Lektira koja mijenja ljude i svijet u 7.a!
Autor: Svjetlana Carić, 22. 12. 2022.
Povodom Dana ljudskih prava koji se obilježava 10. prosinca svake godine, učenici 7.a na satu Hrvatskog jezika s učiteljicom Mirjanom Foro obrađivali su lektirne naslove koji nijednog čitatelja dosad nisu ostavili bez daha, romane Djevojčica iz Afganistana Deborah Ellis i Sadako hoće živjeti Karla Brucknera.
Povodom Dana ljudskih prava koji se obilježava 10. prosinca svake godine, učenici 7.a na satu Hrvatskog jezika s učiteljicom Mirjanom Foro obrađivali su lektirne naslove koji nijednog čitatelja dosad nisu ostavili bez daha – romane Djevojčica iz AfganistanaDeborahEllis i Sadako hoće živjeti Karla Brucknera.
Na početku sata učenici su iz dnevnika čitanja pročitali omiljeni ili najupečatljiviji citat. Neki od citata o kojima smo razgovarali su primjerice citati o razornim posljedicama atomske bombe bačene na Hirošimu tijekom Drugog svjetskog rata koje se opisuje u romanu Sadako hoće živjeti ili pak izjava kojom je otac svoju kći Parvanu u Djevojčici iz Afganistana poticao na aktivan rad na poboljšanju društva: „Mi smo Afganistanci. Ovo je naš dom. Ako odu svi obrazovani ljudi, tko će ponovo izgraditi zemlju?“
Za oba potresna romana učenici su pripremili svoja izlaganja na temelju plakata tako da su na plakatima trebali prikazati događaje iz djela i ispisati citate koji su po njima najznačajniji i najpotresniji. Teme koje su se provlačile kroz učenička uzlaganja bile su ograničavanje kretanja ženama i obrazovanja djevojčicama u romanu Djevojčica iz Afganistana te što rat čini svojim nedužnim žrtvama, kako za sobom povlači glad, kriminal i bolest kao što se dogodilo djevojčici Sadako koja umire od leukemije zbog posljedica radijacije.
Nakon gledanja televizijske reportaže o pakistanskoj djevojčici Malali koja je dobila Nobelovu nagradu za mir te koja je preživjela talibanski atentat, učenici su u skupinama davali svoje prijedloge kako možemo promicati jednakost među spolovima te spriječiti ratne sukobe tako da svatko pokaže da poštuje tuđa ljudska prava i bude mirotvorac. Sedmaši su pisali svoja mirotvorna rješenja pod naslovom „Moja molitva za mir“, naslovom koji je inspiriran riječima zapisanima na spomeniku SadakoSasaki na kojemu Sadako stoji nad atomskom bombom držeći ždrala u ruci, ždrala kao simbol nade i uporne vjere u život.
Plakati učenika 7.a razreda zapravo poručuju svima kao i riječi na spomeniku malene Sadako:
Ovo je naša molitva. Molitva za mir u svijetu.
Učiteljica Mirjana Foro
Obrazac-zamolbe-roditelja-za-izostanak-ucenika-s-nastave.doc
Ispisnica iz skole.pdf
odluka.pdf
Ukupno: 293250
Ovaj mjesec: 782
Ovaj tjedan: 18