PEDAGOGINJA ŠKOLE:
Željka Maic,
prof.pedagogije i dipl.knjižničarka
RADNO VRIJEME:
ponedjeljak - petak
8:00 - 14:00
KONTAKT:
034/411-213
e-mail: zculjat@gmail.com
GDJE ME MOŽETE PRONAĆI?
ured broj 13 na katu starog dijela škole
Pedagozi su stručnjaci koji se bave odgojem. Pedagozi mogu raditi u školama, vrtićima, domovima za nezbrinutu djecu, učeničkim domovima. Najveći broj pedagoga radi u školama, u kojima su oni osnovni stručni suradnici.
♦za one koji žele znati VIŠE o tom zanimanju
KAKO ĆE DIJETE DOŽIVJETI POLAZAK U ŠKOLU OVISI O VAMA
Upis djeteta u školu je zakonska obveza. Vi ga upisujete bez obzira da li ono to želi ili ne. Mora u školu!!! A dijete?!
Dijete u dobi između šeste i sedme godine ne voli prisilu. Na svaki znak prisile dijete će se buniti, negodovati, plakati, prkositi… To je ono što ne želite doživjeti prvih dana škole. Strah je također normalna reakcija djeteta na ono što mu je nepoznato te izbjegava ono čega se boji. Važnost istine i snažan osjećaj za pravdu dijete otvoreno pokazuje. Znate i sami da za one koji jednom „slažu“ ili razočaraju dijete, dijete nema puno razumijevanja.
Razmislite kako ćete pristupiti pripremanju i motiviranju djeteta za školu.
Što valja činiti?
Što ne valja činiti?
KAKO POMOĆI DJETETU U UČENJU?
Ø Potičite dijete u učenju optimističnim stavom i očekivanjima, ali ne previsokim da ga ne biste obeshrabrili.
Ø Recite djetetu da može u svako doba zamoliti pomoć u organiziranju učenja, ispitivanju ili objašnjenju onoga što ne razumije.
Ø Pomozite djetetu u organiziranju vremena za učenje, odmaranju i drugim aktivnostima.
Ø Dobro je da dijete, kad god je moguće, uči u isto vrijeme i na istom mjestu. Radna okolina treba biti ugodna, tiha ne prehladna ni pretopla, prozračena , dobro osvijetljena.
Ø Pobrinite se da ostali ukućani poštuju vrijeme i mjesto učenja i ne prekidaju dijete u učenju.
Ø Radno mjesto treba biti uredno. Stol i stolica trebaju biti prilagođeni tako da se dijete može osloniti na stol. Visina treba biti takva da je tijelo pod pravim kutom.
Ø Svjetlo treba dolaziti dešnjacima s lijeve, a ljevacima s desne strane.
Ø Pobrinite se da se dijete odmara kod učenja. Produžavanje učenja neće puno doprinijeti upamćivanju, a dovest će do umora i smanjenja motivacije za ponovno učenje.
Ø Pohvalite napor djeteta i kad ocjena nije zadovoljavajuća. Analizirajte s njim što bi još trebalo naučiti i na koji način.
Ø Potičite ga da uči s razumijevanjem i što aktivnije – neka postavlja pitanja, pregledava tekst i popratne ilustracije, povlači bitno i piše bilješke.
Ø Uvježbavajte metodu 4PSP:
Izvor: Ž.Živković :Susreti s roditeljima, str. 120-135.
KAKO UČITI - LAKO UČITI
Mjesto za učenje:
1. Važno je da učiš uvijek na istom mjestu. Čim sjedneš na uobičajeno mjesto za učenje «program za učenje» se automatski uključuje.
2. Prostorija u kojoj učiš treba biti mirna i dovoljno osvijetljena. Isključi TV. Možeš slušati glazbu, ako ti godi dok učiš.
3. Uči sjedeći za stolom na stolici od tvrđeg materijala Krevet ili fotelja su mjesta za odmor, drijemanje, maštu. Na stolici mišići tijela su aktivniji, mozak se budi i spreman je za rad.
4. Na stolu drži samo knjige, bilježnice i pribor iz predmeta koji učiš. Igračke i druge stvari «stanuju» na drugim mjestima.
Vrijeme za učenje:
1. Planiraj kad ćeš i što učiti. Organiziraj svoj dan tako da se zna kad je vrijeme za učenje, a kad za igru i odmaranje.
2. Najbolje je učiti svaki dan u isto vrijeme, jer tako navikavaš svoj mozak da u određeno vrijeme bude brzo spreman za učenje- da uključi "program" za učenje.
3. Najpovoljnije vrijeme za učenje je ujutro od 9 do 11 sati, a popodne od 16 do 18 sati.
4. Neka prođe najmanje 1 sat između objeda i učenja.
Način učenja:
1. Najprije cijelu lekciju pročitaj naglas.
2. Zatim je podijeliti u manje dijelove /odjeljke/
3. Prvi dio pročitaj, ako želiš nešto podcrtaj i na kraju sebi naglas prepričaj. Dok prepričavaš možeš se pomoći onim što si podcrtao.
4. Zatim pročitaj slijedeći dio lekcije, pa ponovi i tako do kraja.
5. Dobro bi bilo još jednom pročitati svu lekciju i prepričati je cijelu. Već primjećuješ da je ponavljanje i prepričavanje lekcije najvažniji dio učenja.
6. Na kraju odgovori na pitanja iz udžbenika.
Gradivo možeš ponavljati šećući po sobi. Možeš zamisliti da odgovaraš pred nastavnikom. Dok stojiš ili hodaš tvoje tijelo i mozak su aktivniji pa bolje pamtiš. U početku ti se može činiti da ti treba puno vremena za ovakvo učenje. Ubrzo ćeš uvidjeti da ovako naučeno gradivo razumiješ i jako dugo pamtiš.
Što još pomaže u učenju:
1. Najprije dok si odmoran i svjež uči najteži predmet. Kada naučiš, prijeđi na lakši. Između napravi malu pauzu od 5 minuta. Ustani i «protegnuti noge».
2. Između sličnih predmeta uči nešto sasvim različito ili napravi veću pauzu.
3. Ako imaš test nemoj učiti sve u zadnji tren pred ispit, jer će se sve pomiješati. Preporučljivo je prespavati između učenja i testa.
4. Nakon učenja nemoj gledati TV ili igrati kompjutor bar 1 sat vremena. Novi sadržaji će izbrisati iz pamćenja dio tek naučenog gradiva.
5. Da bi naučeno gradivo ostalo dobro zapamćeno daj mu vremena da se slegne. Zato nakon učenja izađi vani i igraj neku aktivnu igru, npr. vožnja bicikla, rolanje, igre s loptom. Na taj način će se tvoje tijelo razgibati, a mozak odmoriti.
Izvor: Priručnik za školski preventivni program. Dubrovnik 2000.
« Lipanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |