ELEMENTI OCJENJIVANJA I KRITERIJI VREDNOVANJA U NASTAVI GLAZBENE KULTURE
Cilj glazbene kulture u osnovnoj školi je:
a) uvođenje učenika u glazbenu kulturu upoznavanje osnovnih elemenata glazbenog jezika, razvijanje glazbene kreativnosti, uspostavljanje i usvajanje vrijednosti i mjerila za kritičko i estetsko procjenjivanje glazbe
b) razvijanje glazbenog senzibiliteta učenika, njegovih vještina i sposobnosti za glazbeno izražavanje te doživljaj i upoznavanje glazbe uz uvažavanje posebnosti individualnog razvoja
ELEMENTI OCJENJIVANJA:
1. PJEVANJE I SVIRANJE
2. INTONACIJA, RITAM I GLAZBENO PISMO
3. OSNOVE GLAZBENE UMJETNOSTI
4. ODGOJNI UČINCI RADA
KRITERIJI VREDNOVANJA
1. PJEVANJE I SVIRANJE
a) pjevanje: - posebnu pažnju obratiti na individualne sposobnosti učenika te shodno tome prilagoditi i realna očekivanja
b) sviranje: - sviranje na glazbalima (Orffovog instrumentarija, blok flauti ili melodici) jednostavnijih i laganijih glazbenih primjera iz udžbenika
Proces aktivnog muziciranja važniji je od ishoda na završetku procesa, s naglaskom na razvijanje glazbenih sposobnosti vezanih za intonaciju i ritam.
Glazbene aktivnosti učenika (pjevanje, sviranje, ples) pratimo opisno, a brojčanom ocjenom ocjenjujemo na način da je ocjena poticajna za učenika te se predlažu ocjene odličan (5) i vrlo dobar (4).
Interes, sposobnosti (naglašene ili latentne), uloženi trud i napredak u pojedinim područjima trebaju biti elementi i opisnog praćenja učenika.
2. INTONACIJA; RITAM I GLAZBENO PISMO
- praćenje i ocjenjivanje temelji se na analizi pjesama, koja sadrži informacije o: crtovlju, mjeri, notnim vrijednostima, glazbenim oznakama i reproduciranje obrađenih ritamskih obrazaca
ODLIČAN (5)
- samostalno i točno može analizirati obrađenu pjesmu: prepoznati mjeru, notne vrijednosti, glazbene oznake te reproducirati obrađene ritamske obrasce
VRLO DOBAR (4)
- prilično samostalno i djelomično točno može realizirati postavljene zadatke
DOBAR (3)
- uz pomoć učitelja može realizirati većinu postavljenih zadataka
DOVOLJAN (2)
- tek uz stalni poticaj uspijeva realizirati minimum postavljenih zadataka
NEDOVOLJAN (1)
- niti uz stalni poticaj ne uspijeva realizirati ni minimum postavljenih zadataka
- ne pokazuje nikakav interes za rad i suradnju
3. OSNOVE GLAZBENE UMJETNOSTI
- obuhvatiti usvojenost i prepoznavanje glazbenih pojmova, glazbala, skladbi, pjevačkih glasova, izvođačkih sastava, dinamike, tempa, glazbenih cjelina i oblika, glazbenih vrsta, glazbenog sloga, stilskih razdoblja u povijesti glazbe te određenih folklornih područja
ODLIČAN (5)
- samostalno i točno prepoznaje, tumači, povezuje, uspoređuje, kategorizira i primjenjuje elemente glazbenog jezika
- vlada glazbenim terminima
- ima razvijeno opće znanje, koje primjenjuje i povezuje sa novostečenim znanjima
-pronalazi vlastiti stil u primjeni elemenata glazbenog jezika
VRLO DOBAR (4)
- djelomično prepoznaje i tumači elemente glazbenog jezika, međutim u povezivanju, kategoriziranju i primjeni treba pomoć
- koristi se glazbenim terminima
DOBAR (3)
- razumije većinu elemenata glazbenog jezika, ali ne može samostalno dosegnuti razinu operacionalizacije znanja
- nesustavno koristi glazbene termine
DOVOLJAN (2)
- pokazuje minimum znanja
- nesamostalan
- oskudno koristi glazbene termine ili ih uopće ne koristi
- potreban veliki poticaj i pomoć
NEDOVOLJAN (1)
- ne pokazuje niti minimum potrebnog znanja, interesa i spremnosti na suradnju
4. ODGOJNI UČINCI RADA
- obuhvaća aktivno sudjelovanje u nastavi, kulturu ponašanja na satu, praćenje glazbenih događaja, posjet koncertima i kazalištu, sudjelovanje u izvannastavnim aktivnostima i nastupima u školi i izvan nje
- ocjena služi kao poticaj i motivacija za daljnje napredovanje, interes i zalaganje učenika
ODLIČAN (5)
- aktivno sudjeluje u nastavi (rado pjeva, svira)
- uvijek spreman na suradnju
- redovito nosi pribor
- sudjeluje u izvannastavnim aktivnostima škole (pjevački zbor, orkestar)
- prati glazbene događaje, odlazi na koncerte, u kazalište
- kulturno i primjereno komunicira s učiteljem/učiteljicom i vršnjacima
- ostvaruje intenzivan kontakt sa svim sudionicima u odgojno – obrazovnom procesu
- učenikova kreativnost je na izvrsnoj razini
VRLO DOBAR (4)
- ima dobro razvijene komunikacijske vještine
- vrlo odgovorno se ponaša prema radu i postavljenim zadacima
- lako iznosi osobne stavove i vrijednosti
- učenikova kreativnost je na visokoj razini
DOBAR (3)
- uz poticaj rješava postavljene zadatke
- potrebno je poticati socijalne i komunikacijske vještine te aktivnosti na satovima
- učenikova kreativnost je na prosječnoj razini
DOVOLJAN (2)
- potrebno je razvijati etičke kriterije, te vrijednosna mjerila za kritičko i estetsko procjenjivanje glazbe
- nedovoljno odgovoran odnos prema radu
- učenikova kreativnost, komunikacija i socijalizacija je na vrlo niskoj razini
NEDOVOLJAN (1)
- učenik niti na poticaj en pokazuje zainteresiranost za bilo koji oblik glazbenog izražavanja
- komunikacija i socijalizacija učenika je neprimjerena
- neodgovoran odnos prema radu, vršnjacima i učitelju/učiteljici
- konstantno ometa sve aspekte odgojno-obrazovnog procesa
« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Ukupno: 153772
Ovaj mjesec: 268
Danas: 76