Svrha učenja i poučavanja stranog jezika
- razvoj komunikacijske i međukulturne kompetencije
- cjeloviti razvoj učenika
- razvoj svih temeljnih kompetencija
Odgojno – obrazovni ciljevi učenja i poučavanja stranog jezika
1. samostalna i točna upotreba jezika u govoru i pismu
2. razumijevanje i uvažavanje drugih kultura i sagledavanje vlastite kulture
3. samostalna i kritička upotreba izvora znanja i primjena strategija učenja jezika
4. prihvaćanje odgovornosti za osobni razvoj
5. cjeloživotno učenje
Ishodi učenja postižu se kroz tri domene:
A. komunikacijsko jezična kompetencija
B. međukulturna komunikacijska kompetencija
C. samostalnost u ovladavanju jezikom
Sve tri domene su međusobno usko povezane te se prožimaju i dopunjuju.
Temelj učenja i poučavanja njemačkog jezika čine obrazovni ishodi u domeni Komunikacijska jezična kompetencija koji se sadržajno i metodički dopunjuju odgojno – obrazovnim ishodima domena Međukulturna komunikacijska kompetencija i Samostalnost u ovladavanju jezikom.
Vrednovanje usvojenosti odgojno – obrazovnih ishoda
U predmetu Njemački jezik vrednuju se znanja i vještine definirane odgojno – obrazovnim ishodima unutar domene Komunikacijska jezična kompetencija.
Iz domene Međukulturna komunikacijska kompetencija vrednuju se ishodi koji se odnose na znanja o vlastitoj kulturi i drugim kulturama te na vještine međukulturnog ophođenja i njihova se ostvarenost ocjenjuje posredno vrednovanjem ishoda iz domene KJK a.
Iz domene SOJ-om na isti se način, posredno vrednovanjem ishoda iz domene KJK-a, ocjenjuje ostvarenost ishoda koji se odnose na vještinu primjene medijske pismenosti.
Ostvarenje ostalih ishoda iz druge i treće domene prati se i formativno vrednije u rubriku bilježaka.
Elementi vrednovanja su:
- za 1. i 2. razred OŠ:
1. slušanje s razumijevanjem
2. govorenje
- od 3. do 8. razreda OŠ:
1. slušanje s razumijevanjem
2. čitanje s razumijevanjem
3. govorenje
4. pisanje
Ocjena se donosi na temelju kriterija u kojima su jasno opisana očekivana postignuća za svaku ocjenu.
Pri vrednovanju vodi se računa o činjenici da ovladavanje jezičnim zakonitostima nije samo sebi svrha, već je sredstvo za ostvarivanje uspješne komunikacije te da su pogreške u jezičnom izričaju prihvatljiva i očekivana sastavnica ovladavanja jezikom.
Tri vrste vrednovanja:
1. vrednovanje za učenje
2. vrednovanje kao učenje
3. vrednovanje naučenog
Vrednovanje za učenje uključuje učiteljevo kontinuirano i sustavno prikupljanje i bilježenje informacija o ostvarenosti odgojno – obrazovnih ishoda tijekom odgojno – obrazovnog procesa.. Ono je sastavni dio procesa učenja i poučavanja i ne rezultira ocjenom. Usmjereno je na poticanje refleksije o učenju, razumijevanje procesa i rezultata učenja te na povećanje učinkovitosti učenja i poučavanja.
Vrednovanje kao učenje podrazumijeva aktivno uključivanje učenika u proces vrednovanja uz stalnu podršku učitelja a odvija se sustavnom samorefleksijom, samovrednovanjem i vršnjačkim vrednovanjem. Time se učenike potiče na samostalnost i samoreguliranje učenja tj. na razvoj svijesti o vlastitom učenju.
Vrednovanje naučenog prvenstveno je sumativno, a svrha mu je utvrđivanje razine ostvarenosti odgojno – obrazovnih ishoda definiranih kurikulumom predmeta Njemački jezik. Provodi se tijekom cijele školske godine.
Pri određivanju zaključne ocjene učitelj uzima u obzir ostvarenost ishoda provjerenu različitim metodama vrednovanja u više vremenskih točaka.
Zaključna ocjena proizlazi neposredno iz razine ostvarenosti odgojno – obrazovnih ishoda iz domene KJK-a i posredno iz domena MKK-a i SOJ-om.
U 1. i 2. razredu ostvarenost ishoda iz triju domena ima podjednak udio u zaključnoj procjeni, dok se od trećeg razreda nadalje daje veća težina ostvarenosti ishoda iz domene KJK-a.
Zaključna ocjena izriče se brojkom i riječju ( nedovoljan -1, dovoljan – 2, dobar – 3, vrlo dobar – 4 i odličan – 5 ).
- nastavna jedinica: Stadt oder Land? - Wiedeholung, 4. razred, travanj 2020.
https://www.youtube.com/watch?
- nastavna jedinica: Ein Jahreszeitenlied, 3. razred, svibanj 2020.
https://www.youtube.com/watch?
- nastavna jedinica: Meine Kleidung im Herbst und Winter, 2. razred, svibanj 2020.
https://www.youtube.com/watch?
- nastavna jedinica: Ein samstag von Familie Bauer, 4. razred, svibanj 2020.
https://www.youtube.com/watch?
- nastavna jedinica: Jahreszeiten, 1. razred, svibanj 2020.
https://www.youtube.com/watch?
- nastavna jedinica:Es war eine Mutter, 1. razred, svibanj 2020.
https://www.youtube.com/watch?
- nastavna jedinica: Was tut weh?, 2. razred, svibanj 2020.
https://www.youtube.com/watch?
- nastavna jedinica: Monate und Jahreszeiten, 3. razred, svibanj 2020.
https://www.youtube.com/watch?
- nastavna jedinica: Ein Jahreszeitenlied, 3. razred, svibanj 2020.
https://www.youtube.com/watch?
- nastavna jedinica: Mein Klassenzimmer, 2. razred, prosinac 2020.
https://www.youtube.com/watch?
Videolekciju na temu Uskrsa možete vidjeti na ovom linku: https://www.youtube.com/watch?v=v4qWkME7v-U
Nastavna jedinica u Wakelet programu na temu Uskrsa https://wakelet.com/wake/WlZgC8Fu6y057zBDmaaXl
Nastavna jedinica u Wakelet programu na temu Martinstag: https://wakelet.com/wake/
« Veljača 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
Ukupno: 153785
Ovaj mjesec: 281
Danas: 89