« Ožujak 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
prijepodnevna smjena
0. sat 7,10 - 7,55
1. sat 8,00 - 8,45
2. sat 8,50 - 9,35
3. sat 9,50 - 10,35
4. sat 10,40 - 11,25
5. sat 11,30 - 12,15
6. sat 12,20 - 13,05
poslijepodnevna smjena
0. sat 12,40 - 13,25
1. sat 13,30 - 14,15
2. sat 14,20 - 15,05
3. sat 15,20 - 16,05
4. sat 16,10 - 16,55
5. sat 17,00 - 17,45
6. sat 17,50 - 18,35
Pjesnik, pisac, prevoditelj, jezikoslovac i isusovac Bartol Kašić dao je golem doprinos razvoju hrvatskoga jezika. Razvoj pisma i pismenosti u nekome narodu temeljni je uvjet postojanja, a po početcima pismenosti vrlo se često ispisuje i njegova povijest. Kako bi upoznali učenike naše škole sa stvaralaštvom i značajem Bartola Kašića, naša se škola pridružila ESEP (eTwinning) projektu Bartol Kašić i 420 godina hrvatskoga jezikoslovlja.
Učiteljica Zvjezdana Kelava i knjižničarka Tihana Perić su s 2.B razredom provele niz radionica. Na prvoj je radionici učenicima pročitana slikovnica „Velika tvornica riječi“ belgijske spisateljice Agnès de Lestrade koja ističe ljepotu jezika te njihovu snagu i povezanost s našim unutarnjim emocionalnim svijetom. Učenici su pomoću slikovnice uvidjeli važnost riječi, jer osim što ih koristimo za sporazumijevanje, ovisno o tome kakve riječi koristimo i kako ih izgovorimo, možemo druge povrijediti, usrećiti, s njima se povezati ili prekinuti odnose. Učenici su zaključili da su najvažnije riječi u jeziku: volim te, mama, tata i oprosti te da im je bitno imati hrvatski jezik jer kada bi djeca pričala engleskim jezikom, roditelji, bake i djede ih uopće ne bi razumjeli.
Nakon uvoda, učenici su naučili tko je Bartol Kašić i zašto ga nazivamo ocem hrvatskog jezika. Naučili su i što je gramatika, pravopis te rječnik, uočili njihove razlike i razgovarali o tome zašto su te knjige bitne za jezik. Zamislili smo da je Bartol Kašić s nama na satu te su mu učenici zahvalili što je napisao prvu hrvatsku gramatiku jer bez nje ne bismo znali pisati, ne bismo znali ništa i ne bi bilo Hrvatske. Kako bi vam dočarali atmosferu, radionice smo fotografirali te smo u programu Canva dodali Bartola Kašića na naše fotografije.