednički u jednom velikom parku uz igre i posjet jednom od obližnjih dvoraca. Oko 21.30 učenici su se vratili nazad u hotel.
Aktivnost koja je planirana za četvrtak je bila posjet tematskom parku Oltremare u blizini Riminija. Oko 8:30 smo se zaputili prema tematskom parku iz hotela organiziranim autobusom. Oko 10 sati smo došli u sam park i imali smo priliku prisustvovati priredbi gdje smo vidjeli brojne ptice grabljivice u letu poput sokola, sove, bijelogalavog supa… Neke od ptica su vješto prelijetale iznad naših glava na udaljenosti od svega par centimetara. Nakon toga smo se uputili prema glavnoj atrakciji parka, bazenu sa dupinima. Tamo smo imali priliku vidjeti vješte vratolomije koje su izvodili dupini uz pomoć svojih trenera. I nastavnici i učenici su uživali u samoj predstavi. Nakon predstave smo imali stanku za ručak kojeg smo dobili u vidu lunch paketa. Nakon odrađenog ručka učenici su imali nekih 2 sata odmora da se zabave u zabavnom parku u sklopu samog tematskog parka. Oko 15 sati smo se ponovno uputili prema bazenu s dupinima kako bi smo prisustvovali još jednoj predstavi s dupinima. Potom smo se uputili do mjesta gdje obitavaju wallabiji (životinja nalik klokanu) i imali smo priliku vidjeti albino walabija. Također smo obišli ostatak parka pa smo bili u imitaciji prašume i vidjeli aligatore, obišli smo prostore gdje žive papige ali i ptice grabljivice. Oko 17 sati smo se zaputili nazad prema hotelu jer smo u 20 sati imali organiziranu zajedničku večeru u hotelu organiziranu od strane škole domaćina, na kojoj smo dobili i diplome za sudjelovanje na samoj mobilnosti.
Petak je bio rezerviran za organizirani obilazak Bologne. Nakon kupovine karata uputili smo se vlakom prema obližnjoj Bologni. Vožnja je trajala svega pola sata. U Bologni smo obišli glavnu trgovačku ulicu koja vodi sa željezničke stanice prema glavnom trgu. Došavši na glavni trg vidjeli smo brojne palače iz doba ranog novog vijeka te kip Neptuna. Također smo obilazili uske ulice i u jednom trenutku na prelasku preko rijeke smo imali priliku kroz poseban prozor vidjeti kuće koje se nalaze uz samu rijeku što daje dojam da smo u samoj Veneciji. Također smo vidjeli i najpoznatiju znamenitost Bologne „dva tornja“ koja dominiraju središnji dijelom Bologne. Nakon obilaska oprostili smo se s Grcima kojima je danas polazio avion za Grčku te smo se svi međusobno oprostili jer smo se uputili svaki tim zasebno na ručak i vlastito istraživanje Bologne. Nakon ručka uputili smo se u potragu za suvenirima i darovima. Oko 18 sati vratili smo se nazad u hotel i nakon večere se uputili u sobe na spremanje kofera i spavanje.
Subota je bila dan putovanja nazad za Hrvatsku. Put je uz stajanja trajao ponovno nekih 10 sati i oko 20 sati smo došli pred školu gdje su nas dočekali roditelji učenika. Učenici su se nakon pozdravljanja uputili prema svojim kućama puni dojmova i lijepih uspomena.