MJESEC HRVATSKE KNJIGE 2015.
Autor: Maja Poslon Živković, 16. 10. 2015.
Od 15. listopada do 15. studenoga sve knjižnice u našoj domovini različitim aktivnostima nastoje obilježiti Mjesec hrvatske knjige.
Ove godine Mjesec hrvatske knjige ima za glavnu temu SVJETLOST, budući da je UN 2015. godinu proglasio Međunarodnom godinom svjetlosti i tehnologija zasnovanih na svjetlosti.
Istraživanja pokazuju da se u našoj zemlji čita sve manje i manje – točnije 47% građana Hrvatske u 2014. godini nije pročitalo niti jednu knjigu. Sudeći prema tom podatku uistinu je važno njegovati i održavati svjetlo pisane riječi, pogotovo kada se radi o školskim knjižnicama i našim najmlađim korisnicima, učenicima prvih razreda koji tek ulaze u svijet pisane riječi.
I u našoj školskoj knjižnici planiram u suradnji s učiteljima razredne nastave i razrednicima, na različite načine obilježiti ovaj mjesec posvećen knjigama i čitanju.
Našim najmlađim učenicima, 1. i 2. razreda u knjižnici čitam bajke. Na taj način podupiremo i pridružujemo se nacionalnoj kampanji ČITAJ MI! Koja ima za cilj motivirati roditelje i sve odrasle da stvore naviku čitanja naglas djeci. Djeca su zahvalna publika, oni vole kada im se čita, a treba naglasiti da čitanje naglas pomaže i djetetovu cjelokupnom razvoju.
U trećim razredima mijenjamo uloge – pozivam učenike u knjižnicu da oni pokažu svoje vještine izražajnog čitanja.
Za 4. razrede pripremam kviz o pročitanim lektirama koji bi učenicima trebao otkriti tapkaju li u mraku književnosti ili knjige uistinu pale njihove lampice.
Čitanje put učenja – predavanje je planirano za učenike petih razreda. Cilj je osvijestiti učenicima da je čitanje tek prvi korak ka uspješnom učenju.
Učenici viših razreda u Mjesecu hrvatske knjige naučit će nešto više o informacijskoj pismenosti. Iako žive u suvremenom svijetu gdje im je sve dostupno jednim klikom važno ih je naučiti razlikovati bitne i pouzdane informacije od onih manje bitnih. Naime, u budućem školovanju od iznimne važnosti bit će im upravo analiza podataka i vještina snalaženja u gomili informacija.
Učenici 4. i 7. razreda ispunit će anketu koja će nam nešto više reći o njihovim čitalačkim navikama.
Fond školske knjižnice stalno se obnavlja i nadopunjuje . U ovom trenutku možemo reći da smo značajan broj starih i pohabanih knjiga zamijenili novima tvrdoukoričenima.
Pokušavamo biti u tijeku i nabavljati što više stručne literature koja prati sve odgojno-obrazovne potrebe učitelja i učenika naše škole.
Cjelokupni fond (osim neknjižne građe) obrađen je u računalnom sustavu METEL.
Fond: Lektira – 3800 primjeraka
Građa za slobodno čitanje – 2400 primjeraka
Stručna literatura – 900 primjeraka
Neknjižna građa – oko 200 primjeraka VHs, Cd, DVD
Također, u planu je nabava postavljanje informatičkog kutka u školskoj knjižnici koji bi bio namijenjen učenicima. Znači planiramo postaviti nekoliko računala povezanih s pisačem i na taj način učenicima bismo omogućili da sve svoje školske obaveze (seminare, prezentacije….)obave u školi. Vjerujem da će to učenike motivirati i za različite dodatne radove i aktivnosti, a to u konačnici znači i unaprjeđenje nastavno-obrazovnog procesa.
Uz to školska knjižnica je klimatizirana, posjeduje LCD projektor, ima 25 radnih mjesta u čitaonici i smatramo je ugodnim radnim prostorom koje je prilagođeno izvođenju nastavno-obrazovnog procesa.
Za kraj misao španjolskog pisca Zafona:
Knjige su ogledala – u njima vidiš samo ono što već postoji u tebi.
Dakle, čitajte i otkrijte ono najljepše u vama!
Anamarija Hat, školski knjižničar
Branka Gregurić, nastavnica hrv. jezika