Međunarodni dan djeteta i UN-ove Konvencije o pravima djeteta
Autor: Hana Tepeš, 21. 11. 2014.
20. studenog obilježili smo vrlo važan datum, Međunarodni dan djeteta i Dan Konvencije UN-a o pravima djeteta
U našoj školi 20. studenog obilježili smo vrlo važan datum, Međunarodni dan djeteta i Dan Konvencije UN-a o pravima djeteta. Toga se dana u cijelome svijetu promoviraju ideje i ciljevi Konvencije koji se odnose na prava i dobrobit djece.
Na satu hrvatskoga jezika učenici 6.b razreda s učiteljicom Andrejom Prelog pogledali su film A miracle worker (Čudotvorac) koji govori o Helen Keller koja je postala uspješnom spisateljicom iako je u ranom djetinjstvu izgubila vid i sluh. Cilj prikazivanja filma bio je razviti poštovanje prema njezinoj upornosti i velikim ljudskim kvalitetama te razviti empatiju i poštovanje prema ljudima s tjelesnim nedostatcima.
Učenici su 6.a razreda na satu hrvatskoga jezika sa svojom učiteljicom Hanom Tepeš razgovarali o dječjim pravima. Učenici su se složili da imaju mnogo prava (na igru, izražavanje mišljenja, biranje prijatelja, obrazovanje, zdravstvenu zaštitu, slobodu vjere itd.), no ukazali su na to da se jedno njihovo pravo ne poštuje u dovoljnoj mjeri. Riječ je o pravu iz članka 12. Konvencije o pravima djeteta, a koje glasi: Imaš pravo izraziti svoje mišljenje, a odrasli ga trebaju poslušati i ozbiljno ga razmotriti. Djeca ovo pravo smatraju posebno važnim jer vole i žele izraziti svoje mišljenje, no imaju osjećaj da ih odrasli ponekad ne slušaju i ne shvaćaju ozbiljno često im govoreći „Ti si još mali/mala, ne znaš još ništa o tome“. Zato odrasli, poslušajmo sa zanimanjem naše najmanje i najmlađe, oni nas puno toga mogu naučiti! Učenici su na kraju sata pisali poruke u kojima su istaknuli dječja prava koja smatraju najvažnijima, stoga ih pozorno pročitajte i obratite pozornost.
Hana Tepeš, učiteljica hrvatskoga jezika
Svako dijete ima pravo na igru jer ako im uskratite taj dio života u kojem se trebaju igrati, stvarati nova prijateljstva i bezbrižno se zabavljati, u njihovim malim dječjim srcima ostat će praznina koju nikada neće moći nadoknaditi. Zato dopustite svojoj djeci najljepšu aktivnost djetinjstva – igru!
Karmen Jarnec, 6.a
Svako dijete ima pravo na igru, izražavanje svoga mišljenja, školovanje, različite aktivnosti, zdravstvenu zaštitu, alobodu vjere, biranje svojih prijatelja itd. Molimo nas da uvažite i poštujete naša prava. Bili bismo vam jako zahvalni kad biste učinili nešto tako lijepo za nas, djecu.
Marija Kajtazi, 6.a
Kao dijete imam pravo na slobodno vrijeme, školovanje i zdravstvenu zaštitu. Voljela bih da sva djeca imaju medicinsku zaštitu jer se po svijetu šire različite zarazne bolesti od kojih mnoga djeca i umiru. Željela bih da sva djeca svijeta imaju pravo na prijateljstvo, zabavu i slobodu kako bi shvatili da od nas nisu ništa drukčiji, da svi imamo ista dječja prava.
Jennifer Filipović, 6.a
Konvencija o pravima djeteta 2. razreda
“Leti ko lišće
što vir ga vije,
za let si, dušo, stvorena
za zemlju nije,
za pokoj nije
cvijet što nema korijena.”
Tin Ujević
Danas, kada smo počeli pričati o pravima djece, Gabrijela je rekla da djecu treba zaštititi jer su mala i ne mogu se braniti bez odraslih. Stjepan misli da djeca ne mogu razmišljati tako dugo kao odrasli, stoga odrasli moraju misliti za njih i naučiti ih kako da to sami čine. I veliki Tin, i Gabrijela, i Stjepan i sva ostala djeca u razredu imaju svoju viziju Konvencije o pravima djece. I svi su u pravu. Povela se čak i rasprava nad kojom sam se zamislila - Magdalena misli da sva djeca imaju pravo na jednakost, a Miko se nije složio s njom jer misli da svi smijemo biti različiti i da nitko nikoga ne smije mijenjati. Zaključili su da, u razredu, svi smiju reći svoje mišljenje i da ne moraju svi misliti isto da bi se poštovali i bili prijatelji. Sviđa im se kad ih učiteljica pita koju bi ocjenu dali nekom prijatelju ili sami sebi. Većinom su objektivni. Cijeli sat trajala je rasprava i već je zvonilo, a oni su još uvijek nabrajali kako imaju pravo na igru, školovanje, zdravlje, hranu, ljubav, djetinjstvo i brigu roditelja, rodbine i cijelog društva, na brigu i poštovanje prijatelja. „Učiteljice, jel tako da nije važno što sam ja mali i crni, a netko veliki i plavi, mi smo svi jednaki, a vi nas jednako volite?” Što reći? Danas je drugi razred napisao novu Konvenciju svojim malim,a opet tako velikim srcima!
Tatjana Maršić, učiteljica drugog razreda
Učenici prvog i drugog razreda sa svojim su učiteljicama izradili prigodne plakate na kojima nas upozoravaju na svoja prava.
Obrazac-zamolbe-roditelja-za-izostanak-ucenika-s-nastave.doc
Ispisnica iz skole.pdf
odluka.pdf
Ukupno: 293253
Ovaj mjesec: 782
Ovaj tjedan: 18