Tko se čitanja plaši još?
Autor: Svjetlana Carić, 30. 10. 2017.
Nacionalna kampanja I ja želim čitati nastavlja se i ove školske godine u našoj školi. Provedene su radionice - vježbe čitanja Tko se čitanja plaši još?
Naša se škola i ove godine (listopad 2017. - rujan 2018.) priključila nacionalnoj kampanji I ja želim čitati, koja je pokrenuta 2016. godine s ciljem ukazivanja, široj javnosti, na sve veći problem teškoća čitanja kod djece, mladih i odraslih ljudi. Kako bi se taj problem što uspješnije suzbijao, teškoće čitanja potrebno je što ranije uočiti. Teškoće čitanja, pa tako i sama kampanja, pokrivaju širok spektar, ne samo osobe s disleksijom nego i sve osobe koje ne mogu čitati standardni crni tisak ili im je čitanje na bilo koji način otežano.
Kampanjom se želi upozoriti javnost na probleme osoba s teškoćanja čitanja i disleksijom. Procjene su da pet do deset posto populacije u Hrvatskoj ima disleksiju. Ako se na vrijeme ne dijagnosticiraju, teškoće čitanja mogu dovesti do odustajanja od učenja i utjecati negativno na ostale vidove života.
Ono što mi, u našoj školi, možemo postići je da kroz radionice s učenicima ustanovimo koje su poteškoće prisutne u čitanju, da učenicima potom ukažemo na koje načine mogu poboljšati svoje tehnike čitanja, zatim na koje načine mogu olakšano čitati lektiru i slično, a za učitelje organiziramo predavanja na kojima ih želimo osvijestiti o sveprisutnosti teškoća u čitanju te ih upoznati s načinima rada u nastavi na temelju kojih mogu i sami pomoći učenicima da lakše usvoje gradivo koje uče. U nekim od predavanja pomogli bi i vanjski stručnjaci i suradnici.
Ove školske godine kampanju smo započeli u listopadu 2017. obilježavajući Međunarodni dan disleksije 6. listopada 2017.
Izradili smo zanimljiv pano koji je ukazivao na sve poznate ljude kroz povijest, koji su imali disleksiju ili neki drugi oblik teškoće čitanja. Također smo ukratko ukazali na sve probleme čitanja koje postoje kod djece i odraslih.
Kroz mjesec listopad provodili smo radionice odnosno vježbe čitanja pod nazivom Tko se čitanja plaši još? Provodile su je učiteljice razredne nastave Danijela Lokner, Suzana Okrugić i Tamara Ivić, od 2. do 4. razreda kroz nastavu hrvatskog jezika te nastavnice hrvatskog jezika Kristina Krolo i Andrea Prelog, za učenike od 5. do 8. razreda.
Radionicama su nazočile i voditeljice kampanje u školi, knjižničarka Marija Blažević i pedagoginja Svjetlana Carić.
Nakon provedenih vježbi, svi oni učenici koji žele poboljšati svoje čitanje, oni koji su svjesni da im čitanje ne ide najbolje odnosno da imaju teškoću u čitanju, odazvali su se za sudjelovanje u daljnjim radionicama koje će se provoditi u našoj školskoj knjižnici.
Knjižničarka Marija Blažević
Obrazac-zamolbe-roditelja-za-izostanak-ucenika-s-nastave.doc
Ispisnica iz skole.pdf
odluka.pdf
Ukupno: 293250
Ovaj mjesec: 782
Ovaj tjedan: 18