


| « Travanj 2025 » | ||||||
| Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne | 
| 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 
| 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 
| 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 
| 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 
| 28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 
| 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 
Od 24.siječnja 2011. u OŠ Antuna Mihanovića u svim odjelima razredne nastave učiteljice uz superviziju defektologinje provode terapiju glazbom - Slušni integracijski trening
Terapija će se provoditi 16 tjedana, od 24. siječnja 2011. do 21. svibnja 2011.
Pozitivni učinci terapije glazbom:
Koristeći mjerni instrument za evaluaciju uspješnosti terapije 2007. godine napravljeno je istraživanje u 2. razredima naše škole.
OPIS UZORKA ISPITANIKA:
eksperimentalni uzorak: 20 djece sa ili bez teškoća koja su bila uključena u terapiju glazbom (SLUŠNI INTEGRACIJSKI TRENING) učenici 2. b razreda OŠ Antuna Mihanovića, Osijek;
kontrolni uzorak: 17 djece bez teškoća (učenici 2. a razreda OŠ Antuna Mihanovića, Osijek); koja nisu bila uključena u terapiju ali su pomoću upitnika također procijenjena u prvoj vremenskoj točki i drugoj vremenskoj točki koja se poklapala sa završetkom glazbene terapije.
Mjerni instrument za evaluaciju uspješnosti terapije
Sastoji se od 25 pitanja na koja su roditelji uz pomoć terapeuta-defektologa procjenjivali sposobnosti svoga djeteta. Isti upitnik je ispunjavan i na kraju terapije kako bi se mogle usporediti razlike u odgovorima.
Na svako pitanje ponuđeno je pet mogućih odgovora a roditelj se sugeriralo da zaokruži odgovor koji najbolje odgovara trenutnim sposobnostima djeteta.
U postupku statističke obrade odgovori su bodovani na slijedeći način:
ponuđeni odgovori i bodovanje:
jako loše 1
loše 2
osrednje 3
dobro 4
jako dobro 5
Rezultati terapije:
Odgovori na početku i kraju provedenog ispitivanja podvrgnuti su testu za ispitivanje značajnosti razlika između početnog i završnog procjenjivanja upitnikom.
na svim pitanjima iz upitnika došlo je do poboljšanja u procjeni (ocjene na odgovorima su više nakon terapije). Od toga, na 12 odgovora dobiveni su statistički značajno bolji rezultati na kraju terapije u odnosu na početak terapije (ovi su odgovori ispisani plavom bojom u tablici).
REZULTATI ZA DJECU KOJA SU BILA PODVRGNUTA TERAPIJI GLAZBOM
| 
 | PITANJA IZ UPITNIKA ZA EVALUACIJU | Prije terapije | Nakon terapije | 
| 6. | Kako dijete emocionalno reagira (podnosi frustraciju) kada mu se nešto s opravdanim razlogom zabrani/uskrati | 2.70 | 3.32 | 
| 10. | Kakav je rječnik (količina riječi) | 4.15 | 4.45 | 
| 11. | Kako dijete prepričava priču? | 38.0 | 4.15 | 
| 12 | Kako dijete crta, boja? | 32.5 | 36.0 | 
| 13. | Kakva je lateralizacija (izdiferenciranost dominantne ruke)? | 38.5 | 43.0 | 
| 17. | Kakva je sposobnost čitanja? | 37.0 | 41.0 | 
| 18. | Kakva je sposobnost analize i sinteze? | 35.0 | 40.0 | 
| 21. | Kakva je opća pažnja (npr. za vrijeme neke odgojne ili edukativne aktivnosti)? | 33.5 | 39.5 | 
| 22. | Kakva je smirenost i koncentracija (npr. za vrijeme neke odgojne ili edukativne aktivnosti)? | 32.5 | 38.0 | 
| 23. | Kakve su opće sposobnosti da dijete prati svakodnevni rutinski rad u centru/školi ili vrtiću? | 37.0 | 40.0 | 
| 25. | Kakav je glazbeni sluh (mogućnost pjevanja i prepoznavanja određene visine tona)? | 36.0 | 40.0 | 
ZAKLJUČAK
Ovaj je eksperiment pokazao da glazbena terapija povoljno utječe na razvoj različitih sposobnosti djeteta, podjednako kod djece s teškoćama u učenju ili razvoju kao i kod djece bez teškoća. Kod djece koja nisu bila podvrgnuta slušnom integracijskom treningu nije došlo do značajnog pozitivnog pomaka niti na jednom segmentu iz upitnika a nakon proteka perioda u kojem je eksperimentalna skupina djece bila podvrgnuta glazbenoj terapiji.
prof. rehabilitator
Sanda Zlatarić
 PLES PISANJA.doc
 PLES PISANJA.doc  REHABILITACIJA PUTEM POKRETA.doc
 REHABILITACIJA PUTEM POKRETA.doc  TERAPIJSKO JAHANJE.doc
 TERAPIJSKO JAHANJE.doc