VUK U ŠKOLSKOJ KNJIŽNICI
Autor: Maja Poslon Živković, 1. 11. 2015.
Prošli ponedjeljak je školsku knjižnicu posjetio vuk iz Grimmovih bajki.
Bio je to isti onaj vuk koji je pojeo baku i Crvenkapicu, koji je otpuhao kuće praščića i koji je napao kozliće kada su ostali sami. Kada je čuo da i djeca u školi uče koliko je zločest i opasan, vuk se odlučio promijeniti i obećao postati dobar i pristojan. Otišao je toliko daleko da je odlučio promijeniti i prehrambene navike i postati vegetarijanac. Nisam sigurna trebamo li mu vjerovati…
Najbolje je pitati učenike 1.c razreda.
U ponedjeljak su učenici 1. c razreda s učiteljicom Valerijom Čmelak posjetili školsku knjižnicu. I oni su rado prihvatili poziv i odazvali se obilježavanju Mjeseca hrvatske knjige. Prvim razredima u knjižnici se čitaju bajke naglas, a pošto su Grimmove bajke obavezna lektira za prvi razred, ove godine u knjižnici svi slušaju Crvenakapicu.
Na taj način podupiremo nacionalni projekt Čitaj mi! koji ima za cilj motivirati roditelje i sve odrasle da stvore naviku čitanja naglas djeci. Također, cilj ove akcije je motivirati djecu i roditelje na druženje s knjigom i dolazak u knjižnice.Kampanju Čitaj mi! pokrenula je 2013. godine Europska organizacija za promicanje čitanja “EU READ“, a u Hrvatskoj se svake godine u nju uključuje sve veći broj kako školskih, tako i gradskih knjižnica.
Važno je reći da i samo 15 minuta glasnog čitanja dnevno pomaže djetetovu cjelokupnom razvoju. Svakodnevno čitanje naglas, osim toga, može biti i jedan od oblika kvalitetno provedenog vremena s djetetom, a ne treba niti zaboraviti da se na taj način stvara i posebna emocionalna veza između djeteta i osobe koja mu čita.
Prvašići su se uz svjetlo kamina vratili u prošla vremena kada su ljudi još znali razgovarati i slušati jedni druge. Dogovorili smo se da ćemo prvo pažljivo poslušati bajku, a zatim i porazgovarati o njoj. Iako im je bajka već od prije bila poznata, svi su je pažljivo slušali. U razgovoru smo brzo zaključili tko je u ovoj priči dobar, a kome se nikako ne smije vjerovati. Tako smo i došli do pouke priče - a to je da nikako ne smijemo vjerovati nepoznatima. Iako su još mali i na mnogo načina nesamostalni svi prvašići su znali koliko je ta pouka važna i što ona znači za njih danas.
Sljedeći sat zadatak im je bio nacrtati prizore iz Crvenkapice koji su im se svidjeli. Vrijedni učenici 1. c razreda raširili su bojice i na papirima su nastajali likovi Crvenkapice, kolača, kućice u šumi, bake..., a tada je u knjižnicu odjednom došao vuk! Bio je tužan i jadan što on nikome nije omiljeni lik. Poslušali smo mnoga njegova obećanja, čak je par dječaka odlučilo i nacrtati njegov lik. No, učenici prvog razreda nisu se dali prevariti. Zaključili su da ne poznaju vuka dovoljno i da mu ne mogu povjerovati samo tako u ta lijepa obećanja.
Na vuku ostaje da djelima pokaže je li uistinu iskren i misli li se ozbiljno promijeniti. Učenicima 1.c razreda ostat će, kao uspomena na Mjesec hrvatske knjige, slikovnica Crvenkapica koju su sami izradili.
vaša knjižničarka Anamarija Hat