Održana završnica projekta "Čitajmo zajedno-čitajmo naglas: zaboravljene knjige"
Autor: Marija Blažević, 6. 6. 2019.
U 8. ciklusu projekta sudjelovalo je 1000 učenika iz 45 škola iz cijele Hrvatske. U Kinu Tuškanac u Zagrebu okupilo se 300 sudionika iz 22 škole, 250 učenika i 50 mentora – stručnih suradnika knjižničara i razrednih učiteljica.
U srijedu 29. svibnja 2019. godine predstavnice naše škole u završnici projekta Čitajmo zajedno – čitajmo naglas: zaboravljene knjige bile su učenica 3.r. Mila Lukić, knjižničarka Marija Blažević, učiteljica Danijela Lokner te ravnateljica škole Kristina Krmpotić.
Na svečanoj završnici u bogatom trosatnom programu učenici su predstavili svoj cjelogodišnji rad, a pozornica kina Tuškanca postala je mjesto na kojemu su se očitovale njihova kreativnost i radost koje su prenosili na sudionike svečanosti. Umijeće interpretacije koje su izvježbali pod vodstvom svojih mentora, stručnih suradnika knjižničara i razrednih učitelja, učenici su pokazali plesom, pjesmom, igrokazom, recitiranjem, glumom, plakatima, PowerPoint-prezentacijama, a naglasak je bio na kratkim filmovima.
Naša se škola predstavila videouratkom u kojem su ukratko prikazane sve aktivnosti provedene kroz ovaj projekt. Svaka se aktivnost fotografirala i po potrebi snimala kako bismo ciljano imali materijale za završni rad.
Gledajući generalno, ovaj projekt potiče učenike na čitanje i njegova je osnovna namjera da razvije njihove čitateljske kompetencije, a istodobno obogaćuje im rječnik, otvara teme za razgovor, jača socijalne vještine, potiče stvaralaštvo, razmišljanje i rješavanje problema, smanjuje stres, pojačava empatiju, produbljuje emocije, otkriva nove svjetove, jača samopoštovanje i međusobno poštivanje, te ih potiče na još puno pozitivnih iskoraka. Usto, tradicionalna knjižnična građa povezala se s multimedijom pa je ovaj nacionalni projekt za poticanje čitanja dobio dodatnu vrijednost: očekivani multimedijski ostvaraj je emocionalna i intelektualna motivacija za čitanje, a kroz proces njegova stvaranja učenici jačaju svoje digitalne kompetencije te, naposljetku, raste njihova medijska pismenost.
Jedna je od posebnosti projekta i ta što on nije natjecateljskoga karaktera, a jedan od njegovih ciljeva je da kod učenika razvije vještine čitanja s razumijevanjem. Jednako tako žele se promovirati i školske knjižnice, hrvatska dječja književnosti, jezik, povijest i kultura, ali učenike upoznati i s djelima iz dječje književnosti stranih autora kako bi upoznali kulturu i književnosti drugih naroda. Učenike se želi potaknuti i na uporabu novih medija u interpretaciji književnoga djela, na kreativno i suradničko korištenje informacijsko-komunikacijske tehnologije te promovirati europski identitet.
Učitelji i stručni suradnici radeći na ovaj način pretvaraju svoje knjižnice u dijelove škole za život jer, uz opisano, tijekom čitanja knjiga naglas svladavaju i predmetne i međupredmetne sadržaje koje nam donosi nova kurikularna reforma.
Svrha je projekta i ta da se istakne uloga stručnih suradnika knjižničara u odgojno-obrazovnom procesu, a projekt se provodi i kako bi se učvrstila i osnažila suradnja stručnih suradnika knjižničara s učiteljima, ostalim stručnim suradnicima i ravnateljima, da se roditelji upoznaju s djelatnošću stručnoga suradnika knjižničara, da podsjećaju svoju djecu na to da budu aktivni korisnici školske knjižnice, ali i da budu gosti čitači naglas.
Marija Blažević, knjižničarka
Članak djelomično preuzet s mrežne stranice: http://www.kzz.hr/citajmo-zajedno-citajmo-naglas-2019 (6.6.2019.)
Obrazac-zamolbe-roditelja-za-izostanak-ucenika-s-nastave.doc
Ispisnica iz skole.pdf
odluka.pdf
Ukupno: 293253
Ovaj mjesec: 785
Ovaj tjedan: 18