U OKVIRU ERASMUS+ PROJEKTA OBILJEŽILI SMO SVJETSKI DAN TELEVIZIJE
Autor: Marijan Vuković, 30. 11. 2018.
Glavna skupština Ujedinjenih naroda proglasila je 21. studenoga Svjetskim danom televizije. Iako danas internet polako sustiže televiziju, ipak je još uvijek televizijski program taj kojeg prati najveći broj ljudi različitih životnih dobi.
Televizija ima izuzetno značajan utjecaj na procese odlučivanja te je priznata kao jedan od glavnih alata u procesu informiranja i utjecaja na javno mnijenje. Gledatelji u Europi prosječno provedu 3 sata i 55 minuta pred malim ekranima, gledajući 5463 televizijska programa. Unatoč velikomu izboru koji potrošači imaju, televizija je i dalje glavni medij kojeg prati sve više ljudi na svim platformama.
Svjetski dan televizije još je jedna aktivnost koju smo proveli u okviru Erasmus+ projekta u našoj školi. Koordinatorica Erasmus+ projekta Slađana Ninković i učiteljica engleskog jezika Željka Gospočić osmislile su pitanja i provele anketni upitnik o tom masovnom mediju među učenicima petih razreda.
Putem eTwinning portala učiteljica Slađana Ninković dogovorila je suradnju s učiteljem engleskog jezika iz Pariza kako bi proveli anketu na engleskom jeziku među učenicima petih razreda te usporedili rezultate. Također je učitelj iz Pariza sa svojim učenicima snimio vremensku prognozu na engleskom jeziku, što je učinila i naša učiteljica engleskoga jezika Željka Gospočić s učenicima petih razreda.
Vremenska prognoza učenika iz Francuske može se pogledati na ovom linku:
Vremenska prognoza naših učenika dostupna je na slijedećem linku:
Cilj ankete bio je saznati koliko vremena učenici provedu pred ekranom zbog školskih obveza, kao i prate li samo sadržaj koji je uvijek samo zabavan ili gledaju sadržaj koje potiče na razmišljanje i da im na neki način proširuje znanja (ponajprije kroz obrazovni program i dokumentarni).
Anketni se upitnik sastojao od pet pitanja u kojima su učenici odabirali samo jedan od ponuđenih odgovora. Prvim se pitanjem željelo saznati koliko vremena učenici dnevno provedu uz televizore i to vrijeme nije zanemarivo jer je većina učenika odgovorila kako dnevno gleda televiziju 2 sata (33 %) te više od 2 sata (27 %).
U drugom su se pitanju učenici morali opredijeliti za vrstu sadržaja koju najčešće gledaju. Najviše učenika gleda sportske emisije (19 %), nešto manje dokumentarne emisije (16 %) i filmove (15 %), a najmanje informativne i znanstvene emisije (4 %).
U trećem su pitanju učenici odabirali vrstu sadržaja koju ponekad gledaju. Saznalo se da najviše učenika ponekad prati informativne emisije (16 %), nešto manje crtane filmove (14%) i glazbene emisije (14 %), a najmanje ponekad pogledaju kvizove (6 %).
U četvrtom pitanju nas je zanimalo što nikada ne gledaju na televiziji. Najviše je učenika odgovorilo da ne gleda znanstvene emisije (18%) i kvizove (18%), a 3% učenika je odgovorilo da nikada na televiziji ne gleda filmove.
Na kraju ankete učenici su morali odgovoriti na pitanje „Što bi napravili u situaciji da se druže s prijateljem, a na televiziji upravo počinje njihova omiljena TV emisija koju žele pogledati?“
Njihovi odgovori su nas razveselili jer 47 % učenika će ostati s prijateljem i neće pratiti svoju omiljenu emisiju, 33% učenika će tražiti od prijatelja da upali televizor kako ne bi propustili svoju omiljenu emisiju, a 20% učenika će ipak otići kući i gledati emisiju.
Rezultate provedene ankete može se pogledati na slijedećem linku:
Učiteljice su ovom anketom ponajprije željele obilježiti Svjetski dan televizije i učenicima skrenuti pozornost na taj još uvijek najutjecajniji medij današnjice. Dobiveni se rezultati ne mogu smatrati ogledalom stvarnog stanja utjecaja televizije na život učenika, ali mogu biti pokazatelj nekih njihovih medijskih navika. S nestrpljenjem iščekujemo rezultate provedene ankete među francuskim učenicima petih razreda, a oni su nam u međuvremenu poslali video na engleskom jeziku jer su imali zadatak osmisliti TV prilog u kojoj glume voditelje vremenske prognoze.
Učiteljica Slađana Ninković
Povelja HZTK, 2013.
Plaketa Općine Rešetari, 2014.
Plaketa BPŽ, 2006.
Dio smo UNESCO-ove ASPNet mreže
Priznanje za uspjeh postignut na završnici Državnog prvenstva školskih sportskih društava
Republike Hrvatske za učenike 5. i 6. razreda u školskoj godini 2016./2017.
Institucije |
> MZO |
> AZOO |
> Portal škole |
> Carnet |
> NCVVO |
> Općina Rešetari |
> Merlin u školi |
> Edu.hr Portal |
> Anketa - Sigurniji i... |