KAKO SIGURNO SUDJELOVATI KAO PJEŠAK U PROMETU
Dana 12. lipnja 2010 od 9,00 sati do 13 sati i 20 minuta u Osnovnoj školi braće Radića održana je edukacija učenika na temu „Kako sigurno sudjelovati kao pješak u prometu“ u sklopu pilot projekta prometne preventive u OŠ koji su zajednički organizirali Agencija za odgoj i obrazovanje, Hrvatski auto klub i Ministarstvo unutarnjih poslova RH. Županijski tim za provedbu edukacije sačinjavali su: Darko Ćato – član HAK-a, Dinko Šulc – predstavnik MUP-a i Milan Nadaždi – AOO, OŠ braće Radića Pakrac.
Za ovu temu smo odabrali pješaka radi specifičnosti terena na kojem se nalazi Grad Pakrac, obronci Psunja i Krndije, te se na ovom području rijetko koristi bicikl kao prijevozno sredstvo. Prema službenim podatcima iz PP Pakrac vidljivo je da od svih stradalih pješaka na području općine Pakrac, oko 60 do 80 %, su djeca ispod 14 godina starosti, nažalost školska djeca. Stoga smo ciljano ovu edukaciju posvetili upravo njima.
Nakon prikazanih nekoliko slajdova pješaka u različitim situacijama i uvodnog pozdrava, predstavljen je plan edukacije. Potom su učenici pisali inicijalni test (prethodno nisu obaviješteni da će pisati bilo kakav test – nisu se posebno pripremali za edukaciju). Test su učenici vrlo brzo riješili, no rezultati su dosta loši, svega pet učenika je ostvarilo prolaznost. Možda smo kao tim postavili visok prag prolaznosti, osam i više bodova od deset koliko ima sveukupan test, ali zato je vrlo lagan i nalazi se kao prilog ovom izvješću.
Prvo predavanje o zakonskim odredbama ponašanja pješaka u prometu održao je gospodin Darko Ćato u kojemu je bio naglasak na kretanje pješaka u gradu, izvan pješačkih zona i prijelazu pješaka preko kolnika. Ulogu i značenje Školske prometne jedinice pri prelasku kolnika je iznijela voditeljica školske prometne jedinice Martina Lneniček. Praktičan dio prelaska preko kolnika na označenom prijelazu i na mjestima na kojima nema označenih pješačkih prijelaza izveli smo u blizini same škole uz pomoć Školske prometne jedinice i prometnih policajaca PP Pakrac, na čemu im se najljepše zahvaljujemo.
Zatim je uslijedilo osvježenje, vani je u hladu bilo +31 ˚C. Drugi dio edukacije „Vidljivost pješaka“ vodio je gospodin Dinko Šulc, obradio kretanje pješaka noću, za vrijeme smanjene vidljivosti kao što su kiša, snijeg i magla.
Svakom učeniku je poklonjena reflektirajuća traka za obilježavanje pješaka noću. U sklopu ove točke učitelj tehničke kulture im je pokazao i uputio ih kako napraviti jednostavne ukrase od kože, kartona, šperploče i reflektirajuće trake.
Treći dio edukacije - utjecaj buke, snijega i nepropisno parkiranih vozila - održao je Milan Nadaždi gdje se posebno osvrnuo na korištenje MP3- playera i mobitela za slušanje glazbe i pisanja SMS poruka tijekom pješačenja. Također je upozorio učenike na invalidne osobe i slijepe osobe kao pješake te ih uputio na pravilan način pružanja pomoći u kretanju istih osoba.
Tijekom predavanja puno se pozornosti posvetilo na uspostavljanje komunikacije između samih pješaka te pješaka i vozača. Isto tako druženje s pripadnicima Školske prometne jedinice i policajcima doprinijelo je međusobnoj komunikaciji.
Na kraju je uslijedio test broj dva koji je u odnosu na prvi test bio znatno opsežniji, uz pismeni dio imao je i praktični dio, polijepiti odgovarajuće prometne znakove iznad određenog pojma.
Na ovom testu su učenici pokazali znatno bolji rezultat, kako pojedinačno tako i grupno te je riješenost testa 96%, iznad svih očekivanja. Iz svega iznesenog vidljivo je, da je edukacija u potpunosti uspjela, a naknadnim razgovorom s učenicima na satu tehničke kulture sam saznao da oni žele još ovakvih predavanja, ali s malo više praktičnog dijela.
Tim: Dinko, Darko i Milan
« Listopad 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |