


| « Travanj 2025 » | ||||||
| Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne | 
| 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 
| 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 
| 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 
| 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 
| 28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 
| 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 
 
	 
	
		
		 
	
	
Tri godine iza provođenja projekta,  uključili  smo se u obnovu statusa  te ponovno prošli kroz UNICEF-ovu proceduru koja je uključivala razgovor četiri predstavnika UNICEF-a u tzv. Fokus grupama s učenicima, učiteljima i roditeljima, njihov obilazak učionica i cijele škole te razgovor s ravnateljem i stručnim suradnicima (pedagoginja, defektologinja i psihologinja) i uvid u školsku dokumentaciju.
Naša škola se 2005. godine uključila u UNICEF-ov projekt „Za sigurno i poticajno okruženje u školama“ te stekla priznanje „Škola  bez nasilja“. U tom periodu, svi učenici i učitelji prošli su kroz niz radionica na kojima se učilo i raspravljalo o raznim oblicima nasilja i načinima njegovog sprječavanja.
Uvjet za stjecanje priznanja bio je ispuniti UNICEF-ove kriterije, a neki od njih su sljedeći:
1.     Određivanje razrednih vrijednosti, pravila i posljedica
2.     Dežurstva učitelja u školskim prostorima
3.     Primjena restitucije i protokola o postupanju
4.     Obrade teme zlostavljanja putem redovnog nastavnog programa i na satu razrednog odjela (u planu, programu i svakodnevici škole)
5.     Kontinuirana edukacija svih učitelja, razrednika i drugih djelatnika škole
6.     Suradnja s roditeljima, lokalnom zajednicom i institucijama koje se bave zaštitom djece
7.     Primjena upitnika za roditelje o njihovom znanju o slučajevima zlostavljanja
8.     Ispitivanje vršnjačkog zlostavljanja (primjena upitnika za učenike)…
Sada, tri godine iza provođenja projekta,  uključili  smo se u obnovu statusa  te ponovno prošli kroz UNICEF-ovu proceduru koja je uključivala, osim gore navedenog, i razgovor četiri predstavnika UNICEF-a u tzv. Fokus grupama s učenicima, učiteljima i roditeljima, njihov obilazak učionica i cijele škole te razgovor s ravnateljem i stručnim suradnicima (pedagoginja, defektologinja i psihologinja) i uvid u školsku dokumentaciju. 
Uvidom u rezultate upitnika za učitelje, popunjenom tijekom lipnja 2008. godine  (28 učitelja), dobivaju se sljedeći podaci:
·         Većina učitelja, tj. 63% se osjeća kompetentno u odnosu na pojavu nasilja.
·        Najveći broj učitelja, 78% procijenio je da su im učenici skrenuli pozornost na učenika koji trpi zlostavljajuće ponašanje samo 2-5 puta tijekom protekle šk. godine, 14,28% učitelja za tako nešto čuju jednom mjesečno, 7,14% učitelja su to jednom čuli protekle šk. godine, dok  se za jednom tjedno i svakodnevno  nije izjasnio niti jedan učitelj.
·        Učitelji su procjenjuju da je najčešći oblik zlostavljanja- rangirano od 1 (najčešći oblik) do 9 (najrjeđi oblik):
1. Nazivanje pogrdnim imenima, ismijavanje i zadirkivanje na bolan način
2. Zanemarivanje i isključivanje iz vršnjačkog kruga prijatelja
3. Laganje i odvraćanje ostalih učenika od djeteta
4. Uzimanje osobnih stvari i njihovo uništavanje
5. Nazivanje pogrdnim imenima vezanim za porijeklo (vjera, etnička ili soc. pripadnost)
6. Pokazivanje prostih gesti, komentari ili uvrede sa seksualnom konotacijom
7. Udaranje, batinanje
8. Iznuđivanje/uzimanje novca
9. Prijetnje i prisiljavanje na neželjene radnje
·        Na pitanje o uključenosti roditelja u rješavanje problema vršnjačkog nasilja, učitelji su dali sljedeće odgovore:
              a) nisu uključeni                    7,14% učitelja
              b) povremeno su uključeni      42,85% 
c) potpuno su uključeni           50,00%
koordinatorica projekta, psihologinja silvija Mihaljević
listopad 2008.
 Povratak |
 Povratak |
	 Ispiši članak |
 Ispiši članak |
	
    	
		 Pošalji prijatelju
	 	    
    
    
	
		]
 Pošalji prijatelju
	 	    
    
    
	
		]