preskoči na sadržaj

Osnovna škola "August Harambašić" Donji Miholjac

 > Naslovnica
Vijesti

RAZLIČITOST STILOVA - NASTAVNI SAT U ŠKOLSKOJ KNJIŽNICI

Autor: Maja Poslon Živković, 23. 10. 2015.

Obilježavanje Mjeseca hrvatske knjige uvijek je dobar povod da pozovemo učenike u školsku knjižnicu i porazgovaramo o knjigama i čitanju.
Ovaj put u knjižnicu je došao 8.a, tema je bila Različitost stilova, a nastavni (blok) sat pripremile su zajedno nastavnica hrvatskog jezika B. Gregurić i školska knjižničarka A. Hat.

 

U osmom razredu od učenika očekujemo da tekstovima koje čitaju pristupe kritički. To prije svega znači da razmišljaju o onome što čitaju i da znaju razlikovati bitne podatke od nevažnih. U završnom razredu osnovne škole učenici su već upoznati sa većinom književnih vrsta. Također, pretpostavljamo da razlikuju književne od neknjiževnih tekstova. 
Kako bismo sve to provjerili i ukazali im na različite vrste stilova pisanja s kojima će se sretati  u svom svakodnevnom životu pozvali smo osmaše tamo gdje ima najviše pisane građe – naravno u školsku knjižnicu. 

Nakon što su se prisjetili da se jezikom služimo na različite načine u različitim prilikama, učenike smo podijelile u 5 skupina. Svaka skupina imala je zadatak proučiti po jedan funkcionalni stil pisanja na osnovu zadanog predloška i skupine pitanja koja su bila usmjerena na pronalaženje osobitosti određenog stila.
1. znanstveni stil
2. novinarski stil
3. administrativno-poslovni stil
4. književno –umjetnički stil
5. razgovorni stil


Nakon rada na tekstu svaka skupina je izložila rezultate svog rada i ostatku razreda predstavila određeni stil pisanja u nekoliko natuknica (tko se služi njime - kome je namijenjen, glavne značajke, primjeri pisanja takvim stilom pronađeni u knjižnici).

Osim što su naučili razlikovati funkcionalne stilove hrvatskoga jezika , učenici su osvijestili i potrebu različitog načina pismenog izražavanja u različitim prigodama. Također, primijetili su i mnoge nepoznate, stručne riječi i izraze te su se upotrebom rječnika prisjetili i važnosti  priručne građe.

Na ovaj način željeli smo ih potaknuti na razmišljanje o vlastitom pisanom , ali i usmenom izražavanju i mogućnostima kako ga njegovati i poboljšati. Željeli smo im pokazati da  razvijanje pismenosti  ne staje s upoznavanjem slova abecede i ovladavanjem tehnike pisanja. To je vještina koja se poput svake druge mora razvijati i to prije svega na praktičan način – dakle, pisanjem.

 

                                                   B. Gregurić, nastavnica hrvatskog jezika
                                                   A. Hat, školski knjižničar

 

 

 




Naša škola

e-Dnevnik za učenike

e-Dnevnik za nastavnike

IZDVAJAMO

Školski kurikulum

Raspored sati

Raspored informacija za roditelje

Pristup informacijama

Školski dokumenti

Ime smo dobili po...

Stručno usavršavanje
CMS za škole logo
Osnovna škola "August Harambašić" Donji Miholjac / Prilaz stadionu 1, HR-31540 Donji Miholjac / os-aharambasica-donjimiholjac.skole.hr / dmiholjac@os-aharambasica-donjimiholjac.skole.hr
preskoči na navigaciju